بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۱۱/۲۰|
      تعداد بازدید: 1076
      سه دهه همراهی نظام بانکی با توسعه و آبادانی میهن
       

      با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، نظام بانکداری ملی  مفتخر است که علاوه بر تامین منابع مالی لازم برای اجرای بزرگ ترین طرح های عمرانی و زیربنایی در جای جای میهن، با اعطای صد‌ها هزار میلیارد ریال تسهیلات مهم ترین نقش را در فراهم آوردن شرایط لازم جهت حضور موثر بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی ایفاء کرده است.

      به گزارش کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها، مانده تسهیلات اعطایی نظام بانکی به بخش های مختلف اقتصاد کشور تا پایان آذرماه سالجاری به بیش از یک تریلیون و پانصد و هفتاد هزار میلیارد ریال رسیده که از این میان بیش از 354 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی ، 481 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن ، 310 هزار میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان ، 397 هزار میلیارد ریال به بخش بازرگانی و خدمات و 51 هزار میلیارد ریال به بخش صادرات تسهیلات اعطا شده است . در کنار این تسهیلات بانک‌های کشور بیش از 52 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری هموطنان در قالب وام های قرض الحسنه ازدواج، تامین مسکن ، درمان بیماری و .... پرداخت نموده‌اند.

      ایفای نقش ممتاز در تامین منابع مالی لازم برای پروژه های عظیم ملی همچون استخراج و استحصال نفت و گاز در بزرگترین میادین نفتی در استان های جنوبی کشور و خلیج فارس، ساخت و توسعه پالایشگاه ها و کارخانجات پتروشیمی، اعطای تسهیلات برای سدسازی ، تاسیس و توسعه نیروگاهها ، راه اندازی مجتمع های عظیم فولاد و سیمان ، توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی کشور و ... بخشی از حضور پرثمر بانکهای ایرانی در توسعه و پیشرفت میهن عزیز است و مهم تر آنکه حجم بزرگتری از تسهیلات نظام بانکی به فعالان اقتصادی کشور در بخش خصوصی تعلق گرفته‌است.

       

      همراهی با آرمانهای دولت خدمتگزار

      به گزارش کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها بانکهای کشور تمام توان خود را برای تحقق اهداف دولت نهم در تمام عرصه ها به کار گرفته که اعطای بیش از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای اقتصادی زودبازده و کارآفرین گواه روشن این موضوع است . تسهیلات نظام بانکی به بنگاههای اقتصادی زودبازده تا پایان آذرماه سالجاری به ایجاد اشتغال برای یک میلیون و چهارصدهزار شهروند ایرانی در جای جای سرزمین مادری انجامیده است .

      مشارکت بانکها در طرح مسکن مهر، نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) اعطای وام برای آزادی زندانیان دیه ، خرید نقدی محصولات کشاورزان و ... را از دیگرسرفصل های درخشان همراهی نظام بانکداری ملی با دولت نهم است.

       

      پیشبرد بانکداری الکترونیک در خدمت توسعه تجارت الکترونیک

      خوشبختانه فاصله چشمگیر بانکهای ایرانی با استانداردهای ارائه خدمات الکترونیک در دیگر کشورها به شدت کاهش یافته است. هم اینک بیش از 54 میلیون شهروند ایرانی از کارتهای الکترونیک بانکی استفاده می کنند و تعداد دستگاههای خودپرداز نظام بانکی تا پایان آذرماه به 12 هزار و سیصد عدد رسیده و خدمت رسانی بیش از 701 هزار دستگاه پایانه فروش (pos) بانکها در سراسر کشور انجام خریدهای روزمره را برای هموطنان عزیز به شکلی چشمگیر ، آسان تر ، سریع تر و امن تر از گذشته ساخته است . علاوه بر این با توجه به تلاش قابل توجه نظام بانکی کشور در امر فرهنگ سازی استفاده از ابزارهای الکترونیک هم اینک بیش از 17 میلیون نفر از هموطنان از خدمات تلفنبانک و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنند .

       

      در خاتمه گزارش ارسالی از سوی شورای هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها آمده است : نظام بانکداری ملی طی دوران انقلاب شکوهمند اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده کوشیده‌است تا دین خود را به میهن عزیز ادا کند . علاوه بر این پرسنل تلاشگر بانک‌ها در سراسر کشور همواره مصداق ساعی ترین کارکنان دولت در خدمت رسانی به مردم بوده و رتبه های ممتاز را در طرح تکریم ارباب رجوع به خود اختصاص داده اند .