بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۲/۰۸|
      تعداد بازدید: 1142
      مدیر عامل بانک تجارت : همه باید در اشاعه بانکداری اسلامی تلاش کنند
      در چهلمین جلسه کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت، مدیرعامل این بانک بر فراهم آوردن بستر لازم برای اجرای صحیح قوانین بانکداری بدون ربا و عقود اسلامی تاکید کرد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت این جلسه که با حضور حجت الاسلام دکتر مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، دکتر توتونچیان و دکتر عیوض لو  اساتید حوزه اقتصاد اسلامی، و اعضای کمیته بانکداری اسلامی بانک برگزار شد ، "مقدم" مدیرعامل بانک تجارت در ابتدا گفت:  خوشبختانه مشابه این کمیته در سایر بانکها  نیز تشکیل شده و معتقدم باید در جلسات مشترک بین بانکها  به هماهنگی و هم افزایی لازم در جهت اجرای صحیح بانکداری اسلامی دست یابیم . همه باید در اشاعه بانکداری اسلامی  دراقتصاد کشور تلاش بیشتری داشته باشیم و دستورالعمل بانکداری اسلامی دربحث صکوک، استصناع و مرابحه را انجام دهیم.

      در ادامه حجت الاسلام مصباحی مقدم  رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سی وامین سال اجرای بانکداری بدون ربا در کشور یادآور شد: اصلاح سیستم بانکی نیازمند عزم ملی برای آسیب شناسی و تحول است  ،دراین ارتباط اخیراً در مجلس شورای اسلامی کار گروه بانکداری بدون ربا درقالب کمیته های فقهی و سیستم بانکی تشکیل شده است . ما معتقدیم در بانکداری بدون ربا، ، تغییر قوانین ، بدون تغییر ساختار امکان پذیر نیست .

      رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر آموزش بانکداری بدون ربا به کارکنان بانک و مردم گفت:با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز در سطح جامعه اطلاعات کمی در این خصوص وجود دارد و تغییر واقعی نیازمند عزم ملی است.وی ،ضمن ابراز خرسندی از تلاش بانکها جهت حرکت به سوی تحقق بانکداری اسلامی ،ازاقدامات بانک تجارت به لحاظ برگزاری منظم و هدفمند این جلسات قدردانی نمود وگفت:  برگزاری این نشست ها کمک می کند تا نگاه فقهی را به بازار پول انتقال دهیم زیرا در کشور ما از نظر علمی و پشتوانه پژوهشی پایه های این تحول پدیدآمده و بازنگری قانون بانکداری بدون ربا را ضروری ساخته است.

      در پایان چهلمین جلسه کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد تا اعضای کمیته نقطه نظرات خود را در این ارتباط بیان کنند.

      پیش از آغاز جلسه اثنی عشری دبیر کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت گزارش کوتاهی را از جلسات گذشته این کمیته برای حاضرین ارایه کرد.