بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • بانکداری اصناف

      بانکداری اصناف

      اداره بانکداری اصناف بر اساس اهداف استراتژیک بانک تجارت از جمله کاهش ریسک تمرکز، توزیع متقارن منابع و توجه به بخش بیشتری از بازار آغاز به کار کرد و از مهمترین اهداف این اداره می توان به شناسایی و نفوذ بر بازار در حوزه اصناف، بهبود کیفیت خدمات رسانی، خلق ارزش برای ایشان متناسب با نیازهای عنوان شده اشاره کرد. در همین راستا اداره بانکداری اصناف با رصد و پایش مستمر تمامی واحدهای صنفی فعال کشور در سه گروه تولیدی ، توزیعی و خدمات تلاش می کند در چارچوب قوانین و مقررات جاری نظام بانکی، متناسب با نیاز هر صنف، بسته‌های مالی و اعتباری ویژه ای را در اختیار آنان قرار دهد. همچنین ایجاد هم افزایی بیشتر در راستای دستیابی به روابط و تعاملات بهینه و مثمرثمر از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با اتحادیه ها، سازمان ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، اصناف و ... از اهم اقدامات این اداره است.


      ویژگی های خدمات بانکداری اصناف:

      صاحبان پروانه صنفی در سراسر کشور می توانند با مراجعه به تمامی شعب بانک تجارت در سراسر کشور درخواست‌های خود را برای بهره‌مندی از خدمات بانکداری اصناف ارائه کنند. بانک پس از بررسی درخواست‌ها و اعتبارسنجی اولیه متقاضیان براساس صورت های مالی و مستندات ارائه شده، در صورت حصول شرایط، در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز را به این کسب و کارها ارائه خواهد کرد.
      همچنین مشتریان و مخاطبین گرانقدر می توانند از طریق ارتباط مستقیم با مدیریت امور مشتریان تجاری و اصناف، برای نیازهای صاحبان اصناف، همچنین کسب و کار خود، راهکارهای مالی و اعتباری دریافت کنند.

      مدیریت مشتریان در سه حوزه تولید، توزیع و خدمات شامل:

      - مطالعات بازار برای شناسایی و ورود به بازارهای هدف اصناف (1. شناسایی مشتریان شامل تعیین حوزه های صنفی متناسب با اصناف محدوده جغرافیایی شعب 2. تمرکز بر توسعه روابط با مشتریان )
      - احصاء نیازهای مشتریان از طریق انجام مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم ( سنجش رضایت مشتریان از محصولات و خدمات )
      - مدیریت نیازهای مالی مشتریان در قالب زنجیره های تأمین
      - پیشنهاد خدمات و محصولات موجود طراحی شده به مشتریان
      - تعامل با مدیریت های شعب و شعب منتخب طرح ها، برای پیشبرد اهداف فروش
      - تدوین برنامه های آموزشی و آموزش بسته های طراحی شده، نحوه بازاریابی، آموزش فروشنده حرفه ای در سطح شعب و مدیریت شعب
      - تدوین برنامه های انگیزشی

      برنامه ریزی و مدیریت محصول، نظارت و ارزیابی فروش و طراحی بسته های ارزش شامل:

      - تحلیل فرصت های بازار و روندها و تحقیقات بازاریابی و تحلیل بازار
      - تدوین برنامه های عملیاتی فروش و استراتژی های فروش
      - تحقیقات بازاریابی و تحلیل بازار
      - نظارت و ارزیابی اثربخشی محصولات و ارائه بازخورد
      - تولید و مدیریت انواع محصول ویژه اصناف
      - آسیب شناسی محصولات ، اصلاح فرآیندها و توسعه محصول
      - ترسیم نقشه سفر مشتری و ارزیابی تجربه مشتری در مسیر استفاده از محصولات ویژه اصناف
      - پیشنهاد طراحی و توسعه پلتفرم ها بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی مشتریان و موارد منعکس شده از واحدهای بانک
      - آسیب شناسی محصولات ، اصلاح فرآیندها و توسعه محصول

      محصولات و خدمات :

      بسته تسهیلاتی تصنیف:

      بازار هدف : همه اصناف دارای حساب جاری با دسته چک یا جاری کارت(بدون دسته چک) و یا همه حسابهای متصل به POS و IPG (به غیر از حساب سپرده بلند مدت)
      نوع مجوز فعالیت : دارای پروانه یا فاقد پروانه صنفی
      نوع عقد (با توجه به شرایط اعطای تسهیلات)
      -اعطای تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تامین سرمایه در گردش
      -اعطای تسهیلات مرابحه بر اساس میانگین حساب برای تامین کالای سرمایه ای
      -اعطای تسهیلات سلف بر اساس میانگین حساب
      -اعطای تسهیلات بر اساس میانگین حساب در قالب مشارکت مدنی بازرگانی
      -اعطای تسهیلات اعتبار در حسابجاری در قالب خرید دین به پشتوانه اسناد تجاری حاصل از معاملات نسیه
      -اعطای تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه تا سقف 2میلیارد ریال به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط و پرسنل معرفی شده

      آسان خرید:

      بازارهدف: دارندگان حساب نزد بانک تجارت
      ـ امکان خرید اقساطی کالا و خدمات تا سقف دو میلیارد ریال با کارمزد پایه 3 درصد متناسب با میزان خرید و به صورت اقساطی، پرداخت مبلغ کالا و خدمات در اقساط 3 تا 60 ماهه طبق توافق با فروشنده

      دارو پرداخت:

      معرفی طرح: داروخانه ها می توانند در این طرح از اعتبار بدون سود بانک تجارت تا سقف30میلیارد ریال برای خرید از شرکت های پخش عضو طرح دارو پرداخت استفاده کنند. داروخانه ها با مراجعه به شعب و دریافت اعتبار در قالب کارت دارو پرداخت می توانند خرید های خود از شرکتهای پخش را با استفاده از این اعتبار انجام دهند. اعتبار اختصاص یافته در این کارت بدون سود بوده و داروخانه ها می توانند پس از استفاده از اعتبار شارژ شده در کارت دارو پرداخت به هرمیزان و طبق مدت زمان مشخص شده در فاکتور خرید شرکت پخش، نسبت به تسویه با بانک اقدام کنند. پس از تسویه، اعتبار استفاده شده مجدداً به همان میزان توسط بانک شارژ می شود.

      بسته اعتباری سفیران سلامت:

      معرفی طرح: در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و تکمیل سبد خدمات بانک و حضور موثر در بازار هدف بهداشت ودرمان به عنوان یکی از بازارهای با پتانسیل و نیز ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی بانک در دوران پس از شیوع کرونا، بسته اعتباری بخش بهداشت و درمان-سفیران سلامت دردو بخش به شرح ذیل ارائه می شود:
      1- مراکز خدمات درمانی:
      اعطای تسهیلات با‏‏/بدون احتساب میانگین حساب مراکز خدمات درمانی
      2‏- پزشکان:
      اعطای تسهیلات با‏‏/بدون احتساب میانگین حساب پزشکان