بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۵/۱۳|
      تعداد بازدید: 943
      حمایت مالی بانک تجارت از پروژه های صنعت نفت
      بانک تجارت با اعطای هزاران میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی ضمن ایفای نقش در تامین منابع مالی لازم برای توسعه و پیشرفت صنعت نفت ، امکان تداوم و ایجاد صدها فرصت شغلی را برای نیروی کار متخصص کشور فراهم آورده است.
       

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت این بانک از ابتدای سال 87 تاکنون بیش از پانزده هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 2500 میلیون یورو تسهیلات ارزی به طرح های نفتی و پتروشیمی کشور اختصاص داده است. بانک تجارت همچنین طی سه ماهه نخست سال 87 با گشایش بیش از 124 فقره اعتبار اسنادی به ارزش بیش از 311 میلیون یورو شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت را در اجرای پروژه های استخراج و استحصال فرآورده های نفتی یاری کرده است که از نظر تعداد چهار برابر و از نظر مبلغ 67 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد. این دستاورد بویژه با توجه به محدودیت های خارجی ایجاد شده برای برخی از بانک های کشور از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

      علاوه بر این از ابتدای سال 86 تا پایان خردادماه سال 87 بیش از 252 فقره ضمانتنامه ارزی به ارزش بیش از 394 میلیون یورو برای شرکت های فعال در صنایع نفتی و پتروشیمی کشور صادر شده است. شایان ذکر است بانک تجارت طی سالهای گذشته نیز بیش از 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف صنایع نفت،گاز و پتروشیمی کشور اعطاء نموده است.

      این گزارش می افزاید: از جمله طرحهای صنعت نفت که از تسهیلات بانک تجارت استفاده نموده اند می توان به شرکتهای پتروشیمی فجر، فن آوران، سرتیپ رسولی، زاگرس،جم، خراسان، برزویه، مبین، ماران، رازی، فرساشیمی، اصفهان و شرکتهای پالایش نفت بندرعباس ، لاوان، شازند اراک و ... اشاره کرد.

      مطابق راهبردهای اعلام شده توسط مدیریت ارشد بانک تجارت ، واحدهای پژوهشی این بانک مطالعاتی را در خصوص امکان تامین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه های عظیم صنایع نفت و پتروشیمی در کشور از طریق بازارهای مالی اسلامی را آغاز کرده اند.

      گفتنی است همایش دو روزه نظام حقوقی و قراردادهای صنعت نفت طی روزهای چهاردهم و پانزدهم مردادماه با حضور و حمایت مالی بانک تجارت در محل سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می شود . مطابق برنامه اعلام شده دکتر داوری مدیرعامل بانک تجارت در روز نخست این همایش سخنرانی خود را با موضوع بررسی نقش راهبردی بانکها در تسهیل قراردادهای صنعت نفت ارائه می کند.