زمرد تجـارت به منظور ارائه خدمات و محصولات نوین دیجیتالی بانک منطبق بر چارچوبها و مفاهیم استاندارد بانکداری دیجیتال پیادهسازی شده که همانند یک شعبه مجازی جهت خدمترسانی به مشتریان بانک تجارت است.
جهت دریافت مانده کارت خود در اپلیکیشن زمرد میتوانید خدمت موجودی کارت را انتخاب کنید.
انتقال وجه کارت به کارت
جهت انتقال وجه کارت به کارت میتوانید این خدمت را از صفحه اول اپلیکیشن زمرد انتخاب کنید.
خرید شارژ
خرید شارژ در اپلیکیشن زمرد به صورت مستقیم انجام میشود. در این روش شماره موبایل اعتباری وارد شده، بصورت خودکار شارژ میشود.
پس از ورود شماره تلفن همراه میتوانید، نوع و مبلغ شارژ را وارد کنید.
پرداخت قبوض
جهت پرداخت قبوض آب، برق، تلفن ثابت، تلفن همراه، گاز، و ... میتوانید از این خدمت در اپلیکیشن زمرد تجارت استفاده کنید.
بسته های اینترنتی
با انتخاب این خدمت میتوانید به سادگی و در چند ثانیه بسته اینترنت سیمکارت خود را خریداری کنید. انواع بستههای اینترنتی و طرحهای هر اپراتور را مشاهده و با توجه به نیازتان سفارش دهید.
عوارض آزادراه
از طریق انتخاب این خدمت میتوانید با وارد کردن پلاک خودروی مورد نظرتان، لیست عوارض آزادراهی که برای آن پلاک لحاظ شده را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.
نیکوکاری
در اپلیکیشن زمرد با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی و کمک به نیازمندان، امکان واریز مستقیم وجه نقد به حساب موسسهها، سازمانها و نهادهای خیریه فراهم گردیده است. بدین منظور میتوانید از صفحه اصلی اپلیکیشن زمرد وارد منوی نیکوکاری شده و موسسه مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به واریز مبلغ دلخواه اقدام نمایید.
فعالسازی زمرد تجارت
فرآیند فعالسازی با استفاده از شماره تلفن همراه شما انجام میشود. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، ابتدا باید شماره خود را وارد کنید. همچنین اگر شخصی این نرم افزار را به شما معرفی کرده است، میتوانید به صورت اختیاری شماره تلفن همراه معرف را نیز وارد کنید.
جهت فعالسازی نرم افزار، پیامکی حاوی یک کد فعالسازی به شماره موبایل شما ارسال میشود که باید با ورود آن در این مرحله نسبت به فعالسازی نرمافزار اقدام کنید. اگر در مدت زمان مشخص شده در نرمافزار پیامک حاوی کد فعالسازی را دریافت نکردید، میتوانید روی گزینه ارسال مجدد کد، کلیک کنید تا کد فعالسازی دوباره برای شما ارسال شود.
شروع به کار
به اپلیکیشن زمرد تجارت خوش آمدید.
پس از انجام موفق مراحل فوق صفحه اصلی زمرد تجارت نمایش داده میشود.
خانه: این بخش حاوی خدماتی است که در تصویر بالا مشاهده میکنید. پیامها: در این بخش پیامها و اعلانات مربوط به خدماتی که در سامانه زمرد دریافت کردهاید نمایش میدهد. پروفایل: در قسمت پروفایل تبهای اطلاعات کاربری، کارتهای من، شمارههای من و... وجود دارد.
احراز هویت غیرحضوری
به منظور استفاده از خدمات پیشخوان، ابتدا باید به صورت دیجیتال احراز هویت شوید. لازم به ذکر است این احراز هویت در ابتدای هر خدمتی که در سامانه انتخاب میکنید، باید انجام شود. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:
در این فرم «کد ملی» و «تاریخ تولد» را به همراه عبارت امنیتی وارد کرده و روی گزینه «بررسی» کلیک کنید.
سپس کد تاییدی را که برای شما پیامک میشود، در این فرم وارد کنید. لازم به ذکر است مالکیت شماره تلفن همراه باید برای متقاضی دریافت خدمات باشد.
پس از ورود کد تایید، سیستم اطلاعات حاوی مشخصات کاربر (شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی و تلفن همراه) را نمایش میدهد. شما باید کدپستی محل سکونت و سریال پشت کارت ملی هوشمند را وارد کنید.
(در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند از کد رهگیری که در زمان تعویض کارت ملی به شما ارائه شده است، استفاده کنید)
صفحه «اخذ تصویر چهره» را جهت احراز هویت بیومتریک، به همراه دستور العمل مربوطه نمایش میدهد.
برای شروع احراز هویت ابتدا بر روی آیکون دوربین کلیک کنید تا دوربین تلفن همراه شما فعال شود. سپس دوربین را به گونهای روی صورت خود تنظیم کنید که رنگ دور کادر سبز شود. در این حالت دستورالعملهایی که به رنگ سبز در بالای دوربین نمایش داده می شود را اجرا کنید. به عنوان مثال ابتدا ممکن است از شما درخواست شود که در حالت عادی باشید و بدون لبخند و پس از چند ثانیه از شما درخواست شود که صحبت کنید. در این حالت باید به گونهای صحبت کنید که حرکت لبهای شما مشخص باشد.
تخصیص امضای دیجیتال
بعد از بارگذاری تصویر امضا، جهت تخصیص امضا دیجیتال نیز باید قوانین مندرج را مطالعه و در صورت تائید، بر روی دکمه «تخصیص زوج کلید و امضاء » کلیک کنید.
لازم به ذکر است تخصیص امضا دیجیتال به صورت انحصاری برای شما صورت میگیرد و به منظور استفاده در فرمها و قراردادهای مرتبط با درخواستهای شما در بانک ایجاد میشود.
افتتاح حساب غیرحضوری
جهت افتتاح حساب غیرحضوری در اپلیکیشن زمرد تجارت از صفحه اصلی وارد منوی پیشخوان شده و احراز هویت و ثبت امضا دیجیتال را انجام دهید.
پس از احراز هویت و تخصیص امضای دیجیتال برای شما، به میز خدمت زمرد هدایت میشوید و میتوانید خدمت افتتاح حساب را انتخاب و ادامه مراحل را دنبال کنید.
در صورتیکه از میز خدمت زمرد، خدمت افتتاح حساب را انتخاب نمایید، فرم قرارداد افتتاح حساب برای شما نمایش داده میشود که باید آن را به دقت مطالعه و در صورت تائید، ادامه مراحل را دنبال کنید.
بعد از تایید فرم قرارداد افتتاح حساب، وارد مرحله صدور کارت میشوید. در صورتی که برای حساب موردنظر درخواست صدور کارت داشته باشید، باید فرم مربوطه را مطالعه و در صورت موافقت، تایید کنید.
سپس لازم است مشخصات خود را به همراه نوع حسابی (قرض الحسنه/ کوتاه مدت) که قصد افتتاح آن را دارید، تکمیل کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات زمانی که بر روی گزینه امضا کلیک کردید، یک کد تایید به منظور تایید امضای دیجیتال شما برایتان پیامک میشود و باید آن کد را در فرم موردنظر و فعال در صفحه وارد نموده و تایید کنید.
پس از تکمیل اطلاعات به مرحله واریز مبلغ اولیه حساب میرسیم. این مبلغ در حال حاضر 500.000 ریال است.
در این فرم، هزینه کارمزد و ارسال کارت که از مبلغ اولیه حساب شما کسر میگردد، به شما نمایش داده میشود. پس از تایید این قسمت وارد درگاه اینترنتی جهت پرداخت این مبلغ میشوید.
پس از واریز موفق، کد پیگیری و شماره حساب به شما نمایش داده شده و همچنین اطلاعات حساب برای شما پیامک میشود.
دریافت غیرحضوری رمز همراه بانک تجارت
پس از اتمام مراحل افتتاح حساب، میتوانید گزینه «آیا مایل به فعالسازی همراه بانک میباشید؟» را فعال و سپس مراحل فعالسازی را دنبال کنید.
لازم به ذکر است اگر به هر دلیلی پس از واریز وجه، صفحه ایجاد حساب همراه بانک برای شما نمایش داده نشد، میتوانید از منوی میز خدمت، گزینه فعالسازی همراه بانک را انتخاب کنید.
سپس فرم فعالسازی همراه بانک به شما نمایش داده میشود که باید با دقت آن را مطالعه و تایید کنید. پس از تایید این قسمت، وارد مرحله تکمیل اطلاعات شده و باید فیلدهای ضروری مانند سقف مبلغ تراکنش را وارد و بر روی گزینه ایجاد حساب همراه بانک، کلیک کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات به مرحله ثبت رمز همراه بانک میرسید. در این قسمت باید رمز همراه بانک را وارد کنید.
دقت کنید رمز ورودی باید حتما عددی بوده و بیشتر از 8 رقم باشد.
ثبت درخواست تسهیلات
جهت توثیق سهام عدالت و دریافت تسهیلات در اپلیکیشن زمرد تجارت از صفحه اصلی وارد منوی توثیق سهام شده و همانطور که در قسمت احراز هویت و ثبت امضای دیجیتال توضیح داده شد، باید مراحل را انجام دهید.
پس از احراز هویت، میز خدمت برای شما نمایش داده میشود که از طریق آن میتوانید خدمت توثیق سهام عدالت جهت دریافت تسهیلات را انتخاب و ادامه مراحل را دنبال کنید.
سپس کد تاییدیه تغییر کارگزار ناظر برای شما پیامک میشود که باید کد موردنظررا در فرم مربوطه وارد و تایید کنید.
بعد از ورود کد تاییدیه، قرارداد توثیق سهام نمایش داده میشود که باید آن را به دقت مطالعه و در صورت تائید، گزینهی «بله» را جهت ادامه عملیات و انتقال به مرحله بعد، کلیک کنید.
پس از قبول شرایط قرارداد و تائید آن، وارد مرحله تعیین تعداد اقساط میشوید.
در این قسمت مقدار سهامی که وثیقه میشود به همراه مقدار تسهیلات اعطایی به شما نمایش داده میشود که میتوانید تعداد اقساط جهت بازپرداخت تسهیلات را تا سقف حداکثر 24 ماه تعیین کنید.
لازم به ذکر است اگر سهام شما از نوع مستقیم باشد و قبلا نسبت به فروش قسمتی از آن اقدام نکرده باشید، کل سهام شما نمایش داده میشود و امکان توثیق بخشی از آن را به دلخواه ندارید. اما اگر سهام شما از نوع غیر مستقیم باشد میتوانید مقداری از سهام خود را به دلخواه جهت وثیقه تعیین کنید.
پس از تعیین تعداد اقساط بازپرداخت تسهیلات، درخواست توثیق شما ثبت میشود و میتوانید برای افتتاح حساب تسهیلات بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
افتتاح حساب تسهیلات
پس از ثبت درخواست توثیق سهام، وارد مرحله افتتاح حساب مرابحه شده و در این مرحله باید اطلاعات تکمیلی وارد کنید.
پس از تکمیل اطلاعات روی دکمه ایجاد کلیک کنید، سپس در فرم بعدی اطلاعات هویتی را باید تایید کنید.
پس از تایید اطلاعات هویتی، فرم اطلاعات پرداخت نمایش داده میشود که در صورت تایید به درگاه پرداخت هدایت شده و مبلغ 1.000.000 ریال باید به عنوان مبلغ اولیه به حساب واریز کنید.
امضای قرارداد تسهیلات
پس از پرداخت مبلغ اولیه حساب به اپلیکیشن زمرد هدایت میشوید و باید فرمهای مربوط به تسهیلات اعطایی را مطالعه و در صورت تائید، امضاء دیجیتال خود را روی آنها ثبت کنید.
در ابتدا پس از منتقل شدن از درگاه پرداخت به اپلیکیشن زمرد، نتیجه تراکنش به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده میشود. برای دنبال کردن مراحل باید روی دکمه «ادامه» کلیک کنید.
پس از کلیک روی دکمه ادامه، شماره حساب تسهیلات افتتاح شده به شما نمایش داده میشود. که باید روی دکمه «ادامه» کلیک کنید.
از این مرحله به بعد باید متنهای وکالتنامه، مرابحه و تعهدنامه را به دقت مطالعه و بر روی هر یک از آنها به صورت مجزا، امضای دیجیتال خود را ثبت کنید.
ثبت امضای دیجیتال شما روی فرمها، به این صورت است که یک کد تاییدیه برای شما پیامک میشود و باید آن کد را در کادر مربوطه وارد کنید تا امضای شما ثبت شود. اولین فرمی که باید آن را مطالعه و امضای دیجیتال را بر روی آن ثبت کنید، فرم وکالتنامه است.
فرم بعدی که باید پس از مطالعه و در صورت موافقت، تائید کنید. متن مربوط به شرایط و تعهدات است.
نهایتا فرم تعهدنامه 80 نمایش داده میشود که باید پس از مطالعه و در صورت موافقت، تائید و امضای دیجیتال خود را روی آن ثبت کنید.
بعد از تایید فرم تعهدنامه 80 باید برگ درخواست تسهیلات که شامل اطلاعات تسهیلات است، مطالعه و تایید کنید.
در این مرحله قرارداد مرابحه به شما نمایش داده میشود که باید در صورت مطالعه و موافقت، تائید کنید.
بعد از امضای فرم مرابحه درخواست شما تکمیل و کد پیگیری به شما نمایش داده میشود.
پس از ثبت موفقیتآمیز درخواست تسهیلات، شعبه زمرد نتیجه را بررسی و طی 48 ساعت کاری از طریق پیامک به شما اطلاع میدهد.
1- از کدام مسیر میتوان اپلیکیشن زمرد را دانلود کرد؟
از آدرس زیر میتوانید اپلیکیشن زمرد را دانلود کنید.
https://www.tejaratbank.ir/web_directory/2720-zomorod-tejarat.html
2- آیا با گوشی هوشمند خودم میتوانم نسبت به افتتاح حساب غیرحضوری برای سایر افراد وابسته (به عنوان مثال پدرم) که فاقد گوشی هوشمند هستند، اقدام کنم؟
بله، این امکان وجود دارد، فقط تنها شرطی که در این حالت وجود دارد این است که شماره تلفن همراه باید به نام فرد متقاضی دریافت خدمات باشد.
3- چطور میتوانم در اپلیکیشن زمرد ثبت نام کنم؟
ابتدا میبایست اپلیکیشن زمرد را دانلود کنید.
پس از دانلود اپلیکیشن و ورود به آن، باید احراز هویت را انجام دهید.
سپس از طریق آیکون پیشخوان، خدمات افتتاح حساب و کاربری همراه بانک و از طریق آیکون توثیق سهام، خدمت تسهیلات در ازای توثیق سهام را دریافت کنید.
4- چه خدماتی در اپلیکیشن زمرد قابل ارائه است؟
افتتاح حساب غیرحضوری
ایجاد کاربری همراه بانک
توثیق سهام عدالت و دریافت تسهیلات
کارت به کارت
پرداخت قبض
خرید شارژ
خرید بسته اینترنتی
نیکوکاری
موجودی کارت
پرداخت عوارض آزادراه
5- در صورتیکه مالکیت شماره تلفن همراه برای خودم نباشد، میتوانم از خدمات اپلیکیشن زمرد استفاده کنم؟
خیر.
برای بهره مندی از خدمات اپلیکیشن زمرد باید شخص متقاضی مالک خط تلفن همراه باشد.
6- در صورتیکه یکبار مراحل احراز هویت را انجام داده باشم، آیا باید در دفعات بعدی مراجعه به اپلیکیشن، مجدد احراز هویت را انجام دهم؟
در اولین ورود به اپلیکیشن زمرد احراز هویت و ثبت امضای دیجیتال متقاضی صورت میگیرد و در پایگاه داده بانک ثبت میشود (در اولین ورود به اپلیکیشن هزینه احراز هویت و امضای دیجیتال از مشتری دریافت میشود). در مراجعات بعدی فقط احراز هویت و بدون دریافت هزینه از متقاضی دریافت خدمات، انجام میشود.
7- چه نوع حساب هایی میتوان از طریق اپلیکیشن زمرد تجارت افتتاح کرد؟
حسابهای پس انداز و سپرده سرمایهگذاری کوتاه مدت
8- آیا برای دریافت کارت مربوط به حساب افتتاح شده، باید به شعبه مراجعه کنم؟
خیر، تمامی مراحل در اپلیکیشن زمرد تجارت به صورت کاملا غیرحضوری و مبتنی بر تکنولوژیهای نوین انجام میشود. کارت صادر شده نیز از طریق پست برای مشتریان ارسال میشود.
9- آیا اپلیکیشن زمرد قابل نصب بر روی تلفنهای همراه با سیستم IOS نیز هست؟
بله. اپلیکیشن زمرد قابل نصب بر روی تلفنهای همراه هوشمند با سیستم عاملهای اندروید و IOS است.
10- برای احراز هویت چه مراحلی باید انجام شود؟
برای احراز هویت لازم است که حتما پلک بزنید و لبهای خود را حرکت دهید.
دوربین را به گونهای روی صورت خود تنظیم کنید که رنگ دور کادر سبز شود. سپس دستور العملهایی که به رنگ سبز در بالای دوربین نوشته میشود را اجرا کنید. این دستورالعملها به این صورت است که از شما میخواهد عادی و بدون لبخند باشید و پس از چند ثانیه از شما درخواست میشود که صحبت کنید.
- توجه داشته باشید که نور محلی که در آن هستید مناسب بوده و تاریک نباشد.
1- تسهیلات اعتباری در ازای توثیق سهام عدالت قابل ارائه به کدام گروه از مشتریان است؟
تمامی دارندگان سهام عدالتی که هر یک از روشهای سهامداری مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کردهاند، امکان دریافت تسهیلات در ازای توثیق سهام عدالت را دارند.
2- آیا امکان دریافت تسهیلات در صورتی که بخشی از سهام عدالت خود را در روش مستقیم فروختهام، وجود دارد؟
خیر. در صورتیکه روش مستقیم را برای سهامداری انتخاب کرده و بخشی از سهامتان را تاکنون فروختهاید، امکان توثیق سهام و در نتیجه دریافت تسهیلات برای شما وجود ندارد.
3- کدامیک از استانها میتوانند در روش مستقیم از این سرویس استفاده کنند؟
در روش مستقیم، متقاضیان در تمامی استانها میتوانند از تسهیلات در ازای توثیق سهام عدالت استفاده کنند.
4- چند درصد از سهام خود را میتوانم تسهیلات دریافت کنم؟
در روش مستقیم، 50% از میزان سهام قابل توثیق، به شما تسهیلات ارائه خواهد شد.
در روش غیرمستقیم مشتری میتواند تعیین کند که چه میزان از سهام را میخواهد به عنوان وثیقه نزد بانک قرار دهد. 50% میزان سهام تعیین شده جهت توثیق، به عنوان تسهیلات به وی ارائه خواهد شد.
5- کدامیک از استانها در روش غیرمستقیم نمیتوانند از خدمت دریافت تسهیلات در ازای توثیق سهام عدالت استفاده کنند؟
در حال حاضر متقاضیان استانهای البرز، تهران، سمنان، قزوین، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان نمیتوانند از خدمت تسهیلات در ازای توثیق سهام بهرهمند شوند.
6- مدت زمان اعلام نتیجهی درخواست توثیق سهام ثبت شده چند روز است؟
طی مدت 48 ساعت یا دو روز کاری از زمان ثبت درخواست توثیق سهام، نتیجهی درخواست از طریق پیامک به شما اعلام شود.
7- آیا ثبت درخواست توثیق سهام در هر زمانی از شبانه روز ممکن است؟
با توجه به محدودیت ساعات کاری سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، امکان ثبت درخواست توثیق سهام، فقط در بازهی زمانی 8 تا 16 روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه وجود دارد.
8- بازپرداخت تسهیلات به چه صورت است؟
تعداد اقساط و مدت بازپرداخت تسهیلات بین بازه 1 تا 24 ماه قابل انتخاب است.
9- حداکثر مبلغ تسهیلات قابل ارائه چه میزان است؟
مبلغ 70.000.000 ریال معادل هفت میلیون تومان است.
10- آیا فقط افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کردهاند، امکان دریافت تسهیلات دارند؟
خیر. خدمت تسهیلات در ازای توثیق سهام برای تمامی دارندگان سهام عدالت قابل ارائه است (برای متقاضیان که روش مستقیم را انتخاب کردهاند، شرط عدم فروش سهام عدالت تاکنون وجود دارد)
11- آیا جهت بهره مندی از تسهیلات در ازای توثیق سهام، نیاز به ثبت نام در سامانه سجام است؟
بله. تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات در ازای توثیق سهام باید در سامانه سجام نیز احراز هویت شده باشند.
12- از اعتبارات تسهیلاتی اعطایی در چه بخشهایی میتوان استفاده کرد؟
تسهیلات به مشتریان در قالب کارتهای اعتباری اعطا میشود که از کارتهای اعتباری میتوان در فروشگاهها و تمامی محلهایی که مجهز به دستگاه POS هستند، استفاده کرد.
1- من قبلا همراه بانک را با شماره تلفنی که مالکیت آن به نام خودم نبوده، فعال کردهام. اما الان حساب جدیدی که در اپلیکیشن زمرد افتتاح کردم در همراه بانک قبلی اضافه نشده است ؟
با توجه به قوانین فعالسازی همراه بانک، میبایست مالکیت شماره تلفن همراه برای خودتان (شخص متقاضی دریافت خدمات) باشد. برای افرادی که در گذشته با قوانین قبلی و با شماره تلفن همراهی که مالکیت آن بنام شخص دیگری بوده اقدام به فعالسازی همراه بانک نمودهاند و در حال حاضر همراه بانک فعال دارند، نمیتواند حساب جدیدی که در اپلیکیشن زمرد افتتاح کرده اند را در همراه بانک اضافه نمایند. مگر اینکه نسبت به تغییر شماره تلفن همراه در همراه بانک فعلی خود اقدام نمایند.
2- من قبلا در اپلیکیشن زمرد افتتاح حسابی انجام نداده ام ولی الان برای افتتاح حساب به من پیغام تعدد حساب میدهد؟
حتی اگر قبلا در اپلیکیشن زمرد نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده باشید ولی این نوع حساب(قرضالحسنه/ کوتاه مدت) را در هر یک از شعب بانک تجارت داشته باشید، امکان افتتاح حساب برای شما وجود ندارد. به عبارتی از هر نوع حساب فقط یکبار امکان افتتاح دارید.
3- برای پرداخت مبلغ اولیه حساب به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت و پس از پرداخت مجددا به اپلیکیشن زمرد منتقل نشدم ولی مبلغ از حسابم کسر شده است؟
بعد از پرداخت موفق مبلغ اولیه حساب، به هر دلیلی به اپلیکیشن زمرد منتقل نشدید، در صورتیکه اطلاعات حساب شامل شماره کارت و شماره حساب برای شما پیامک شد، به این معنی است که حساب شما با موفقیت افتتاح شده و مراحل آن تکمیل گردیده است. اما اگر پیامک اطلاعات حساب افتتاح شده برای شما ارسال نشد بدین معنی است که مراحل افتتاح حساب تکمیل نشده است و مبلغ کسر شده از حساب شما در 72 ساعت آینده عودت داده میشود.
4- بعد از اتمام مراحل افتتاح حساب نمیتوانم همراه بانک را در ادامه مراحل فعال کنم؟
اگر به هر دلیلی بعد از افتتاح حساب، موفق به فعالسازی همراه بانک نشده اید، میتوانید مجددا از منوی پیشخوان احراز هویت شده و از صفحهی میز خدمت وارد قسمت فعال سازی همراه بانک شده و مراحل را تکمیل کنید.
5- بعد از افتتاح حساب سرویس پیامک برای من فعال نشده است ؟
برای فعال سازی سرویس پیامک بعد از افتتاح حساب و فعالسازی همراه بانک میتوانید از طریق همراه بانک تجارت نسبت به فعال سازی سرویس پیامک اقدام کنید.
6- برای فعالسازی رمز کارت حساب باید چه اقدامی انجام دهیم ؟
برای فعالسازی رمز کارت حساب، از طریق کد دستوری #888*788* اقدام نمایید.
نکات امنیتی
1 اپلیکیشن زمرد را در حال حاضر تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir دریافت کرده و به هیچ عنوان از روشهای دیگر نظیر بلوتوث، سایر سایتهای اینترنتی، پست الکترونیک و... دریافت نکنید.
2 توصیه میشود در صورت ارائه نسخه جدید اپلیکیشن زمرد، در اولین فرصت آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود ارتقا دهید.
3 بانک، هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامهای، کد ملی، اطلاعات مربوط به کارت، حساب بانکی و...) را از طریق تلفن، ایمیل یا پیامک درخواست نمیکند. در صورت رخداد این موارد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواستهایی، مراتب را سریعا به بانک اطلاع دهید.
4 از انتخاب رمزهای قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و... خودداری نمایید.
5 به جز مبالغی که درون اپلیکیشن جهت ارائه خدمات میبایست پرداخت کنید، بانک هرگز مبلغ دیگری از طریق پیامک، تماس تلفنی، پست الکترونیک یا مامور پست از شما درخواست نمیکند.
6 حتی الامکان در هنگام اتصال به شبکههای بی سیم رایگان و عمومی، از سامانه استفاده نکنید.
7 اطلاعات حساس مربوط به کارتهای بانکی از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضای کارت و CVV2 را در تلفن همراه ذخیره نکنید.
8 از نصب برنامههای کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست مینمایند، اجتناب کنید.
9 از دانلود و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه در تلفن همراه خود جدا خودداری کنید.
10 از باز کردن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیلهای مشکوک اجتناب کنید.
11قبل از اینکه تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهید یا آن را بفروشید، تمام اطلاعات شخصی و رمز و اطلاعات حسابهای بانکی خود را از حافظه آن پاک کنید.