بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴|
      تعداد بازدید: 746
      یزدان‌بخش، رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی پارت لاستیک عنوان کرد:
      اعتماد متقابل و حسن اخلاق عامل همکاری 35 ساله پارت لاستیک با بانک تجارت
      نام مرحوم ایرج یزدان‌بخش در عرصه صنعت کشور و به صورت خاص در حوزه قطعه‌سازی صنعت خودرو بسیار آشناست. وی به عنوان تولیدکننده و کارآفرینی موفق، پایه‌گذار چندین کارخانه بوده تا از او تحت عنوان پدر صنعت خراسان یاد شود. حالا بخش مهمی از مسئولیت و هدایت کارخانه‌ها و مجموعه‌هایی که توسط وی تاسیس شد را فرزند او یعنی سهیل یزدان‌بخش عهده‌دار است. در گفت‌وگو کوتاه با سهیل یزدان‌بخش به تاریخچه و برنامه‌های آتی این مجموعه پرداخته شده است.

      لطفا در ابتدا از تاریخچه گروه صنعتی پارت لاستیک بگویید.

      ماجرای تاسیس اولین کارخانه به سال 62 باز می‌گردد که پس از احداث ساختمانی به مساحت 600 متر در یک محوطه دو هزار متری، کار تولید قطعات لاستیکی نظیر پاشنه کفش و انواع اورینگ با حضور 10 نفر آغاز می‌شود.

      پارت لاستیک از سال ۱۳۶۹ تولید قطعات خودرو را آغاز کرد. به دنبال تصویب قانون خودرو در سال ۱۳۷۱، که افزایش تولید خودرو در کشور را به دنبال داشت، فعالیت واحدهای قطعه‌سازی وارد مرحله جدیدی شد. در این دوران و از سال ۱۳۷۴ به بعد، رشد پارت لاستیک روند سریعی به خود گرفت.


      اکنون چه جایگاهی در صنعت کشور دارید؟

      در حال حاضر پارت لاستیک متشکل از 14 کارخانه مختلف است که در زمینه‌های تولید لاستیک، رنگ، قطعات خودرو، عایق‌ها و... فعالیت دارد که سهم قابل توجهی را از بازار داخل به خود اختصاص داده است. البته اخیرا به صورت محدود در زمینه مواد غذایی نیز فعال شده‌ایم.


      آیا صادرات هم دارید؟

      بله به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و اوراسیا صادرات داریم. پیشتر به کشورهای اروپایی نیز صادرات داشتیم. البته هم‌اکنون با توجه به ماجراهای تحریم با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم پس از رفع موانع شاهد افزایش صادرات به کشورهای مختلف دنیا باشیم.


      چه عامل یا عواملی باعث این رشد و تغییر جایگاه شد؟

      قطعا نوع نگاه مرحوم پدر به زندگی و انگیزه بالای ایشان مهم‌ترین دلیل است. او عاشق کار و صنعت بود. ایشان مجموعه پارت لاستیک را یک خانواده بزرگ می‌دانستند که در کنار هم رشد می‌کنند و به هم آموزش می‌دهند و به همین دلیل یک دانشگاه علمی کاربردی نیز راه‌اندازی کردیم که هم اینک 700 دانشجو دارد. نیروهای پارت لاستیک ایشان را به نوعی پدر معنوی خود می‌دانستند.

      طبعا افراد و مجموعه‌های متعدد و فراوانی بوده و هستند که با ما همراه شدند که از جمله آن‌ها بانک تجارت است که از همان اولین روزها با اعطای تسهیلات در کنار پارت لاستیک بود و این تعامل همچنان ادامه دارد؛ تعاملی که 35 سال قدمت دارد.


      چه نکته‌ای باعث شد تا شاهد تداوم ارتباط پارت لاستیک و بانک تجارت باشیم؟

      اعتماد متقابل و حسن اخلاق در گذر زمان باعث می‌شود جنس یک رابطه فراتر از مسائل کاری بشود. ما و بانک تجارت بعد از 35 سال ارتباط تبدیل به یک خانواده شدیم. بی‌راه نیست اگر بگویم حتی رابطه عاطفی با هم داریم. موفقیت و پیشرفت ما برای آن‌ها و متقابلا رشد جایگاه آن‌ها برای ما ارزشمند است.

      در بخش ارزی همواره همکاری خوبی از سوی بانک تجارت صورت گرفته است. در بخش ریالی نیز ا توجه به اهمیت داشتن مقوله نقدینگی، حمایت بانک تجارت برای ما پشتوانه خوبی بوده است.

      معتقدم همه بانک‌ها باید شناخت دقیقی از مشتری‌های کلان خود داشته باشند و بر اساس جایگاهی که آن‌ها بر اساس نیاز و شرایط دارند خدمات بدهند. خوشبختانه رفتار و عملکرد بانک تجارت به این صورت است.

      لینک ویدئوی مصاحبه