بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • بانکداری شرکتی

      بانکداری شرکتی

      بانکداری شرکتی یکی از واحدهای کسب و کار استراتژیک بانک تجارت است که هدف آن پاسخ به نیازهای بانکی و مالی شرکت ها و سازمانهای بزرگ کشور را با بهره گیری از ساختار، مدل‌ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت از گذشته، پاسخ دهد. مرور پیشینه بانک تجارت نشان می دهد که، این بانک بستری برای ارائه خدمات به بازرگانان ،شرکت ها و کارآفرینان بوده است که این سرمایه بسیارخوبی برای بانکداری شرکتی به حساب می آید . بانکداری شرکتی، با تمرکز بر شناخت مشتریان شرکتی‌، در تلاش است تا با استراتژی‌های مشتری مدارانه‌، ساختار منعطف‌، تخصص و تعهد مدیران ارتباط با مشتری مجرب خود و نیز فرآیندها و سیستم‌های منحصر به فرد، در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کارآمد برای مشتری نقش‌آفرینی کند‌.بانکداری شرکتی تلاشی فراگیر برای تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راه حلهای بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی موثر و دقیق به آنها است. در بانکداری شرکتی علاوه بر ارایه خدمات، تسهیلات و تعهدات، مدیریت دریافت ها و پرداختها و …، خدماتی مانند مدیریت ریسک، مدیریت نقدینگی، تامین مالی و خدمات مشاوره ای نیز به مشتریان ارائه می شود. تدابیر اندیشیده شده در نظام بانکداری شرکتی به گونه ای است که تمامی نیازهای مالی و بانکی درقالب خدمات و محصولات قابل ارائه به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و راه حل های متنوع و اثربخش برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کارمشتریان دراختیار آنها قرار گیرد.

      1- معرفی خدمات/تسهیلات

      - سپرده ها
      - تسهیلات و تعهدات
      - خدمات ویژه
      - خدمات الکترونیک
      - خدمات ارزی

      2- محصولات و خدمات:

      1. انواع سپرده های ریالی:

      افتتاح انواع سپرده های ریالی مانند:
      • سپرده قرض الحسنه جاری
      • سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت

      2. انواع سپرده های ارزی:

      افتتاح انواع سپرده های ارزی مانند:
      • سپرده قرض الحسنه جاری
      • سپرده قرض الحسنه پس انداز
      • سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت

      3. انواع تسهیلات ریالی:

      از جمله شیوه های تامین مالی برای مشتریان شرکتی، اخذ تسهیلات از بانک است. حوزه بانکداری شرکتی حسب نیازها و خواسته های مشتریان شرکتی، انواع تسهیلات را در قالب عقود اسلامی به شرح زیر ارائه می کند:
      • تسهیلات سرمایه در گردش
      • تسهیلات خرید دین در قالب عقد مرابحه
      • تسهیلات مشارکت مدنی
      • تسهیلات سندیکایی
      • تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی

      برای طرح های ثابت
      برای سرمایه درگردش

      4. انواع تسهیلات ارزی:

      • اعطای تسهیلات ارزی از محل منابع بانک (تسهیلات برای واردات /صادرات کالا و خدمات )
      • اعطای تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی (تسهیلات برای واردات /صادرات کالا و خدمات )
      • استفاده از تسهیلات بانک جهانی (WB)

      5. خرید و فروش ارز:

      6. پذیرش انواع تعهدات:

      • گشایش اعتباراسنادی داخلی
      • گشایش اعتباراسنادی ارزی
      • گشایش اعتبار اسنادی دیداری
      • گشایش اعتباراسنادی مدتدار
      • گشایش اعتباراسنادی با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی (FINANCE)
      • گشایش اعتباراسنادی از محل ضبط و وصول وجوه ضمانتنامه های صادره ارزی به تضمین متقابل بانکهای خارجی
      • برقراری خطوط اعتباری ارزی کوتاه مدت (ریفاینانس)
      • پذیرش عاملیت یوزانس (اعتبار فروشنده)
      • پذیرش تعهد اعتبارات اسنادی صادراتی (دیداری-مدتدار)
      • پذیرش عاملیت اعتبار خریدار برای محصولات صادراتی تولید داخلی
      ضمانت نامه های ریالی
      • ضمانت نامه شرکت در مناقصه / مزایده
      • ضمانت نامه حسن انجام تعهد
      • ضمانت نامه استرداد کسور وجه الضمان
      • ضمانت نامه پیش پرداخت
      • ضمانت نامه پرداخت حقوق گمرکی و ترخیص کالا
      ضمانت نامه های خارجی
      • ضمانت نامه های ریالی به تضمین متقابل بانک های خارجی
      • ضمانت نامه های ارزی به تضمین متقابل بانک های خارجی (ضمانت نامه های وارداتی )
      • ضمانت نامه های ارزی محلی (صادراتی )
      • ضمانت نامه های ارزی برای صدور کالای تولیدی (صنعتی ،کشاورزی،معدنی و ...)
      • ضمانت نامه های ارزی برای صدورخدمات فنی و مهندسی
      • ضمانت نامه های ارزی مورد نیاز در قراردادهای داخلی
      • صدورضمانت نامه های ارزی شرکت درمناقصه های داخلی و خارجی
      بروات اسنادی
      دراین خدمت بانک به نمایندگی از طرف فروشنده اسناد حمل را هنگامی در اختیار خریدار قرار می دهد که در صورت دیداری بودن برات، خریدار وجه اسناد را بپردازد و چنانچه اسناد حمل در مقابل قبولی برات مدت دار باشد آن را ظهر نویسی و تعهد کند. پذیرش بروات اسنادی از نقطه نظر سررسید پرداخت بصورت نقدی و مدت دار است که می توانند بصورت با تعهد یا بدون تعهد بانک بسته به نظر مشتری انجام شود.

      7. حواله های ارزی صادره/وارده:

      بر اساس دستور پرداخت اخذ شده از مشتریان شرکتی و با رعایت مقررات مربوطه، بانکداری شرکتی بانک تجارت از محل حساب ارزی مشتری، حواله وارده و یا آورده نقدی ایشان نسبت به ارسال حواله ارزی صادره به سایر بانک های داخلی یا خارجی اقدام می کند. در حواله های ارزی وارده، که از طرف کارگزاران خارجی یا داخلی دریافت شده، حسب درخواست مشتری شرکتی و مقررات جاری امکان استفاده از ارز با منشا خارجی به طرق ذیل فراهم است:
      • پرداخت نقدی وجه حواله به صورت اسکناس به مشتری شرکتی
      • افتتاح حساب یا واریز وجه ارزی به حساب مشتری شرکتی
      • انتقال وجه حواله به شعب بانک های خارجی یا داخلی
      • خرید ارز حواله و پرداخت هم ارز ریالی آن به مشتری شرکتی

      8. انواع خدمات نوین:

      اینترنت بانک حقوقی ویژه مشتریان ارزنده(فرا)
      این خدمت با توجه به تغییرات روزافزون خدمات نوین بانکداری و نیاز مشتریان شرکتی به کنترل، پایش و مدیریت آنلاین حسابهای بانکی خود، طراحی شده است. سیستم فرا این قابلیت را دارد تا بصورت کاملا سفارشی و منطبق با نیازهای اختصاصی هر مشتری طراحی و ارائه شود و شفافیت مالی مورد نیاز شرکتها در بخش مدیریت وجوه نقد و حسابها را فراهم کند.
      مدیریت پرداخت سود سهام شرکت ها
      بانک تجارت با شبکه گسترده شعب خود آماده ارائه سرویس به سهامداران شرکت ها برای دریافت سود سهام است. همچنین امکان واریز سود به حساب سهامداران بدون مراجعه ایشان به شعبه نیز فراهم است.
      وب سرویس های متنوع
      امکان ارائه خدمات متنوع در قالب وب سرویس نظیر ( صورتحساب ، استعلام شماره شبا و ... )

      9.انواع کارت:

      انواع کارت قابل ارائه به مشتریان شرکتی:
      کارت مجازی
      کارت مجازی این امکان را به شرکت ها می دهد که وجوه حاصل از فروش کالا و یا محصولات خود را از طریق انتقال وجه کارت به کارت از خریداران دریافت کنند. این کارت وجود فیزیکی نداشته و صرفا یک شماره کارت مجازی و الکترونیکی است.
      انواع کارت برای ارائه به پرسنل شرکت ها:
      کارت نقدی

      این کارت بر اساس درخواست مشتریان حقیقی صادر می شود و دارای قابلیت استفاده در شبکه شتاب و شاپرک بوده و تمامی سرویس های مرتبط با کارت برای آن فعال است.
      کارت خرید
      صدور کارت خرید به صورت اختصاصی برای هر یک از پرسنل با قابلیت شارژ مجدد در فواصل زمانی مختلف حسب درخواست شرکت برای واریز وجوه ارزاق اختصاص یافته به پرسنل شرکت ها امکان پذیر است. همچنین این کارت ها صرفا قابلیت خرید از طریق پایانه های فروشگاهی بانکهای عضو شتاب را خواهند داشت.
      کارت هدیه
      این نوع کارت به صورت بی نام و غیر قابل شارژ مجدد با مبلغ معین به صورت تکی و یا گروهی صادر می شود.
      حسب درخواست شرکت امکان چاپ کارت با طرح و متن خاص امکان پذیر است.
      کارت هیبرید
      این گونه کارت ها ترکیبی از کارت بانکی ( نقدی یا خرید ) و تراشه هوشمند هستند که علاوه بر استفاده در شبکه شتاب و شاپرک، قابلیت استفاده در پرداخت های خرد ( حوزه کارت شهروندی ، کیف پول و ... ) و همچنین استفاده در اتوماسیون های داخلی سازمان ها ( سامانه های ثبت ورود و خروج ، سلف و ... ) را دارا است.
      کارت آسان خرید
      دارنده این کارت می تواند کالا و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اقساطی از فروشگاه های عضو شبکه آسان خرید در سراسر کشور خریداری کند.
      مشتریانی که در شبکه آسان خرید عضو شده باشند می توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را تا سقف 2,000,000,000 ریال به صورت اقساطی و با کمترین کارمزد از فروشگاههای عضو این شبکه خریداری کنند.
      تعیین تعداد اقساط و مبلغ کالا به صورت توافقی بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد و بانک بازپرداخت اقساط را در سررسید برای فروشندگان تضمین می کند. پس از پرداخت هر قسط، میزان اعتبار به اندازه قسط پرداخت شده مجدداً در کارت، شارژ می شود.

      10. خدمات پرداخت:

      درگاه پرداخت اینترنتی
      بستری است امن برای تسهیل امور مربوط به تسویه مالی شرکتها با ذینفعان خود از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که قابل استفاده توسط شرکت هایی است که محصولات یا خدمات خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت فروش به مشتریان ارائه می کنند .
      شناسه پرداخت
      این سرویس برای شرکت هایی در نظر گرفته شده است که نیاز به شناسایی مبالغ واریزی به حساب خود را دارند . این دسته از مشتریان با استفاده از شناسه پرداخت انحصاری خود که شامل اطلاعاتی نظیر ( کد ملی خریدار، شماره فاکتور ، شهر و ... ) است، مبالغ واریزی را شناسایی می کنند. شایان ذکر است امکان کنترل صحت شناسه وارد شده در همه درگاه های حضوری ( شعبه ، دستگاه خود پرداز ) و غیر حضوری ( درگاه پرداخت ، POS، بانکداری اینترنتی، همراه بانک ) قابل انجام است.
      پایانه های فروش
      بستری است امن برای تسهیل امور مربوط به تسویه مالی شرکت ها با ذینفعان خود از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که متناسب با مدل کسب و کار مشتریان در انواع مختلف (بی سیم ، LAN,PCPOSو...) در کوتاه ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت قابل ارائه است.

      11. محصولات و خدمات مالی غیربانکی:

      تمامی خدمات و محصولات مالی ذیل به مشتریان شرکتی ازطریق کارشناس ارتباط با مشتریان ارائه می شود:
      تامین مالی:
      • ارائه مشاوره به شرکت ها برای تعیین مناسب ترین روش تأمین مالی: طراحی و توسعه ابزارهای نوین تأمین مالی برای شرکت ها براساس ساختار دارایی و بدهی آنها شامل ابزارهای ساختار یافته، اوراق بهادار بیمه ای، اوراق رهنی، اوراق مضاربه، اوراق منفعت و...
      • انجام فرآیند پذیره نویسی، تضمین فروش و بازارگردانی انواع اوراق بهادار اسلامی نظیر اوراق سهام، اوراق مشارکت،اوراق اجاره (صکوک)، اوراق مرابحه، گواهی سپرده خاص ریالی و ارزی، اوراق مضاربه و...
      • تأمین مالی پروژه ها از طریق صندوق های پروژه محور
      • تأمین مالی پروژه های زیرساختی در بخش انرژی
      • تأمین مالی بین المللی برای شرکت ها
      • تأمین مالی شرکت های سهامی خاص از طریق صندوق های سهامی خاص
      • ارزش گذاری اوراق بهادار
      • مدیریت صندوق های سرمایه گذاری
      خدمات کارگزاری:
      • معاملات اوراق بهادار پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس
      • معاملات کالاهای پذیرفته‌شده در بورس کالا
      • معاملات قراردادهای آتی در بورس اوراق بهادار و بورس کالا
      • بازارسازی و بازارگردانی اوراق بهادار و کالای پذیرفته شده در بورس کالا
      • معاملات بورس انرژی
      • خدمات سبدگردانی اختصاصی
      • معاملات اینترنتی سهام
      • ارائه خدمات معاملات برخط
      • مشاوره و انجام امور اجرایی برای پذیرش اوراق بهادار یا کالا در هر یک از بورس ها و بازارهای خارج از بورس به نمایندگی از ناشر یا عرضه کنندگان کالا.
      خدمات بیمه ای:
      خدمات بیمه ویژه مشتریان شرکتی:
      • بیمه باربری
      • بیمه های مهندسی
      • بیمه های مسئولیت
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه آتش سوزی
      • بیمه های انرژی
      خدمات بیمه ویژه پرسنل شرکت ها:
      • بیمه عمر
      • بیمه زندگی
      • بیمه درمان
      • بیمه نامه حوادث

      خدمات ارزی و صرافی:
      • خرید و فروش ارزهای معتبر
      • صدورحواله های ارزی به تمام نقاط جهان
      • تبدیل ارز
      • ارائه خدمات مشاوره ای توسط مدیران مجرب
      • ارسال حواله بدون نیاز به حضورمشتری درمحل صرافی
      خدمات لیزینگ:
      • لیزینگ یا اجاره اعتباری کمک فروش
      • لیزینگ اهرمی یا اجاره اعتباری سه‌جانبه
      • لیزینگ خرید و اجاره مجدد
      • کمک به توسعه فروش شرکت ها

      12. خدمات مشاوره شرکتی:

      یکی از مهمترین خدمات بانکداری شرکتی، ارائه خدمات مشاوره ای به مشتریان است. کارشناسان خبره بانکداری شرکتی با ارزش‌آفرینی برای مشتریان شرکتی، آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای برای بهبود کسب و کار، اصلاح ساختارها و عملکردهای مالی، بر حسب رتبه و اعتبار مشتریان بانکداری شرکتی هستند.
      1- مزایای بانکداری شرکتی:
      ساختار منعطف و تخصصی بانکداری شرکتی بسترها و زیرساخت‌های لازم برای تصمیم‌گیری‌های متناسب، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان شرکتی و ارایه خدمات تخصصی را فراهم آورده است.
      مدیریت بانکداری شرکتی به منظور انجام وظایف مربوط به جذب، حفظ و رشد مشتریان شرکتی، با در اختیار داشتن امکانات فنی و حدود اختیارات ویژه در اقصی نقاط کشور، بر آن است تا ارزش افزوده و رضایت حداکثری را برای مشتریان بانکداری شرکتی به همراه آورد. به عنوان مثال از طریق تغییر فرایندهای اعتباری، اعطای تسهیلات و تعهدات کاملا تخصصی را با سرعت، دقت و کیفیتی منحصربفرد، مصوب و ارائه می کند.
      ارائه خدمات مشاوره ای مالی و بانکی یکی دیگر از موارد ارزش‌آفرینی برای مشتریان شرکتی است. مدیریت بانکداری شرکتی انواع خدمات مشاوره‌ای برای بهبود کسب و کار، اصلاح ساختارها و عملکردهای مالی، بر حسب رتبه و اعتبار مشتریان بانکداری شرکتی را به آنها ارایه می کند.
      در بانکداری شرکتی بانک تجارت، به هریک از مشتریان یک مدیر ارتباط با مشتری متخصص در صنعت مربوطه تخصیص داده می شود. مدیران ارتباط با مشتری، متخصصین خبره بانکی و حلقه واسط بین مشتری و بانک هستند. تمامی خدمات و محصولات بانک از طریق مدیر ارتباط با مشتری معرفی می شود، همچنین تمامی درخواست های مشتری از طریق مدیر ارتباط با مشتری بررسی، ارائه و درصورت نیاز برای تصمیم گیری به مقامات بالاتر ارجاع داده می شود.
      این افراد به عنوان کارشناسان و مشاورین خبره بانکی تاثیر به سزایی در تسریع و تسهیل انجام فرایندهای ارائه خدمت دارند و ارتباط هماهنگ این مدیران با مشتریان تحت پوشش به افزایش چشمگیری در سطح رضایت مشتریان می انجامد.
      وظایف مدیران ارتباط با مشتریان :
      1- شناسایی، جذب و ایجاد ارتباط بلندمدت و موثر با مشتریان
      2-شناسایی نیازهای مشتریان و پاسخگویی سریع و تامین آنها و درصورت نیاز انتقال به سایر واحدها و پیگیری تا تامین نیازهای مشتری .
      3-اخذ بازخورد از مشتری و انتقال آنها به واحدهای ذیربط.
      4-ارائه مشاوره های تخصصی مالی و بانکی به مشتری
      5-حفظ ارتباط مستمر میان بانک و مشتری
      6- مدیریت سبد محصولات مشتری درارائه خدمات بانکی (تسهیلات ،تعهدات، خدمات الکترونیک ) و خدمات مالی (بیمه ،صرافی ،تامین سرمایه ،کارگزاری و لیزینگ)


      اهداف و خط مشی‌های بانکداری شرکتی :
      1- پیشتازی و نوآوری در ارائه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی در حوزه بانکداری شرکتی با هدف ارزش‌آفرینی بیشتر برای مشتریان
      2-افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان
      3- کمک به رشد و توسعه کسب و کارمشتریان از طریق مدیریت منابع مالی
      4- ارائه خدمات تخصصی وسفارشی به هر یک از مشتریان شرکتی

      بازارهای هدف بانکداری شرکتی :
      ازمیان بازارهای هدف 6 بازار به عنوان حوزه های تمرکز اصلی دردستور کار بانکداری شرکتی قراردارد:

      بازار اصلی صنعت
      انرژی محصولات شیمیایی و پتروشیمی
      • نفت
      • گاز و پالایش و پخش
      • برق

      بهداشت و درمان، بیمارستان ها و خدمات درمانی
      • صنایع کاشی و سرامیک
      • ماشین آلات و تجهیزات
      • شرکتهای چند رشته ای صنعتی
      • حمل و نقل
      • لاستیک و پلاستیک
      • خرده فروشی، شرکتهای پخش غذایی
      • خدمات فنی و مهندسی
      فناوری اطلاعات و مخابرات مخابرات و تجهیزات الکترونیک
      • اطلاعات و ارتباطات
      مالی سرمایه گذاری ها
      • واسطه گری های مالی(کارگزاری ها)
      • بیمه و صندوق های بازنشستگی

      معادن و فلزات استخراج کانه های فلزی
      • ساخت محصولات فلزی
      • فلزات اساسی
      • محصولات کانی غیرفلزی
      • سرمایه گذاری ها
      4- شاخص های ورود شرکت های بزرگ به بانکداری شرکتی :
      • درآمد عملیاتی شرکت بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده بالاتر از 5.000 میلیارد ریال باشد.
      • شاخص صورت جریان وجوه نقد شرکت بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده بالاتر از 10.000 میلیارد ریال باشد.
      • شاخص میانگین سالانه مانده حسابهای ارزان قیمت شرکت نزد بانک تجارت بالاتراز 500 میلیارد ریال باشد.

      5- راه های دریافت خدمات:
      • مراجعه به شعب بانک تجارت در سراسر کشور
      • تماس با اداره بانکداری شرکتی

      اطلاعات تماس:
      تلفن : 66483571.2
      دورنگار: 66483570
      آدرس : خیابان طالقانی – حدفاصل خیابان ولیعصر و حافظ – شماره 402 – ساختمان معاونت راهبری بازار و توسعه کسب و کار