بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۴/۰۲|
      تعداد بازدید: 361
      اولین جلسه رئوسای شعب استان قزوین با حضور آقایان گلزارپور رئیس اداره نظارت بر مناطق ، ایمنی رئیس اداره بازرسی ریالی ومقیمی معاونت اداره اطلاعات اعتباری برگزار شد
      نخستین گردهمایی روسای شعب و دوایر با مسئولین منطقه قزوین در روز سه شنبه مورخ 21/3/86 ساعت 30/8 دقیقه در سالن اجتماعات بانک با حضور آقایان گلزارپور ریاست محترم اداره نظارت بر امور مناطق و امینی ریاست محترم اداره بازرسی ریالی وآقایان مقیمی معاونت محترم اداره اطلاعات اعتباری و ایزدیار کارشناس محترم اداره اطلاعات اعتباری برگزار گردید .
      در ابتدا تلاوت آیات کلام اله مجید توسط یکی از قاریان برجسته بین المللی آقای آقاحسینی زینت خاصی به مجلس بخشید . سپس آقای شهیدی مدیر منطقه ضمن خیرمقدم به حضار از میهمانان اعزامی از تهران بواسطه شرکت در جلسه ، تشکر نموده و فرمودند که قرار بر این بود که سرکار خانم محصص مدیر محترم امور بازرسی و جناب آقای آخرتی مدیر محترم امور مناطق نیز در جلسه حضور داشته باشند که بواسطه جلسه اضطراری که امروز در هیات مدیره پیش آمده ، عذرخواهی نمودند . ایشان در ادامه از کلیه روسای شعب و دوایر تقاضا کردند که از صحبتهای میهمانان در جلسه نهایت استفاده را برده و با توجه به اینکه در مقابل مردم مسئول بوده و باید جوابگو باشیم موضوعات مطروحه را به همکاران در شعب نیز انتقال داده تا انشاءاله در مقابل خدا و مردم مدیون نباشیم . سپس آقای امینی ریاست محترم اداره بازرسی ریالی شروع به صحبت نموده و فرمودند: با توجه به مدت زمان جلسه و شرایط سیستم بانکی نقطه نظرات خود را بر حول 3 بخش وضعیت کلی بانک و وضعیت مطالبات و وضعیت سیستم بانکی و بخش نظارتی و هشدارهای لازم جمع بندی می نمایند . آقای امینی سپس با بررسی آخرین اعداد و آمار موجود بانک فرمودند در شرایط کنونی بازار را از دست داده ایم و با توجه به اینکه در سال 84 با 103 هزار میلیارد از بانک سپه جلوتر بوده ایم در پایان سال 85 مبلغ 1200 میلیارد ریال از بانک سپه عقب افتاده و به رتبه پنجم بانکها نزول نموده ایم . در پایان سال 84 سهم بازار بانک تجارت 3/16 درصد بوده که در پایان سال 85 به 4/15 درصد رسیده که 9/0 درصد سهم خود را از دست داده و به بانکهای دیگر اختصاص یافته است . رئیس اداره بازرسی در ادامه صحبتهای خود با تشریح آمارهای موجود وضعیت بانک تجارت را با سایر بانکهای تجاری در ابعاد سپرده و ترکیب سپرده ها تسهیلات ، ضمانتنامه ، مطالبات و سهم بازار و میانگین رشد مقایسه نموده و عوامل موثر بر رشد سپرده ها را برشمردند و در ادامه درخصوص مطالبات و شفاف سازی حسابها صحبت نموده و راهکارهای موجود را برشمردند و در خاتمه هشدارهای نظارتی را بازگو کردند . ایشان درخصوص جذب همکاران جدید و مسئولیت سنگین همکاران در این خصوص ، کنترل تلفن شعب ، چک پول و ایران چک ، استعلام حساب جاری و کنترل کارت ملی و اخذ آن ، ثبت سند انتظامی اوراق مشارکت ، اخذ مجوزات ، حساب بانک ها و اعتبارات توضیحاتی ارائه نمودند . در ادامه آقایان مقیمی معاونت محترم اداره اطلاعات اعتباری و ایزدیار کارشناس محترم اداره مذکور سخنرانان بعدی جلسه بودند که پیرامون مسائل اعتباری و تهیه گزارش اطلاعاتی و همچنین درخصوص محرمانه بودن گزارش و فرمهای گزارش اطلاعاتی ، دقت در پرنمودن آنها ، احراز هویت با اصل مدارک و اسناد ، ارکان اطلاعات ، دقت در تاریخ تولد و شماره شناسنامه و کارت ملی متقاضیان ، گرفتن تائیدیه از اداره ثبت اسناد و آدرس و نشانی دقیق متقاضیان بطور مشروح صحبت نمودند . سخنران بعدی جلسه جناب آقای گلزارپور ریاست محترم اداره نظارت بر امورمناطق بودند . ایشان پس از تشکر و قدردانی از همکاران درخصوص آموزش پرسنل شروع به صحبت نمودند و با اشاره به آزمون روسای شعب درجه 3 به پائین که چندی قبل برگزار گردیده بود فرمودند که بیش از 2000 شعبه بانک نزدیک به 1500 نفر واجد شرایط بوده که نزدیک به 150 نفر غایب بودند و نتایج بدست آمده چندان دلچسب نبوده و جا دارد همکاران درخصوص آموزش فعالیت بیشتری نمایند و پرسنل بانک می بایست با آموزشهای روز خود را مجهز نمایند و در این صورت می توان به آینده بانک امیدوار بود و آینده بانک به شکل سختی نخواهد بود . و توصیه نمودند که همکاران با مطالعه بخشنامه ها و دستورالعملهای بانک سعی نمایند اطلاعات خود را درخصوص مسائل بانک بروز نمایند . ایشان در ادامه صحبتهای خود به موقعیت خاص استان قزوین که در 130 کیلومتری و مجاورت پایتخت قرار گرفته و در چرخه اقتصادی کشور ، خصوصاً صنعت و کشاورزی نیز جایگاه خاصی داشته اشاره نمودند و درخصوص تلرینگ ، دستگاه های ATM ، شعب 24 ساعته و گسترش آنها و اینکه تا پایان سال 86 می بایست مناطق تا 3 شعبه 24 ساعته در مناطق گسترش یابد ، ایجاد بانک اطلاعات مشتریان و ثبت دقیق کد ملی ، وصول مطالبات ، ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی ، بحث خصوصی سازی بانک و احترام متقابل همکاران به هم و به مشتریان توضیحاتی ارائه نمودند . سخنران پایانی جلسه آقای شهیدی مدیریت منطقه قزوین بودند ایشان درخصوص رتبه اول بانک تجارت در پرداخت تسهیلات به بنگاههای زودبازده در استان و اینکه استانداری در سال گذشته جلسه ای ترتیب داده و از بانک تقدیر نمود و بانک نیز این موقعیت استفاده نموده و هم اندیشی با مشتریان را برگزار نمودند . مدیریت شعب استان قزوین در ادامه صحبتهای خود به بازدید از شعب و گزارشات این بازدیدها اشاره نمودند و فرمودند که کلیه روسای شعب می بایست به کلیه امور در شعب اشراف کامل داشته باشند و آشنایی کامل بر سرفصل های خلاصه دفترکل (منابع و مصارف ) داشته و هدف سپرده ای و تسهیلات و ضمانتنامه و ... را بدانند و تمامی نامه را درست بایگانی نموده و نامه های مربوط به اهداف بانک و سیاستهای اعتباری در دسترس بوده و معاونین شعب نیز همینطور زمانی که به کارها آشنا بوده و احاطه داشته باشند مسئول شعبه با فراغ خاطر بدنبال بازاریابی و جذب مشتری می رود و یکی از مهمترین وظایف مسئولین شعب بازاریابی می باشد و قسمت اعظم زمان می بایست صرف این موضوع گردد . آقای شهیدی با اشاره به جلسه ای که درخصوص تلرینگ در مورخ 20 اردیبهشت برگزار گردیده و 17 شعبه از اول خرداد ماه بطور رسمی شروع بکار نموده و منطقه در این کار بسیار خوب شروع نموده است و اینکار باعث سرعت در ارائه سرویس گردیده و باعث جذب و جلب رضایت مشتری می گردد و جهت اجرای کامل این طرح نیاز به همکاری کلیه پرسنل خصوصاً تحویلداران می باشد که راغب بوده مشتریان بطرف باجه خود بیاید و راهکار آن نیز پرداخت اضافه کار بیشتر به صندوقهایی که بیشتر اسناد دریافت نموده اند می باشد . ایشان درخصوص جذب مشتری فرمودند یکی از راهها دوست شدن روسا با پرسنل و ایجاد روابط دوستانه با زیردستان بوده و اینکه آنها مسئولان را از خود بدانند می باشد . مدیریت منطقه با انتقاد از طرح جدید درجه بندی مناطق و اینکه کلیه شعب کشور با یک مقیاس مورد ارزیابی قرار گرفته و موقعیت مکانی و جغرافیایی هر شعبه مانند منطقه 4 تهران و یا فرمانیه یا الهیه تهران با شهرستان ها مثلاً شال و ضیاءآباد قزوین و یا پلدشت یکی قرار داده و این جای بررسی و کارشناسی بیشتری را دارد . آقای شهیدی درخصوص آموزش و وضعیت آموزشی بانک نیز توضیحاتی ارائه نموده و فرمودند که از یکسال قبل در منطقه تصمیم گرفته شد که در ابتدای هر هفته بخشنامه ها ارسالی در طول هفته را مسئولین شعب با کارکنان بازخوانی نموده و به آنها آموزش دهند و صورت جلسه تهیه گردد و این مهم را تنها شعبه ضیاءآباد اجرا نموده و کلیه شعب نیز می بایست این موضوع را بصورت جدی دنبال نمایند . مدیر منطقه قزوین درخصوص کمبود شدید پرسنل در منطقه قزوین و تبعات آن و همچنین مشکل جیره بندی بنزین و سوخت و پیامدهای آن در رفت و آمد تعدادی از همکاران توضیحاتی ارائه نمودند و فرمودند که این موضوع نیازمند حمایت مدیران ارشد بانک می باشد . ایشان در پایان با تبریک بمناسبت انتصاب آقای حقیقی به سمت بازرس منطقه و اینکه با وجود سه نفر بازرس با تجربه منطقه نباید در استان مشکل بازرسی داشته باشد و از کلیه همکاران درخواست نمودند که همه روزه 10 دقیقه در پایان وقت شعب را کنترل نموده تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری بعمل آید .