بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۲|
      تعداد بازدید: 1074
      همکاران؛ برای سربلندی بانک از جان و دل مایه بگذارند
      در ادامه برنامه گفت وگو با همکاران بازنشسته، پای صحبت های نسرین اسماعیل‌نژاد نشستیم. وی در سال 1386 به افتخار بازنشستگی نایل آمده و با 2 فرزند ذکورش زندگی می کند.

       اسماعیل نژاد سال 1357 پس از گذراندن مراحل استخدامی، در" بانک ایران شهر" مشغول به کار شد. پس از انقلاب اسلامی و ادغام چند بانک و تشکیل بانک تجارت، او نیز با شماره پرسنلی 86284 به جمع پرسنل این بانک پیوست. وی پس از آغاز همکاری در بانک جدید و در شعبه ریالی ولی عصر کد301  به خدمت رسانی مشغول شد.

      اسماعیل نژاد در خصوص ادامه همکاری در بانک تجارت گفت: بعد از مدتی کار در شعبه ریالی به درخواست مسئول واحد ارزی ولی عصر که در طبقه فوقانی شعبه301 مستقر بود، به آن واحد انتقال پیدا کردم و برای مدت 10 سال در آن واحد انجام وظیفه کردم.

      بعد از 2به دنیا آمدن فرزندم و اتمام مرخصی و برگشت به بانک، در دبیرخانه بین الملل برای مدت 10سال مشغول شدم. در 20سال خدمتم بود که با سمت معاون دایره ای به واحد ارزی سعدی منتقل شدم و در نهایت با سمت رئیس دایره حسابداری ارزی بازنشسته شدم.

      اسماعیل نژاد بی تفاوتی نسبت به اهداف بانک از سوی همکاران شاغل را بزرگترین آفت دانست و افزود: در تمام دوران خدمت این تفکر را به زیر بنای عملکرد خود قرار دادم که در سایه موفقیت بانک است که در زندگی به تمام خواسته هایم می‌رسم.

      وقتی از اسماعیل نژاد درباره شرایط کاری آن سالها و مقایسه آن با دوران کنونی پرسیدم، گفت: با توجه به نبود بانک های خصوصی، ادقام چند بانک و عدم رقابت زیاد بین آنها، بانکها از قدرت و وجهه بالاتری در اجتماع برخوردار بودند. آن زمان مشتری بود که دنبال بانکها می آمد، اما با گذشت زمان و ایجاد بانکهای خصوصی حالا این بانکها هستند که باید دنبال جذب مشتری باشند. لازمه این کار در وهله اول " شناسایی نیاز مشتری با توجه به کسب و کاری که در آن مشغول است" بوده و در مرحله دوم، " ارائه خدمات جدید، همراه با احترام به مشتری" است.

      او که خدمات بانکی و نوع سرویس دهی را یکی از ارکان اصلی جذب مشتری می داند، می گوید: با آمدن سیستم های بانکداری نوین، راه های جدیدی برای ارائه خدمت سریع پرسنل به مشتریان فراهم شده که بازار رقابتی بزرگی بین بانکها به وجود آورده، البته اخلاق و رفتار مناسب پرسنل در شعبه مکمل قوی و اصلی برای جذب مشتری است.

      اسماعیل نژاد که در حال حاضر با دو پسرش زندگی می کند، ادامه می دهد: مدت دوسال و نیم از فوت همسرم می گذرد و با توجه به اینکه فرزندانم نیز بزرگ شده اند، اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما بازنشستگان نیازمند حمایت بیشتری از سوی بانک هستیم.

      اسماعیل نژاد در مورد نگاه و عملکرد همکاران گفت: اگر نگاه همکاران از جان و دل برای بانک مایه بگذارند، مطمئن باشند اولین کسی که از این حس مسئولیت نفع خواهد برد خود آن ها هستند و باید عملکرد خود را به سمت جذب مشتری و فراهم آوردن محیطی جذاب و امن برای مشتری برده و با تغییر نگرش در برخورد با مشتری، ایجاد فضای خوب و دلچسب در شعب و انتقال انرژی مثبت به مشتریان برند بانک را در آن ها همواره ارتقاء بخشند.

      وی وظیفه مدیران در فرآیند را شایسته سالاری را مهم ترین رکن پرورش مدیران آینده برشمرد و گفت: مطمئنا انتخاب و انتصاب مناسب پرسنل، می تواند نقش موثری در ایجاد انگیزه و روحیه مشارکت در همکاران داشته باشد. وی همچنین فراهم آوردن خدمات به روز و  مناسب بانکی همگام با صنعت بانکداری روز دنیا را نیز از عوامل موفقیت مدیران بانک عنوان کرد.

      اسماعیل نژاد در پایان گفت: تفکر مدیریت باید در جهت پرورش نیروهای خلاق و پر انرژی برای آینده بانک باشد و این امر محقق نمی شود مگر با ایجاد حس عاطفی قوی در میان مدیران ارشد و پرسنل در بانک. او همچنین در مورد بازنشستگان گفت: ما بازنشستگان شرایط بانک را در با توجه به اقتصاد کلان کشور درک می کنیم، ولی از مدیران ارشد خواستاریم تا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نسبت به معیشت بازنشستگان و فراهم آوردن آرامش در زندگی آنها توجه بیشتری داشته باشند.