بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸|
      تعداد بازدید: 3007
      تقدیر از بانک تجارت به خاطر موفقیت در استقرار نظام کنترل داخلی

      لوح تقدیر بانک برتر به خاطر موفقیت در استقرار نظام کنترل داخلی توسط دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به بانک تجارت اهدا شد.

      به گزارش خبرنگار تجارت، در بیست و دومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، ، بنا به رای هیئت داوران، لوح تقدیر این همایش در خصوص استقرار نظام کنترل داخلی توسط دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به نماینده بانک تجارت اهدا شد.

      در این همایش که در روزهای 6 و 7 خردادماه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما  به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، بانک تجارت در پانل نظارت بانکی و سیاست‌های احتیاطی به ارائه تجربیات خود در این زمینه پرداخت.

      عباس عبدلیان، مدیر امور بازرسی که به عنوان نماینده بانک تجارت در این بخش سخن می‌گفت با تقسیم برنامه‌ها و تجربیات عملی بانک تجارت در 5 عنوان کلی به توضیح جزئیات عملکرد بانک و ارائه برنامه‌های آتی بانک پرداخت.

      وی در این گزارش پنج عنصر تشکیل دهنده ساختار کنترل داخلی بانک را شامل 1: محیط کنترلی 2: ارزیابی ریسک 3: فعالیت‌های کنترلی 4: اطلاعات و ارتباطات و 5: حوزه نظارت اعلام و به تحلیل جزئیات تشکیل دهنده این عناوین پرداخت.

      سخنگوی بانک تجارت در این پنل، تدوین منشور اخلاقی بانک، تنظیم سند راهبردی بانک تجارت و راه اندازی سامانه کنترل عملکرد شعب را از جزئیات بخش محیط کنترلی عنوان و نتیجه بدست آمده از این اقدامات در بانک تجارت را مثبت عنوان کرد.

      مدیرامور بازرسی در انتهای گزارش خود با اشاره به اینکه در تعداد سوء استفاده‌های مالی در سال 89 نسبت به سال 88 به میزان 4 درصد کاهش داشته‌ایم گفت: بانک تجارت با انجام دستورالعمل‌های فوق موفق شده است که در سال 90 نسبت به سال 89 این کاهش را به 22 درصد برساند.