بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۱۱/۲۳|
      تعداد بازدید: 2156
      افتتاح سیلوی یکصد هزار تنی ذخیره گندم با مشارکت بانک تجارت

      همزمان با ایام ا . . . دهه فجر و با مشارکت بانک تجارت ، پروژه سیلوی ذخیره سازی سیصد هزار تنی گندم در کارخانه آرد سفید اکبری و در فاز اول با ظرفیت ذخیره سازی 100 هزار تن گندم ، در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در این مراسم که با حضور دکتر میرکاظمی وزیر بازرگانی ، مهندس پارسانیا معاون وزیر بازرگانی و جمعی از مقامات محلی شهرستان ساوجبلاغ همراه بود ، وزیر بازرگانی طی سخنانی ایام دهه فجر و تقارن آن با افتتاح پروژه سیلوی 100 هزار تنی ذخیره سازی گندم در کارخانه آرد اکبری را تبریک گفت و افزود : امروز ثمرات نهالی که در بهمن ماه 1357 کاشته شد را نه تنها در ایران بلکه در سراسر  جهان شاهد هستیم و روز به روز در عرصه خودکفائی بیشتر گام بر می داریم .

      دکتر میرکاظمی خاطر نشان کرد : حفظ گندم و شکر نعمت گندم با نگهداری صحیح آن حاصل می شود و اقدام سرمایه گذاران این پروژه از جمله بانک تجارت که در احداث سیلوها مشارکت داشتند جای قدردانی دارد و انشاء اله  شاهد توسعه این فعالیت ها باشیم .

      وی افزود : گندم در سالهای گذشته عمدتاً در روی زمین نگهداری می شد ولی امروز شاهد هستیم که به لطف خدا هر روز سیلوهای بهداشتی و استاندارد ذخیره سازی گندم در حال بهره برداری است . قبل از پیروزی انقلاب صرفاً توانائی ذخیره سازی 700 هزار تن گندم را داشتیم ولی در حال حاضر و با حمایت مردم در نهضت سیلو سازی بیش از 5/5 میلیون تن ظرفیت نگهداری گندم داریم و اقدامات لازم برای احداث سیلوهای دیگر جمعاً به ظرفیت 4 میلیون تن نیز در حال انجام است که در ماه های آتی به بهره برداری خواهند رسید. به این ترتیب زیر ساخت های نگهداری غلات در کشور به طور کامل انجام خواهد شد .

      در این گزارش آمده است : مجتمع ذخیره سازی 300 هزار تنی ذخیره سازی گندم کارخانه آرد سفید اکبری در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ احداث گردیده که به لحاظ نزدیکی به شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است . کلنگ احداث فاز اول پروژه به ظرفیت 100 هزار تن در قالب احداث 8 سیلوی 500/12 تنی در شهریور ماه 86 و با مشارکت 40 میلیارد ریالی بانک تجارت به زمین زده شد .

      شایان ذکر است این پروژه در فاز اول زمینه اشتغال 50 نفر از نیروی کار در شهرستان ساوجبلاغ را فراهم کرده و عملیات احداث فاز دوم پروژه با ظرفیت ذخیره سازی 200 هزار تن  گندم بزودی در زمینی به مساحت 35 هکتارآغاز خواهد شد .