بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹|
      تعداد بازدید: 816
      گفت‌وگو با یعقوب همتیان، رئیس هیات مدیره آهن و فولاد جهان
      تعامل دیرینه بانک تجارت و آهن و فولاد جهان
      شرکت آهن و فولاد جهان، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های این حوزه، فعالیت خود را از سال 1337 در استان آذربایجان شرقی آغاز می‌کند و تا امروز نقش مهمی در عرصه تولید پروفیل‌های مورد نیاز شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی داشته باشد. این شرکت از مشتری‌های قابل اعتماد و قدیمی بانک تجارت است. در زمینه حوزه فعالیت شرکت آهن و فولاد جهان با یعقوب همتیان، رئیس هیات مدیره این شرکت به گفت‌وگو نشستیم.

      لطفا در ابتدا از سابقه راه‌اندازی شرکت بگویید.

      بذر آهن و فولاد جهان برای بار نخست در سال 1337 با محوریت تولید سازه‌های فلزی در دل خاک صنعت ایران و آذربایجان نهاده شد. در سال 1350 با اجرای طرح توسعه و اخذ پروانه بهره‌برداری از وزارت صنایع و معادن، فعالیت در زمینه تولید مخازن سوخت آغاز شد.

      در سال 1365 تولید پروفیل‌های باز در برنامه کاری این واحد قرار گرفت. این گروه صنعتی در سال 1371 فعالیت خود در زمینه تهیه و توزیع مقاطع فولادی و ورق آغاز کرد و سپس با اتکا به تخصص پرسنل آگاه و تجهیز کارگاه‌ها توانست فعالیت‌های دیگری در زمینه تولید سوله و سازه‌های فلزی و تامین مواد اولیه کارخانجات صنعتی انجام دهد. در ادامه، تلاش و کوشش پیگیرانه و مستمر متخصصان این شرکت منجر به راه‌اندازی واحد تولید پروفیل‌های تقویتی در و پنجره‌های UPVC شد.

      این مجموعه در صنعت کشور چه جایگاهی دارد؟

      همگام شدن با دانش و تکنولوژی روز موجب شد تا این گروه اقدام به گسترش و توسعه واحد صنعتی کند و پس از انجام مطالعات گسترده با اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر خارجی و با وارد کردن مدرن‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی از جمله دستگاه‌های رول فرمینگ به روز و راه‌اندازی آنها به یکی از قطب‌های صنعت آهن و فولاد در شمال غرب کشور تبدیل شود.

      هم اینک آهن و فولاد جهان با شش دهه تلاش در صنعت آهن و فولاد در زمینه تولید پروفیل‌های تقویتی، سوله و سازه‌های فلزی و نیز توزیع ورق گالوانیزه و سایر مواد اولیه صنایع وابسته یکی از فعال‌ترین گروه‌های صنعتی کشور است.

      چه تعداد نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مجموعه شما همکاری دارند؟

      در حال حاضر بالغ بر 200 نفر با ما به صورت مستقیم همکاری می‌کنند که با اجرایی شدن طرح توسعه در سال آینده این عدد به بیش از 350 نفر خواهد رسید. اما از آنجایی که بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی در و پنجره‌های UPVC با ما در ارتباط هستند تعداد افرادی که با ما به صورت غیرمستقیم همکاری دارند عدد بسیار بزرگی است.

      تحریم‌ها و مسائل مرتبط با آن چه تاثیری در روند فعالیت شما داشت؟

      خوش‌بختانه تحریم‌ها در صنعت فولاد نه تنها زمینه‌ساز خودکفایی شده بلکه شاهد رشد صادرات هم شدیم به صورتی که قبل از تحریم سالیانه 10 میلیون تن واردات داشتیم اما در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، ما بالای هفت میلیون تن صادرات داشتیم که پیش‌بینی می‌کنم این رقم برای سال آینده به بالای 12 میلیون تن برسد.

      لطفا از نوع تعامل و ارتباط خودتان با بانک تجارت بگویید.

      بانک تجارت استان از مجموعه ما شناخت کامل و دقیقی دارد و همین نکته باعث شده است تا تعامل و ارتباط دیرینه‌ای بین ما و این بانک وجود داشته باشد. هر سال حدود 40 تا 50 درصد سقف اعتبارات دریافتی ما از بانک تجارت افزایش داشته است که این موضوع بیانگر اعتماد متقابل است.

      خوشبختانه در این سال‌ها هر درخواستی داشته‌ایم، دوستان ما در بانک تجارت حامی و پاسخگو بوده‌اند. به صورتی که هیچ‌وقت در پرداخت بدهی‌ها و گشایش اعتبارات به مشکلی مواجه نشدیم.

      چه انتظاری از مسئولان بانک تجارت دارید؟

      در هر صورت ما شرکتی هستیم که به چندین کشور محصولات خودمان را صادر می‌کنیم و دایما در حال توسعه و رشد هستیم. بنابراین انتظار داریم دست مسئولان استانی برای حمایت بازتر باشد و مسیر برای دریافت اعتبارات باز باشد. گرچه مجموعه ما تاکنون مورد توجه و حمایت بوده‌ایم.

      لینک ویدیوی خبر