بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵|
      تعداد بازدید: 844
      مدیرعامل شرکت گیل راد شمال عنوان کرد:
      «اخلاق حرفه‌ای» شاخصه‌ی بانک تجارت
      شرکت گیل راد شمال بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با هدف تولید مفتول مس ETP و FRHC و انواع هادی‌های مسی بدون روکش و همچنین با پوشش قلع (درمقاطع مختلف) در شهرک صنعتی سپیدرود رشت با تکنولوژی روز دنیا و با همکاری پرسنل دانش آموخته و مجرب افتتاح شد. این شرکت که به‌عنوان قطب تولید مس کشور شناخته می‌شود، هفتاد درصد فعالیت بانکی خود را از بانک تجارت دریافت می‌کند. این موضوع بهانه‌ای شد تا در گفت‌وگو با احمد عروجی، مدیرعامل این مجموعه به شرایط تولیدی و برنامه‌های توسعه محور گیل راد و همکاری آن با بانک تجارت بپردازیم.

      لطفا در ابتدا از مشخصات محصولات و ظرفیت‌های شرکت گیل را بگویید.

      شرکت گیل راد شمال توانایی تولید سالانه ۷۶۵۰۰ هزار تن مفتول مس با قطرهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۷، ۲۳ میلی متر و سالانه ۲۰ هزار تن انواع سیم تک رشته و افشان و همچنین ۵۶۰۰ تن سیم قلع اندود را دارد. مفتول مس، مفتول مس ETP، مفتول مس FRHC، مفتول آلیاژی مس- نقره، سیم مسی نرم، سیم مسی سخت، سیم سودرونیک و سیم مسی قلع اندود از جمله محصولات شرکت گیل راد است.

      چه مجموعه‌هایی مشتری و مخاطب شما هستند؟

      محصولات تولیدی ما در کارخانجات تولیدکننده سیم و کابل و سیم لاکی، شرکت‌های تولیدکننده ترانسفورماتور و صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد.

      چه تعداد نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شما در ارتباط هستند؟

      158 نفر به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند و برای شرکت کار می‌کنند. اما از آنجایی که ما تولیدکننده مواد اولیه 170 شرکت کابل و ترانس‌سازی هستیم شاید بتوان گفت بیش از 25 هزار نفر به صورت غیر مستقیم با مجموعه ما در ارتباط هستند.

      شرکت گیل راد شمال چه جایگاهی در صنعت کشور دارد و آیا صادرات هم دارد؟

      گیل راد به‌عنوان قطب تولید مس کشور در حال حاضر 25 درصد نیاز بازار را تولید می‌کند. با توجه به توسعه مجموعه امیدواریم بتوانیم سهم بازار را به 70 درصد برسانیم .

      از سال 95 تا کنون 2 میلیون و 800 هزار دلار صادرات داشته‌ایم. هدف اولیه ما تامین نیاز داخل بود. با توسعه پیش رو امیدوارم 30 درصد تولید، صادر شود.

      - ظاهرا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بانکی و مالی شرکت با بانک تجارت انجام می‌شود ؟

      همین‌طور است. ما از همان شروع فعالیت خود، بیشترین ارتباط را با بانک تجارت شروع کردیم و تا کنون هم ادامه دارد به صورتی که بیش از 70 درصد از امور بانکی ما توسط بانک تجارت انجام می‌شود تا این بانک، بانک اول ما باشد.

      - چه ویژگی و مشخصاتی باعث شد تا این تعامل و همکاری تداوم داشته باشد؟

      بانک تجارت دارای مدیران ارزشمندی است و همواره با ما همراه بوده‌اند. این بانک، کارشناسانی دارد که نظام بانکی را می‌شناسند و از سوی دیگر با تولید، بازار و اقتصاد نیز آشنا هستند. توجهی که بانک تجارت به ما داشته باعث شده تا گاهی در جلسات هیات مدیره نیز حضور داشته باشیم تا این ارتباط نزدیک‌تر و مفیدتر باشد.

      - در چه زمینه‌هایی با بانک تجارت در ارتباط بوده‌اید؟

      خرید دین، گشایش ال‌سی‌های داخلی، فروش اقساطی و انواع قراردادها مواردی هستند که ما را به هم وصل کرده است. البته بحث خرید ماشین‌آلات و گشایش اعتبارات ارزی نکته مهمی است که بانک تجارت برای ما انجام داد. ما برای واردات ماشین آلات خود 20 میلیون یورو را از طریق بانک تجارت منتقل کردیم که بسیار حرفه‌ای صورت گرفت تا طرف مقابل نیز ابراز رضایت کند.

      - چه انتظاری از بانک تجارت دارید و در نهایت بانک تجارت را در یک جمله معنا کنید.

      ما روزانه 280 تن تولید مفتول مس داریم. به عبارتی 50 میلیارد تومان گردش مالی در هر روز. با توسعه پیش رو این ارقام به 600 تن تولید و 100 میلیارد تومان در روز می‌رسد. انتظار داریم با داشتن چنین جایگاه سقف ال‌سی‌ها افزایش پیدا کند. البته موضوع را مطرح کرده‌ایم که امیدوارم با همکاری و تعامل به نتیجه برسیم و در نهایت بانک تجارت را در یک جمله به عنوان اخلاق حرفه ای معنا می کنم.

      لینک ویدیوی مصاحبه