بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 1236
      بانک تجارت ، بانک سبز ایران
      سازمان حفاظت محیط زیست بانک تجارت را به عنوان بانک سبز ایران انتخاب کرد.
       

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  که روز سه شنبه پنجم شهریورماه در تالار اجتماعات سبز سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور تنی چند از اعضای هیات دولت و مدیران دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی کشور برگزار شد، دکتر فاطمه واعظ جوادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ارائه گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه به اقدامات انجام گرفته توسط دولت برای فراهم آوردن بستر توسعه پایدار در کشور پرداخت و از تلاش های صورت گرفته توسط برخی از وزارتخانه ها و نهادهای عمومی کشور در این امر قدردانی کرد.

      در ادامه این مراسم تندیس بانک سبز توسط خانم دکتر جوادی به بانک تجارت به عنوان بانک برتر کشوردر حفاظت از محیط زیست اعطاء شد. اقدامات گسترده بانک تجارت در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی غیر آلاینده ، توسعه ابزارهای مبتنی بر بانکداری الکترونیک جهت کاهش سفرهای درون شهری و اعطای بیش از هزار و هشتصد میلیارد ریال تسهیلات برای جایگزینی خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، از جمله مهمترین دلایل انتخاب این بانک به عنوان بانک سبز اعلام شد.

      طی سالهای اخیر بانک تجارت از اعطای تسهیلات به صنایعی که دارای میزان آلایندگی غیرمجاز باشند خودداری کرده و از جمله مدارکی که در هنگام بررسی تقاضای پرداخت تسهیلات بصورت الزامی از متقاضی درخواست می شود ارائه مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست کشور است .

        بانک تجارت همچنین اقدامات گسترده ای را جهت ایجاد شبکه سراسری بانکداری الکترونیک در کشور به انجام رسانده و در حال حاضر مشتریان این بانک می توانند از منزل و محل کار بوسیله تلفن ، تلفن همراه ، و اینترنت
      بسیاری از امور بانکی خود را به انجام رسانند .

      از جمله دیگر اقدامات مهم بانک تجارت تجارت برای کاهش سفرهای درون شهری و میزان آلودگی هوا ، اعطای بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه خطوط متروی تهران بوده است. مطابق برآوردها تاکنون بیش از 600 میلیون سفر درون شهری توسط خطوط مترو تهران انجام شده که قطعا تاثیری بسیار چشمگیر بر کاهش میزان آلاینده های ناشی از تردد وسایل نقلیه عمومی و خصوصی در این شهر داشته است.

      علاوه بر این بانک تجارت با اختصاص چهل و هشت میلیارد ریال از تسهیلات خود در افتتاح خط تولید لنت ترمز بدون آزبست در یکی از مهمترین واحدهای صنعتی کشور مشارکت داشته است. براساس آمار70 درصد آلودگی کلانشهرها مربوط به خودروهاست و ایجاد آلودگی زیان بار ناشی از آزبست لنت ترمز نیز یکی از این موارد است.

      شایان ذکر است بانک تجارت از سال گذشته در راستای توجه نظام مند به مسئولیتهای اجتماعی خود در قبال حفظ محیط زیست ، کمیته توسعه پایدار را تشکیل داده است . این کمیته با هدف ارائه مشاوره و رهنمود درخصوص سیاستهای بانک در قبال محیط زیست و بکارگیری شیوه ها و فنون کاهش آثار منفی زیست محیطی ناشی از فعالیت های بانک، « اخلاق حرفه ای» ، «مسئولیتهای اجتماعی بانک» و سایر مسایل توسعه پایدار فعالیت می کند.