بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: |
      تعداد بازدید: 2019
      8/11/88تشریح عملکرد 4 صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت
       

      8/11/88

      تشریح عملکرد 4 صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

       گروه بورس- کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس، عملکرد چهار صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بازار را تشریح کرد.

       «ایمان مقدسیان» درباره روند فعالیت صندوق‌ها طی هفته منتهی به 30 دی ماه امسال گفت: این هفته با بازدهی مثبت 14 صندوق سرمایه‌گذاری همراه بود. وی در مورد بیشترین بازده طی این هفته گفت: صندوق سرمایه‌گذاری «حافظ» با حدود 2‌درصد بازدهی در رتبه نخست و صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری «شاداب» و «خبرگان سهام» با کسب 76/1 و 39/1‌درصد بازدهی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. وی در خصوص متوسط بازدهی بازار نیز گفت: متوسط بازدهی بازار در این هفته رقمی نزدیک به منفی 3دهم ‌درصد بود.

      «مقدسیان» درباره بازده ماهانه صندوق‌ها گفت:‌صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به 30دی ماه امسال را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بازده آن‌ها بین منفی 2 تا مثبت 9‌درصد در نوسان بود. وی ادامه داد: بیشترین بازده را صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری‌های بانک تجارت، بانک صادرات و سهم آشنا کسب کردند که بازدهی این سه صندوق طی ماه گذشته، به ترتیب برابر با 19/9، 85/6 و 54/6‌درصد بود.

      وی اضافه کرد: تا 30 دی ماه امسال، بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌ کارگزاری‌های بانک ملی، سهم آشنا و آگاه بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب 142، 120 و 84‌درصد بازدهی کسب کنند. وی در عین حال افزود: اما با در نظر‌گرفتن بازدهی متوسط روزانه که تعداد روزهای فعالیت هر صندوق در آن لحاظ می‌شود، سه صندوق سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، سهم آشنا و بورسیران برترین صندوق‌ها از لحاظ بازدهی هستند.

      کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس درباره ارزش صندوق‌ها گفت: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا پایان دی ماه، در حالی رقم‌های بیشتر از 2هزار‌میلیارد‌ریال را تجربه کرد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان و کارآفرین بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودند. وی درباره عملکرد صندوق‌ کارآفرین گفت: این صندوق که بیش از یک‌هزارمیلیارد‌ریال ارزش دارد، طی دوره فعالیت خود در 9 نوبت اقدام به تقسیم سود بین سرمایه‌گذاران خود کرده و در هر بار حداقل 5/16‌درصد بازدهی را پوشش داده است. وی ادامه داد: در حال حاضر چهار صندوق کارآفرین، نوین سامان، یکم ایرانیان و مهر ایرانیان، حداقل بازدهی را برای سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها تضمین کرده‌اند. وی یادآور شد: صندوق‌های کارآفرین و نوین سامان حداقل بازدهی 5/16‌درصدی را تضمین کرده‌اند و در زمینه اوراق بهادار با درآمد ثابت فعالیت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر و یکم به ترتیب 17 و 19‌درصد بازدهی را تضمین کرده و در زمینه سهام و اوراق بهادار با درآمد ثابت فعالیت می‌کنند، اما ذکر این نکته ضروری است که این دو صندوق تقسیم سود ندارند.

      «مقدسیان» در مورد تعداد سرمایه‌گذاران صندوق‌ها گفت: سرمایه‌گذاران حقیقی بیش از 64‌درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. وی افزود: همچنین در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز، کارآفرین و پویا بیشترین‌درصد تملک را به خود اختصاص داده‌اند.

      وی توضیح داد: در این هفته به دلیل مشکلات نرم‌افزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری گلچین، صنعت و معدن و امین گلوبال از ارائه اطلاعات بازماندند. بنابراین سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها می‌توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری خود به پایگاه اطلاع‌رسانی اختصاصی این صندوق‌ها مراجعه کنند.