بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۰|
      تعداد بازدید: 3773
      نهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه افتتاح شد
      نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد .

      دکتر اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در سالن خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد تحول اساسی در نظام بانکی گفت : البته نظام بانکی ایران با مشکلات متعددی همچون بدهی های معوق و بدهی دولت به نظام بانکی مواجه بوده است اما در عین حال لازم است که از تلاش ها و اقدامات کارکنان و مدیران بانکی کشور قدردانی کنیم چرا که وظیفه تجهیز منابع را در سخت ترین شرایط کشور انجام داده اند. البته در هر مجموعه ای امکان خطا وجود دارد که باید به شکل مناسب به آن رسیدگی شود.

      وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح اصلاح نظام بانکی که صبح امروز در جلسه ای با حضور رییس جمهور رونمایی و اجرای آن آغاز شد، خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام بانکی کاری یکساله است که باید براساس آن اتفاقاتی در نظام بانکی رخ دهد تا مشکلات و مسائل اقتصادی کشور سامان پیدا کند.

      معاون اول رییس جمهور تامین منابع مالی مورد نیاز و تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی کشور را از رسالت های نظام بانکی در مقطع فعلی دانست و گفت: انتظار ما این است که نظام بانکی در این مسیر با جدیت اقدام کند و سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط را تامین نماید.

      دکتر جهانگیری افزود: در کنار نظام بانکی بازار سرمایه که در سالهای اخیر تحولات خوبی داشته است نیز باید قادر باشد نیازهای بلند مدت اقتصاد کشور را تامین کند و بنگاه های اقتصادی کشور بتوانند به بازار سرمایه متکی باشند.

      وی اضافه کرد: باید شرکت ها بتوانند بدون تضمین نظام بانکی، اوراق خود را در بازار سرمایه منتشر و نیازهای خود را از این طریق مرتفع سازند.

      معاون اول رییس جمهور گفت: دولت علاوه بر طرح بلند مدت اصلاح نظام بانکی، برنامه کوتاه مدتی نیز برای سال 95 درنظر گرفته که بخش اصلی آن به اصلاح قانون بانکی کشور برمی گردد.

      در ادامه این مراسم طیب نیا ، وزیر اقتصاد نیز با اشاره به اهمیت این نمایشگاه گفت: بورس، بانک و بیمه سه رکن اساسی بازار مالی و نظام تامین مالی محسوب می‌شوند و بدون یک نظام مالی کارآمد دسترسی به سطوح بالای اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

      طیب نیا  افزود : آسیب شناسی اقتصادی کشور نشان می‌دهد تقویت توان مولد و افزایش تولید داخلی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید گرفته جزو اصول اساسی کشور است.

      همچنین والله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ، با اعلام این خبر که تصمیمات مهمی با حضور رئیس جمهور در خصوص اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه اتخاذ شده است ، گفت : یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در 3 سال گذشته روند کاهنده نرخ تورم بود که از 40 درصد به 11 درصد کاسته شد هر چند که به تبع آن انتظار می‌رفت نرخ سود بانکی نیز کاسته شود اما همچنان چسبندگی‌هایی وجود داشت که دلیل آن هم تنگنای مالی بانک‌ها بود .

      گفتنی است در اولین روز این نمایشگاه غرفه بانک تجارت در سالن شماره 40 میزبان جمع کثیری از فعالان اقتصادی و علاقمندان حوزه بانکداری بود و دوره تخصصی آموزش کاربردی تحلیل تکنیکال در بازار بورس ایران را توسط شرکت کارگزاری بانک تجارت برگزار شد . در روزهای آتی نیز دوره های آموزشی و کاربردی مشابه در غرفه بانک تجارت برگزار خواهد شد .