بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

حواله بین بانکی ساتنا و پایا

   
 
    • حواله بین بانکی ساتنا و پایا

      سامانه ساتنا و پایا

      سامانه ساتنا :

      سامانه تسویه ناخالص آنی (Real Time Gross Settlement)
      این سامانه به منظور انتقال وجه مبتنی بر حساب با مبالغ کلان در شبکه بانکی کشور ایجاد شده است. ساتنا جایگزینی برای چک های رمزدار بین بانکی است.

      درگاه های عملیات ساتنا:

      شعب بانک: حداقل مبلغ قابل انتقال از طریق ساتنا 500 میلیون ریال است.

      لازم به ذکر است ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله برای انجام تراکنش های بالای 2 میلیارد ریال اشخاص حقیقی و بالای 10 میلیارد ریال اشخاص حقوقی الزامی است. مشتریان دارای حساب نزد بانک تجارت می توانند فرم تقاضای انتقال وجه از طریق ساتنا را با ذکر نام بانک گیرنده، شماره حساب گیرنده (شماره شبای مقصد) و نام دریافت کننده وجه تکمیل کرده و بانک پس از تامین و واریز وجه توسط مشتری، دستور پرداخت را به ساتنا صادر می کند.

      بانکداری اینترنتی: حداقل مبلغ انتقال وجه 500 میلیون ریال و حداکثر 1 میلیارد ریال
      همراه بانک: حداقل مبلغ انتقال وجه 500 میلیون ریال و حداکثر 1 میلیارد ریال

      چرخه زمانی عملیات ساتنا:
      ساتنا تنها در ساعت اداری شعب بانک ها انجام می شود.

      شنبه لغایت پنجشنبه(روزهای کاری):ساعت پذیرش: 7:30 صبح و ساعت خاتمه پذیرش: 14:15

      سامانه پایا

      پایا زیرساخت اصلی مبادلات پولی بین بانکی انبوه مبتنی بر حساب به شمار می رود. در دستور پرداخت پایا امکان انتقال الکترونیک وجوه خرد مبتنی بر حساب بین بانک ها برای مشتریان فراهم شده است.

      درگاه های عملیات پایا:

      شعب بانک : حداکثر انتقال وجه تا سقف 1 میلیارد ریال
      بانکداری اینترنتی: سقف انتقال وجه 1 میلیارد ریال
      همراه بانک: سقف انتقال وجه 1 میلیارد ریال (سقف هر تراکنش 500 میلیون ریال)

      چرخه عملیات پایا:

      پایا در روزهای کاری(شنبه تا پنجشنبه) در چهار مرحله انجام خواهد شد.چرخه اول ساعت 3:45، چرخه دوم ساعت 10:45، چرخه سوم 13:45 و چرخه چهارم 18:45 است.

      پایا در روزهای جمعه و ایام تعطیل در یک مرحله انجام خواهد شد و تنها چرخه 13:45 فعال است.

      چرخه زمانی عملیات پایا در برخی موارد خاص با اعلام بانک مرکزی ممکن است تغییر کند.

      ساعت کاری ساتنا و پایا از تاریخ 1402/12/27 لغایت 1403/01/04


      نکات قابل توجه در رابطه با دستور پرداخت بین بانکی ساتنا و پایا

      صادر کننده دستور پرداخت باید نزد یکی از شعب بانک تجارت دارای حساب باشد. تمامی حسابهای قرض الحسنه پس انداز، قرض الحسنه جاری (اعم از سحر و عادی)، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابهای کارت قابل پذیرش است.
      ارائه شبای مقصد توسط مشتری درخواست کننده دستور پرداخت بین بانکی ساتنا و پایا ضروری است.
      کارمزد انجام خدمت ساتنا دو صدم درصد مبلغ انتقال وجه تا سقف 280.000 ریال است.(برای ارسال حضوری از طریق شعب،علاوه بر نرخ مربوطه، مبلغ 20 هزار ریال از مشتری اخذ می شود)
      کارمزد انجام خدمت پایا یک صدم درصد مبلغ انتقال وجه از 2400 ریال تا سقف 30.000 ریال است.(برای ارسال حضوری از طریق شعب،علاوه بر نرخ مربوطه، مبلغ 20 هزار ریال از مشتری اخذ می شود)
      دستور پرداخت های بین بانکی پایا محدودیت جغرافیایی نداشته و در تهران و شهرستان ها و یا بین شهرهای مختلف کشور، در تاریخ سر رسید با سرعت یکسان ارسال می شود.
      استرداد وجه مورد انتقال پس از دستور پرداخت و صدور اسناد مربوطه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
      دستور پرداخت صادر شده پس از پذیرش آن توسط بانک قطعی و غیر قابل برگشت بوده و بانک متعهد است در تاریخ درخواست شده توسط مشتری (تاریخ موثر) وجه را به بانک ذینفع ارسال کند.
      واریز وجه حواله هایی که از مبدا سایر بانک ها به مقصد حساب های مشتریان بانک تجارت ارسال می شوند، مستقیما توسط واحد ساتنا و پایای بانک تجارت مستقر در تهران صورت می گیرد.

      شناسه شبا و نحوه دریافت

      شبا شناسه ای است متشکل از 26 کاراکتر (حرف و عدد) که بر اساس استاندارد IBAN تدوین شده است. برای هر حساب بانکی، یک شبای به خصوص در شبکه بانکی کشور وجود دارد.
      این شناسه که در کنار شماره حساب های فعلی قرار می گیرد، به منظور تسهیل و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی داخلی و بین المللی تمامی بانک های کشور تعریف و تبیین شده است.
      سامانه های دستور پرداخت الکترونیکی بین بانکی نظیر ساتنا و پایا، بر اساس شناسه شبا فعالیت می کنند.
      شبا تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد. از این رو با داشتن شبا، بدون اینکه که نگران سایر جزئیات حساب باشید می توانید وجه را به آن منتقل کنید.
      کد کنترلی تعبیه شده در شبا، یکی از ویژگی های آن است که امکان خطای مشتری و متصدی بانک درهنگام درج اطلاعات حساب یا واریز وجه به حساب های دیگر را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.
      طرف های تجاری با در اختیار داشتن شبای شما قادر خواهند بود بدون نیاز به ذکر کد شعبه، نوع حساب و اطلاعاتی نظیر آن، به صورت الکترونیکی وجهی را به حساب شما حواله کنند. بنابراین اعلام شبا به دیگران به جای در اختیار گذاشتن تعداد زیادی از اطلاعات مربوط به حساب، می تواند در دقت و سرعت ارسال حواله ها بهبود چشمگیری ایجاد کند.


      دریافت شماره"شبا"ی حساب تجارت



      آخرین تاریخ به روزرسانی: اسفند ماه 1402