بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۱۰/۰۲|
      تعداد بازدید: 879
      گام بلند بانک تجارت در حمایت از صنعت سبز

      با تسهیلات بانک تجارت ، شرکت صنایع ریلی ایران خودرو (ایریکو) طی مراسمی با حضور مهندس محرابیان وزیرصنایع و معادن آغاز به کار کرد .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در این مراسم که وزیر صنایع و سرمایه گذاری کشور الجزایر ، استاندار زنجان ، مدیرعامل شرکت ایران خودرو ، نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شرکت ایریکو نیز حضور داشتند، مهندس محرابیان طی سخنانی افتتاح این طرح صنعتی را به هموطنان خصوصاً مردم استان زنجان تبریک گفت و از تلاش دست اندرکاران این پروژه قدردانی به عمل آورد .

      وزیر صنایع خاطر نشان کرد : دولت نهم چند برنامه محوری را سر لوحه امور خود قرار داده که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قوانین و پیگیری های لازم در این زمینه همکاری خوبی داشته است . یکی از این محورها بحث قانون جامع حمل و نقل عمومی کشور است که شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری می شود .

      وی گفت : دولت در کنار این مهم ، توسعه حمل و نقل عمومی در تمام شهرها را در دستور کار دارد و می توان گفت پیشرفت های حاصل شده در زمینه حمل و نقل کشور طی سالهای اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست .

      مهندس محرابیان با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی افزود : اگر بخواهیم هزینه های حمل و نقل بار و کالا را از طریق ریلی و از طریق جاده با هم مقایسه کنیم در شرایطی که قیمت انرژی را به قیمت واقعی و بین المللی آن درنظر بگیریم تقریباً هزینه حمل بار از طریق جاده  6 برابر حمل و نقل ریلی است . این در حالی است که حمل و نقل ریلی بعنوان صنعت پاک نام گرفته و میزان آلودگی آن بسیار پائین است .

      وی سرمایه گذاری بر روی صنعت ریلی را جزو بزرگترین مزیت های نسبی صنعت کشور دانست و یادآور شد :

       اگر بخواهیم در طرح تحول اقتصادی قیمت انرژی را واقعی کنیم هیچ راهی نداریم جز آنکه در صنعت حمل و نقل ریلی یک سرمایه گذاری کلان انجام دهیم .

      مهندس محرابیان با اشاره به رشد 9/6 درصدی اقتصاد کشور در سال گذشته افزود : از این میزان رشد 40 درصد مربوط به بخش صنعت کشور بوده و مطابق بررسی انجام شده این رشد در سال جاری نیز رو به افزایش است .

      گفتنی است  صنایع ریلی ایران خودرو (ایریکو) بزرگترین شرکت سرمایه گذاری صنایع ریلی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای تولید واگن های شهری و بین شهری به شمار می رود . ظرفیت تولید سالانه کارخانه در دو شیفت کاری 200 دستگاه واگن می باشد . اشتغالزایی این کارخانه در فاز اول 200 نفر است که در طرح توسعه کارخانه به 600 نفر افزایش می یابد .

      میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای راه اندازی این پروژه 450 میلیارد ریال بوده که 40 درصد آن از محل تسهیلات بانک تجارت تامین شده است  .