بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • رمز یکبار مصرف همراه بانک تجارت



      رمز یکبار مصرف همراه بانک تجارت

      بانک تجارت در راستای ارتقای سطح امنیت در احراز هویت سامانه‌های خدمات نوین، امکان تخصیص توکن‌های موبایلی از طریق اپلیکیشن همراز را برای مشتریان همراه بانک تجارت فراهم کرده است. با استفاده از این امکان، رمز همراه بانک که برای انجام تراکنش‌های حسابی مشتریان استفاده می‌شود، از حالت ثابت خارج شده و به صورت یک بار مصرف در اپلیکیشن همراز تولید یا از طریق پیامک برای مشتریان ارسال می‌گردد که امنیت پرداخت در این سامانه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. دقت داشته باشید که رمز ورود به همراه بانک همچنان ثابت خواهد بود و فقط رمز همراه بانک در زمان انجام تراکنش از قسمت حساب، یکبار مصرف خواهد شد. در اپلیکیشن همراز، امکان تخصیص توکن‌های موبایلی از طریق مراجعه به شعب برای مشتریان فعلی و همچنین ثبت‌نام مشتریان جدید امکان‌پذیر خواهد بود. در نسخه جدید اپلیکیشن همراه بانک تجارت نیز امکان دریافت رمز همراه بانک هم به صورت پیامکی و هم از طریق اتصال به همراز و جایگذاری خودکار رمز یکبار مصرف در همراه بانک تجارت فراهم شده است.

      نحوه فعال سازی رمز یکبار مصرف همراه بانک :

      به صورت غیرحضوری:

      1. ورود به همراه بانک تجارت (با رمز ثابت)
      2. انتخاب قسمت خدمات
      3. انتخاب گزینه خدمات رمز پویا
      4. انتخاب گزینه فعالسازی رمز پویا در قسمت حساب
      5. تایید شماره موبایل و لمس گزینه بله
      6. تایید فعالسازی رمز پیامکی و لمس گزینه تایید
      7. ورود رمز پیامکی و لمس گزینه تایید
      8. نمایش شماره سریال با قابلیت کپی
      9. دریافت پیامک حاوی کد فعالسازی




      به صورت حضوری:

      1. مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت
      2. تکمیل فرم درخواست رمز همراه بانک
      3. دریافت شماره سریال چاپی
      4. دریافت پیامک حاوی کد فعالسازی


      تعریف درگاه همراه بانک در اپلیکیشن همراز:


      1. انتخاب گزینه + (افزودن)
      2. انتخاب گزینه همراه بانک
      3. ورود کد ملی
      4. وارد کردن یک نام دلخواه در قسمت عنوان
      5. وارد کردن شماره سریال
      6. وارد کردن کد فعالسازی از پیامک دریافتی
      7. لمس دکمه تایید و اضافه شدن ردیف همراه بانک در اپلیکیشن همراز


      حذف درگاه همراه بانک از اپلیکیشن همراز:


      توکن موبایلی در اپلیکیشن همراز برای هر شخص، فقط در یک دستگاه فعال خواهد بود و در صورت نیاز به تغییر تلفن همراه یا تعریف توکن همراز روی گوشی تلفن همراه دیگر، لازم است ابتدا ردیف همراه بانک از اپلیکیشن همراز گوشی قبلی حذف شود که مراحل حذف آن به شرح زیر است:
      1. ورود به اپلیکیشن همراز
      2. انتخاب ردیف همراه بانک و لمس گزینه
      3. گزینه حذف درگاه




      در صورت عدم دسترسی مشتری به گوشی تلفن همراه قبلی خود، می‌بایست با مراجعه به بخش فعالسازی رمز پویا در همراه بانک یا یکی از شعب بانک تجارت، مراحل فعالسازی رمز یکبار مصرف همراه بانک را مجدداً انجام داده و شماره سریال و کد فعالسازی جدید دریافت کند. در این صورت علاوه بر ابطال شماره سریال و کد فعالسازی قبلی، توکن نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه قبلی مشتری نیز غیر قابل استفاده خواهد بود.



      در صورتی که شماره تلفن همراه خود را تغییر داده اید می توانید از طریق مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک تجارت به شماره تلفن همراه جدید خود را معرفی کنید.



      نحوه دریافت رمز یکبار مصرف همراه بانک از طریق اپلیکیشن همراز:


      هنگام انجام تراکنش‌های حسابی خود شامل انتقال حساب به حساب تجارت، ساتنا، پایا، درخواست وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و... کافی است به منظور دریافت رمز همراه بانک، گزینه همراز را انتخاب کنید تا اپلیکیشن همراز باز شده و بصورت خودکار رمز یکبار مصرف همراه بانک تولید و در محل مربوطه در همراه بانک تجارت جای‌گذاری شود.


      نحوه دریافت رمز یکبار مصرف همراه بانک بصورت پیامکی:


      هنگام انجام تراکنش‌های حسابی خود شامل انتقال حساب به حساب تجارت، ساتنا، پایا، درخواست وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و... کافی است به منظور دریافت رمز همراه بانک، گزینه دریافت رمز پیامکی را انتخاب کرده تا رمز یکبار مصرف همراه بانک از طریق شماره تلفن همراه برای شما پیامک شود.




      رمز پیامک شده تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و در صورت عدم استفاده از آن در طول مدت اعتبار، باید مجددا نسبت به دریافت رمزاقدام کنید.