بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴|
      تعداد بازدید: 818
      با توجه به شرایط اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی؛
      بانک تجارت امکان اقاله املاک مسکونی به مالکان قبلی را فراهم کرد
      امکان بازگرداندن املاک مسکونی مشتریانی که نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود به بانک تجارت اقدام نکرده و املاک‌شان به‌عنوان وثیقه به بانک منتقل شده است با شرایطی خاص فراهم شد.

      به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتقاء اجتماعی بانک تجارت و بر اساس مفاد بخشنامه شماره 283144/01 مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منضم به الحاقیه ماده (11) دستورالعمل نحوه‌ واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری و تبصره‌های ذیل آن، امکان مسترد کردن املاک مسکونی به مالکان قبلی آنها بدون برگزاری مزایده و در قالب اقاله تحت شرایط زیر فراهم شده است.

      1- ارائه درخواست کتبی مالک قبلی به مؤسسه اعتباری.

      2- ارزش روز ملک مسکونی حداکثر معادل یکصد میلیارد ریال.

      3- مالک قبلی در زمان ارائه درخواست فاقد ملک مسکونی دیگری باشد.

      4- موافقت بانک با اقاله ملک مسکونی.

      5- مشمولین شرایط مندرج در این ماده که ملک مسکونی آنها قبل از ابلاغ این ضوابط و در ازای مطالبات بانک ناشی از اعطا‏/ایجاد تسهیلات و تعهدات، تملک شده است،‌ صرف‌نظر از تاریخ تملک ملک از سوی بانک، حداکثر شش ماه پس از ابلاغ آن مهلت دارند که درخواست خود را برای اقاله به مؤسسه اعتباری تسلیم کنند.

      6- استرداد املاک مسکونی تملک شده پس از ابلاغ این ضوابط به مالک قبلی و در چارچوب شرایط مقرر در آن، صرفاً تا یک سال پس از تاریخ تملک (تاریخ تنظیم سند انتقال به نام مؤسسه اعتباری) آن املاک مجاز خواهد بود.

      مشمولان شرایط اعلامی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعبی که تسهیلات خود را از آنجا دریافت کرده‌اند مراجعه کنند.