در حال اجرا...

بانک تجارت

درباره سامانه

مشتریان محترم

با سلام و عرض ادب

سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات بانک تجارت در راستای افزایش رضایتمندی و سهولت در ارتباط مشتریان با ارکان نظارتی بانک مطابق با مفاد دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده 25 قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد راه اندازی گردیده است .

شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز شکایات خود را در این سامانه ثبت نمایید . واحد رسیدگی به شکایات مستقر در مدیریت امور بازرسی این بانک مسئولیت پاسخگویی و رسیدگی به این شکایات را به عهده دارد . رویه ثبت و پاسخگویی به شکایات در سامانه موصوف به گونه ای است که مشتری با ورود به سامانه و ثبت کامل مشخصات و شکایت خود ، کد پیگیری منحصر به فردی دریافت می نماید. شکایت واصله توسط واحد های بازرسی مورد رسیدگی قرار گرفته و بر اساس زمانبندی تعیین شده نسبت به ارائه پاسخ در سامانه اقدام خواهد گردید. در صورت عدم پاسخگویی در مهلت معین ( 30روز) شاکی می تواند از طریق همین سامانه موضوع را پیگیری نماید. چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات در هریک از واحد های بانک اعم از مدیریت(های) امور، ادارات مستقل، مدیریت های شعب و یا شعب بانک در زمینه های مختلف بانکی و رفتاری  شکایتی داشته و شخصاً ذینفع آن بوده و از بانک درخواست رسیدگی داشته باشید، می توانید شکایت خود را با رعایت نکات زیر و قبل از مراجعه به مراجع نظارتی برون سازمانی نظیر بانک مرکزی ، سازمان بازرسی کل کشور و .... در سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات ثبت نموده تا وفق مقررات به آن رسیدگی و پاسخ لازم ارائه گردد .

لازم به ذکر است پذیرش هرگونه شکوائیه از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی منوط به رسیدگی اولیه موضوع از سوی این بانک و ارائه جوابیه دریافتی به بانک مرکزی می باشد .

پیش از تنظیم و ارسال شکایت خود به نکات زیر توجه فرمائید :

1 در صورتی که قبلاً شکایت خود را به روش دیگری ارسال نموده اید و پرونده شما در حال رسیدگی است . از ارسال مجدد شکایت خودداری نمایید به شکایت هایی که قبلاً از هر طریق به بانک ارسال شده و مجدداً از این طریق این سامانه ارسال گردد رسیدگی نخواهد شد .

2 به شکایت هایی که حاوی مطالب موهن و الفاظ رکیک بوده و یا مشخصات شاکی جهت احراز هویت وی کامل نباشد رسیدگی نخواهد شد .

3 در صورتی که شاکی جمعی از اشخاص حقیقی باشند می بایست یک شخص حقیقی به نمایندگی از آنها نسبت به ارسال شکایت اقدام نماید .

4 -  مسئولیت قانونی مطالب اظهار شده بر عهده شاکی خواهد بود .

مجوزها و گواهینامه ها

گواهینامه استاندارد

گواهینامه ISO10002

خط مشی رسیدگی به شکایات مشتریان