بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۷/۲۳|
      تعداد بازدید: 1201
      صورتهای مالی بانک تجارت به تصویب رسید
      مجمع عمومی بانکها صورتهای مالی بانک تجارت در سال 1386 را به تصویب رساند .
       

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در جلسه مجمع عمومی بانک ها که روز سه شنبه مورخ 23 مهرماه با حضور دکتر پورمحمدی معاون وزیر اقتصاد و دارائی ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک تجارت و نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های ذیمدخل برگزار شد، پس از بررسی صورت های مالی این بانک و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، آقای دکتر پور محمدی معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی در امور بانک ها ، بیمه ها و شرکتهای دولتی با قدردانی از تلاش و عملکرد هیات مدیره و کارکنان بانک تجارت طی سال گذشته گفت : ارائه صورت های مالی سال 86 بانک تجارت بدون هیچ گونه بند حسابرسی و کسب نظر مساعد اعضای مجمع بسیار ارزشمند است و تاثیر مطلوبی بر عرضه سهام این بانک در بورس خواهد داشت .

      معاون وزیر اقتصاد ازظرفیت های بالقوه بانک تجارت یاد کرد و افزود : رویکرد بانک تجارت در حمایت از بخش های مولد اقتصاد کشور قابل تقدیر است و اختصاص 26 درصد از تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی نشان از توجه بیش از پیش مدیران بانک در حمایت از بخش کشاورزی است .

      دکتر پور محمدی به اقدامات مطلوب بانک تجارت در زمینه شفاف سازی حساب ها در آستانه عرضه سهام این بانک در بورس اشاره و خاطر نشان کرد : اقدامات مثبت بانک تجارت در زمینه حمایت از بنگاه های زود بازده نیز از نکات حائز اهمیت در عملکرد این بانک محسوب می شود .

      در ادامه جلسه مجمع عمومی بانکها دکتر داوری مدیر عامل بانک تجارت با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در بخش تجهیز و تخصیص منابع گفت : خوشبختانه بانک تجارت در سال 86 علیرغم تحریم های موجود توانست ضمن همراهی با سیاست های دولت خدمتگزار در توسعه مهرورزی و همسوئی با سیاست های اصل 44 به دستاوردهای ارزشمندی دست یابد .

       دکتر داوری افزود : درسال 86 بانک تجارت سهم خود را در بازار منابع بانک های تجاری با یک رتبه ارتقاء از 4/15 درصد به 16 درصد افزایش داد. مانده سپرده های بانک تجارت در پایان سال 86 با 6/28 درصد رشد نسبت به سال قبل به 188 هزار میلیارد ریال رسید . این در حالی است که سوددهی بانک نیز با 185 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن همراه بود که سود هر سهم بانک را به 302 ریال افزایش داد . نکته حائز اهمیت این که 34 درصد از کل منابع بانک تجارت در سال 86 را سپرده های ارزان قیمت تشکیل می داد که از این حیث رتبه اول در سیستم بانکی را از آن خود کرده ایم .

      مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به عملکرد این بانک در تخصیص منابع گفت : مانده خالص تسهیلات بانک تجارت در پایان سال 86 به 158 هزار میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به سال 85 از 28 درصد رشد برخوردار بود . از مجموع تسهیلات یاد شده 54 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت ، 25 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی ، 25 هزار میلیارد ریال در بخش مسکن و ساختمان ، 22 هزار میلیارد ریال در بخش بازرگانی ، 19 هزار میلیارد ریال در بخش خدمات و 5 هزار میلیارد ریال در بخش صادرات بوده است .

      دکتر داوری خاطر نشان کرد : در پایان سال 86 بانک تجارت تنها بانکی بود که تراز خود نزد بانک مرکزی را مثبت کرد . در بخش ضمانتنامه ها همچون سنوات قبل با 8/25 درصد رشد نسبت به سال 85 در رتبه نخست بانک های کشور قرار داشتیم . در زمینه میزان رضایتمندی ارباب رجوع از دستگاه های اجرائی نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردیم .

      مدیر عامل بانک تجارت ازافتتاح و شروع به کار یک بانک ایرانی در کشور بلاروس توسط بانک تجارت طی روزهای آینده خبر داد.

      وی همچنین راه اندازی سامانه حساب های رایانه ای (سحر) ، توسعه بانکداری الکترونیک ، تجهیز کلیه شعب بانک به سیستم ONLINE ، تعطیلی شعب غیر ضرور و ادغام آن در شعب دیگر ، اجرای طرح سیستم ثبت تعهدی درآمدها ، افزایش صدور کارت های بانکی و افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز ، POS و مشارکت در طرح های بزرگ و زیربنائی کشور را از جمله مهمترین توفیقات این بانک در سال گذشته عنوان کرد.