بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۳/۰۷|
      تعداد بازدید: 953
      55 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت برای صنعتگران ایرانی
      مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت به بخش صنعت و معدن اقتصاد کشور تا پایان سال 86 به بیش از 55 هزار میلیارد ریال رسید.
       

      روابط عمومی بانک تجارت با اعلام این خبر افزود: مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت تا پایان سال گذشته به بیش از یکصد و شصت و نه هزار میلیارد ریال بالغ گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 27 درصد رشد را نشان می دهد. از مجموع تسهیلات فوق، 55 هزار و نهصد میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، 43 هزار و هفتصد میلیارد ریال به بخش بازرگانی و خدمات ، 24 هزار و یکصد میلیارد ریال به بخش کشاورزی ، 21 هزار و ششصدو پنجاه و چهار میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان وچهارهزار و سیصد میلیارد ریال به بخش صادرات تعلق گرفته است.

      از جمله مهمترین واحدهای صنعتی که در سال گذشته با مشارکت بانک تجارت به بهره برداری رسید می توان به مجتمع بزرگ نساجی سبلان پارچه در استان اردبیل، کارخانجات فولاد نطنز و سیمان اردستان در استان اصفهان و کارخانه تولید لنت ترمز آساپارت در شهرستان کرج اشاره کرد.

      این گزارش می افزاید: بانک تجارت در راستای عمل به تعهدات خود و پیشبرد برنامه های دولت بیش از 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 78 هزار بنگاه کوچک اقتصادی پرداخت نموده و افزون بر 5350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز از سوی این بانک جهت رفع نیازهای ضروری هموطنان بویژه در امر ازدواج ،درمان بیماری و تامین مسکن اعطاء شده است.

      این در حالی است که بیش از 90 درصد از مجموع تسهیلات بانک تجارت به فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور اعطاء شده و این بانک تنها بانک تجاری کشور است که هدف برنامه چهارم توسعه در حمایت از بخش کشاورزی را محقق ساخته است.

      شایان ذکر است در پایان سال گذشته بانک تجارت توانست سهم خود از کل منابع ریالی پنج بانک بزرگ تجاری کشور را افزایش داده و به 16 درصد برساند.