بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۲/۱۰|
      تعداد بازدید: 2587
      پورمحمدی: Core Banking محور توسعه بانکداری الکترونیک است
      با حضور معاون وزارت امور اقتصاد و دارایی ، جمعی از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها، مدیران و کارشناسان شبکه بانکی و خبرنگاران رسانه های گروهی کشور، بانک تجارت همایش توسعه بانکداری الکترونیک و Core Banking را برگزار نمود.


      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در این همایش که دهم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس توسط اداره روابط عمومی بانک تجارت در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد دکتر پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در امور بانکها ، بیمه ها و شرکتهای دولتی با تقدیر از نقش بانک تجارت طی سال های گذشته برای پیشبرد خدمات بانکداری الکترونیک در کشور گفت: امروز اقتصاد جهان به مرحله ای از رشد و فراگیری رسیده که بدون استفاده موثر از جدیدترین ابزارهای تجارت الکترونیک، امکان همگامی با تحولات و موفقیت در بازارهای بین المللی وجود ندارد و به همین لحاظ نظام بانکی به عنوان مهمترین جولانگاه فعالیت های اقتصادی کشور باید در بهره گیری از ابزارهای تجارت الکترونیک و بستر سازی برای استفاده فراگیر از ابزارهای مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور پیشگام باشد.

      پور محمدی در ادامه افزود: در مسیر توسعه و ایجاد تحول در اقتصاد کشور هیچ دستگاهی از اهمیت سیستم بانکی برخوردار نیست و بانکداران ایرانی این نکته بسیار مهم را به خوبی درک می کنند که بدون اولویت بخشی راهبردی به بانکداری الکترونیک نمی توانند نقش خود در توسعه اقتصادی کشور به خوبی ایفاء کنند.

      معاون وزیر امور اقتصاد در ادامه با اشاره به فعالیت های بانک تجارت در پیشبرد اهداف کارگروه بانکداری الکترونیک وزارت امور اقتصاد و دارایی به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های این کارگروه پرداخته و افزود: با تشکیل کمیته های تخصصی شبکه و ارتباطات، کارت و خدمات بانکی، آموزش، فرهنگ سازی ، اتاق پایاپای و کلر، ایجاد بانک جامع اطلاعات و Core Banking کوشیده ایم تا شرایط را برای حرکت نظام بانکی به سمت ابزارهای الکترونیک تسهیل کنیم .

      وی با اشاره به اینکه ایجاد سیستم های ارائه خدمات یکپارچه الکترونیک مبتنی بر Core Banking پس از بستر سازی برای خطوط و ارتباطات مهمترین نقش را در توسعه بانکدا ری الکترونیک در کشور دارد گفت: سال گذشته مجمع عمومی بانکها، هیات مدیره بانکهای دولتی را مکلف کرد تا ایجاد سیستم های Core Banking را در یک جدول زمانی مشخص در دستور کار قرار داده و اقدامات لازم را در این خصوص به انجام رسانند. دکتر پورمحمدی همچنین با اشاره به عملکرد کمیته فرهنگ سازی که مسئولیت آن را بانک تجارت بر عهده دارد گفت: این کمیته با انتشار مجلات ،ویژه نامه ها و اطلاع رسانی از طریق رسانه های گروهی کشور نقش مهمی در آشناسازی مردم با مزایای استفاده از ابزارهای الکترونیک ایفاء کرده است.

      معاون وزیر اقتصاد با شاره به برنامه های این وزارتخانه برای توسعه ابزارهای الکترونیک در کشور گفت: هم اکنون تعداد 38 میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارد که مطابق برنامه ما تا پایان سالجاری این رقم باید به 51 میلیون رسیده و ظرف سال های بعد به سرانه یک کارت بانکی برای هر ایرانی دست پیدا کنیم . آقای پورمحمدی همچنین با اشاره به برنامه بانکها برای افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز از 10 هزار به 20 هزار در پایان سال 87 گفت: تعداد دستگاه های POS در کشور هم اینک به 427 هزار رسیده که ما امیدواریم با افزایش این دستگاه ها به 2 میلیون تمام واحدهای اقتصادی که مبادلات پولی با مردم دارند به انجام تراکنش های الکترونیک روی بیاورند.

      در ادامه این مراسم دکتر داوری با اشاره به اهداف برگزاری همایش توسعه بانکداری الکترونیک و Core Banking از سوی بانک تجارت گفت: مهمترین موضوعی که ما در توسعه خدمات الکترونیک بانک مورد توجه قرار داده ایم حصول رضایت بیشتر برای مشتریان است.

      داوری با اشاره به تاریخچه بانکداری الکترونیک درجهان و ایران گفت: با آغاز به کار سامانه شتاب در سال 81 امکان توسعه خدمات الکترونیک بانک ها به نحو مطلوبی افزایش یافته است، اما باید توجه داشته باشیم که میان سرانه استفاده از ابزاهای بانکداری الکترونیک در ایران و سرانه مشابه در کشورهای پیشرفته جهان اختلاف زیادی وجود دارد.

      وی با اشاره به اینکه توسعه ابزارها به تنهایی به ارتقاء کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان منجر نمی شود گفت: موضوع بسیار مهمی که مورد توجه ما قرار داد نظارت دقیق بر چگونگی عملکرد ابزارها و تقویت سیستم های پشتیبانی فنی و نرم افزاری است.

      مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سابق ارائه خدمات مکانیزه و الکترونیک از سوی این بانک در سال های گذشته گفت: هم اینک امکان دسترسی مشتریان بانک تجارت به خدمات الکترونیک از طریق شعب 24 ساعته ، شهرک های بانکداری الکترونیک، حساب های اینترنتی ، تلفنبانک و پیام کوتاه ایجاد شده و راه اندازی سامانه سحر نیز این امکان را برای هموطنان بوجود آورده تا با داشتن هر نوع حسابی در بانک تجارت امکان استفاده از خدمات بانکی لحظه ای را در هرنقطه از کشور داشته باشند. داوری در عین حال تاکید کرد که بانک تجارت با در دستور کار قرار دادن ایجاد سامانه یکپارچه بانکداری الکترونیک تلاش بزرگی را برای ارتقاء سطح خدمات خود مطابق با نیاز و انتظار مشتریان آغاز کرده است.

      دکتر داوری با اشاره به اینکه آموزش و بستر سازی برای انتقال دانش جایگاه ویژه ای در برنامه های توسعه خدمات الکترونیک بانک تجارت دارد گفت: ، هدف راهبردی ارائه خدمت با توجه به افزایش انتظارات و نیازهای مشتریان شبکه بانکی و تلاش برای کاهش فاصله بین نیازهای مشتریان و سطح کنونی ارائه خدمات است.

      در ابتدای این همایش محمدابراهیم مقدم عضو هیات مدیره بانک تجارت و رئیس کمیته فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک وزارت امور اقتصادی و دارایی فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین اهداف این سمینار عنوان کرد و افزود: هدف وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مدیران شبکه بانکی کشور است است که هرچه سریع تر مراحل انتخاب نرم افزار ها و سخت افزارها و تصمیم گیری برای چگونگی ایجاد سامانه های مبتنی بر Core Bankingرا به حداقل رسانده تا زمینه ارائه خدمات مدرن و استاندارد به مردم فراهم شود.

      مقدم، الکترونیکی شدن بانک های کشور را گامی مهم برای تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: قطعا حصول موفقیت در این راه تاثیرات چشمگیری بر زندگی مردم در جای جای کشور خواهد داشت.

      گفتنی است دکتر اصفهانی ، ویلی ویراگ و الیور محشان کارشناسن ارشد صنعت بانکداری از کشور سوئیس دیگر سخنرانان روز اول این همایش بودند و به معرفی مفاهیم بنیادین Core Banking به شرکت کنندگان پرداختند. مطابق برنامه اعلام شده از سوی روابط عمومی بانک تجارت در روز دوم همایش نیز شرکت کنندگان در قالب کارگروه های تخصصی شبکه و ارتباطات، خدمات کارت، آموزش، امنیت اطلاعات، مکانیزاسیون اتاق پایاپای و Core Banking آخرین اطلاعات تخصصی مربوط به چگونگی توسعه و یکپارچه سازی خدمات بانکداری الکترونیک آشنا خواهند شد.