بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۳|
      تعداد بازدید: 784
      مدیر مالی شرکت پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس:
      حضور بانک تجارت در ایام تحریم بسیار راهگشا بوده است
      شرکت فجر انرژی خلیج فارس به‌منظور تولید و توزیع سرویس‌های حیاتی شامل برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هوای فشرده، آب‌های صنعتی و تصفیه پساب‌های صنعتی در سایت‌های ۲ و ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته‌ است. بانک تجارت با اعطای تسهیلات در سال 79 نقش مهمی در راه‌اندازی ناحیه یک و دو این شرکت داشته است که در گفت‌وگو با سید جواد کاظمی، مدیر مالی شرکت پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس به این موضوع نیز پرداختیم.

      شرکت پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس در چه سالی و با چه هدفی تاسیس شد؟

      شرکت فجر انرژی خلیج فارس (پتروشیمی فجر سابق) در در سال 1377 با هدف تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی واقع در بندر امام خمینی تاسیس شد و بعنوان اولین شرکت یوتیلیتی متمرکز در کشور در سال 1381 به بهره برداری رسید.


      چه روندی را در مسیر توسعه طی کردید؟

      با افزایش طرح‌های جدید در سایت 2 و 3 و نیاز به تامین یوتیلیتی بیشتر، طرح توسعه فجر انرژی در سایت 2 اجرا شد. در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، مالکیت این شرکت در سال 1388 به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتقل شد.


      آیا پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس در بورس حضور دارد؟

      بله. با توجه به عملکرد درخشان در حوزه‌های مختلف استراتژیک، پس از پذیرش در بازار سهام، بخشی از سهام شرکت در سال 1394 در بازار بورس کشور عرضه شد و پتروشیمی فجر به فعالان بازار سرمایه ایران پیوست.


      این مجموعه از چه واحدهایی تشکیل شده است؟

      واحدهای فرآیندی این شرکت شامل واحدهای تولید برق و بخار، دیسپاچینگ، تصفیه آب، تفکیک هوا ، تصفیه پساب صنعتی و خطوط ارتباطی است.


      چه تعداد نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شما در ارتباط هستند؟

      600 نفر به صورت رسمی و 600 نفر نیز به صورت نیروهای تحت نظارت پیمانکاران در مجموعه مشغول به کار هستند. طبعا بالغ بر 5 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با مجموعه ما در ارتباط خواهند بود.


      لطفا از نوع تعامل پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس بگویید.

      بانک تجارت از سال‌های دور همواره نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور داشته است. ما برای راه‌اندازی ناحیه یک فجر در سال 79 از تسهیلات ریالی بانک تجارت استفاده کردیم. 30 درصد هزینه‌های مرتبط را بانک تجارت پرداخت کرد. در راه‌اندازی ناحیه 2 نیز بانک تجارت کنار ما حضور داشت. جالب است بدانید 80 درصد تامین منابع ارزی نیز با عاملیت بانک تجارت صورت گرفته است که در این خصوص نقش این بانک به صورت مشخص در ایام تحریم بسیار راهگشا بوده است.


      چه انتظاری از بانک تجارت دارید؟

      خوشبختانه بانک تجارت از شناختی که نسبت به مسائل اقتصادی دارد خوب عمل کرده است. به عنوان مثال در اغلب پروژه‌های اقتصادی ردی از حضور موثر و مفید بانک تجارت را می‌بینیم.


      نوع همکاری شما با بانک تجارت به چه صورت ادامه یافت؟

      شروع به همکاری ما و بانک تجارت از شعبه خوزستان شروع شد. اما با توجه به نیازی که داشتیم درخواست احداث شعبه‌ای در ناحیه 2 را مطرح کردیم که خوشبختانه با موافقت مواجه شد و همین گسترده‌تر شدن ارتباطات و تعاملات پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس و بانک تجارت را به همراه داشت.

      لینک ویدئوی مصاحبه