بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۴/۲۴|
      تعداد بازدید: 1417
      برگزاری آزمون سراسری مبارزه با پولشویی در بانک تجارت

      نخستین آزمون جامع مبارزه با پولشویی برای روسای شعب بانک تجارت در سراسر کشور برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، روسای شعب این بانک که پیش از این دوره آموزشی  مبارزه با پولشویی را پشت‌سر گذاشته بودند در این آزمون شرکت داشتند.

      ارائه تعاریف دقیق از انواع پولشویی و جرایم سازمان یافته ، معرفی قوانین بین المللی مبارزه با پولشویی ، راهها و شیوه‌های پولشویی در سیستم های مالی ، اقدامات بین المللی جهت مبارزه با تروریسم مالی و چگونگی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مقابل پولشویی از جمله مهمترین سرفصل هایی است که در این دوره آموزشی مورد توجه قرار گرفته است .

      مطابق برنامه اعلام شده از سوی اداره مبارزه با پولشویی بانک تجارت ، کلیه پرسنل این بانک تا پایان سالجاری از طریق دریافت یک بسته آموزشی ویژه ، اطلاعات لازم در خصوص مقابله با پولشویی را دریافت خواهند کرد و در کلیه شعب این بانک واحد ویژه مبارزه با پولشویی ایجاد خواهد شد. بانک تجارت همچنین با تجمیع دستورالعمل‌های 13 گانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با پولشویی و تجمیع این دستورالعمل‌ها در قالب یک بخشنامه واحد ، گزارش و پیگیری تراکنش های مشکوک به پولشویی در شعب خود را تسهیل نموده است .

      گفتنی است بانک تجارت نخستین بانک کشور بوده که دوره آموزشی جامع مبارزه با پولشویی (AML) را با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در کشور برگزار نموده و در کلیه همایش های مرتبط با موضوع مبارزه با پولشویی در کشور حضوری فعال داشته است . این بانک تاکنون 700 هزار ساعت آموزش پولشویی در قالب کارگاه ، همایش و دوره آموزشی برای پرسنل خود برگزار کرده است.