بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۸/۲۱|
      تعداد بازدید: 1188
      حضور بانک تجارت در همایش تولید برای صادرات
      تجارت - علی آبانگاه
      همایش تولید برای صادرات با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی ، رئیس کل بانک مرکزی ، مدیر عامل بانک تجارت و جمعی از صاحبنظران حوزه اقتصاد و صادرات در دانشگاه شریف برگزار شد.
                                                                                      

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت دکتر راعی رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانکها با تأکید بر این نکته که تعامل نداشتن بانک ها و بیمه ها با سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی یکی از موانع رشد صادرات غیر نفتی کشور است گفت:توسعه شبکه شعب نظام بانکی در کشورها و بازارهای هدف یکی دیگر از الزامات توسعه صادرات می باشد و سیستم بانکی باید شبکه های خود را به گونه ای طراحی کند که موجب تسهیل صادرات غیر نفتی کشور باشد.اگر چه بانک تجارت تعامل خوبی با بانکهای خارجی بر قرار کرده و با بیش از دو هزار و صد کارگزار خارج از کشور همکاری می کند اما بانکهای کشور از یک تعامل مستقیم و موثر با بانکهای قدرتمند خارجی برخوردار نبوده و نقش موثر و فعالی در این زمینه ندارند.بی تردید پر رنگ شدن این نقش می تواند سهم به سزایی در تسهیل و رشد صادرات داشته باشد.

      دکترراعی همچنین نقش بانک مرکزی را در تعیین نرخ ارز به گونه ای که حقوق صادرکنندگان تامین شود،  مهم خواند و افزود: اگر نرخی برای ارز تعیین می گردد که به زیان صادرکننده شود، باید برای جبران آن سازوکاری اندیشید تا انگیزه های صادراتی کاهش نیابد.

      ایشان با اشاره به آمادگی بانک تجارت در چارچوب ضوابط قانونی برای کمک به تولید در جهت صادرات و افزایش صادرات غیر نفتی کشور به تشریح اقدامات این بانک برای پرداخت تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی پرداخت.

      وی از افزایش 12 درصدی پرداخت تسهیلات برای صادرات در سال 85 نسبت به سال 84 و ادامه این روند افزایشی در سال جاری خبر داد و گفت :عدم اطلاع رسانی درست سیستم بانکی و نا آگاهی صادرکنندگان از تسهیلات و خدمات بانکی از موانع موجود در راه توسعه صنعت صادرات است . به هر میزان این آگاهی افزایش یابد قدرت تصمیم گیری و حرکت صادر کنندگان افزایش خواهد یافت.

      شایان ذکر پیش از سخنرانی مدیر عامل بانک تجارت دکتر دانش جعفری وزیر امور اقتصاد و دارایی  و دکتر مظاهری رئیس کل بانک مرکزی طی سخنانی در خصوص نقش نظام بانکی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور به بیان دیدگاههای خود پرداختند.