1: چگونه می توانم در طرح آسان خرید به عنوان مشتری (دارنده کارت) ثبت نام کنم؟
پرسنل بانک: با مراجعه به سایت آسان خرید به آدرس asankharid.tejaratbank.ir و ورود به حساب کاربری خود، در قسمت کارت آسان خرید>ثبت نام پرسنل، با تکمیل مشخصات و اطلاعات موردنیاز می توانند حساب کاربری خود را فعال نمایند.
مشتریان حقیقی: مشتریان محترم میتوانند طی مراجعه به شعب بانک نسبت به ثبت نام محصول آسان خرید اقدام نمایند.
مشتریان سازمانی: سازمان ها و موسسات محترم میتوانند طی مراجعه به شعب بانک نسبت به دریافت محصول آسان خرید برای پرسنل زیر مجموعه ی خود اقدام نمایند.
2: چگونه به عنوان پذیرنده عضو شبکه آسان خرید شوم ؟
در شبکه آسان خرید، شرکت کارت اعتباری ایران کیش به عنوان شریک تجاری بانک،مسئولیت جذب پذیرندگان،نصب و پشتیبانی پایانه های فروشگاهی و مدیریت سیستم را برعهده دارد.
هم چنین متقاضیان می توانند جهت عقد قرارداد پذیرندگی محصول آسان خرید با شماره تلفن 02185944396 تماس حاصل نمایند.
3: نام کاربری و رمز عبور من در پنل آسان خرید چیست؟
نام کاربری شامل شماره حسابی است که اعتبار آسان خرید بر روی آن شارژ گردیده است که در خصوص پرسنل رسمی و قراردادی بانک همان شماره حساب کارت خرید ایشان می باشد و در خصوص پرسنل شرکت خدمات، شماره حساب حقوقی ایشان است.
رمز عبور برای بار اول همان کدملی فرد است که بعد از ورود کدملی به دلیل مسائل امنیتی لازم است گزینه بازنشانی رمز که در بالای صفحه نمایش داده شده (این گزینه از گزینه فراموشی رمز مجزا می باشد) را انتخاب نموده و رمز جدید با فرمت Xx@123456 ایجاد نمایند. (با استفاده از اعداد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و علائم خاص و حداقل 9 کاراکتر).
در صورت فراموشی رمز نیز لازم است گزینه فرموشی رمز را انتخاب و با دریافت کدتایید نسبت به ایجاد رمز جدید اقدام نمایند. در صورت عدم دریافت کدتایید و موفقیت آمیز نبودن ایجاد رمز جدید مقتضی است مراتب به کارشناسان بازاریابی منطقه اعلام گردد تا نسبت به ریست رمز و صدور رمز جدید اقدامات لازم را مبذول نمایند. لازم به ذکر است شعب نیز می توانند جهت ریست رمز ورود خود به سامانه آسان خرید از طریق واحدبازاریابی مربوطه اقدام نمایند.
4: میزان اعتبار تخصیصی به هر فرد چه میزان است ؟
پرسنل بانک: اعتبار تخصیص یافته به پرسنل 2 برابر مجموع چهار آیتم اول فیش حقوقی ایشان (حقوق پایه، حق جذب، حق عائله مندی و اولاد) و قابل افزایش تا 500میلیون ریال با توثیق سفته مانند مشتری حقیقی می باشد.
حداکثر اعتبار قابل تخصیص به هریک از خریداران عضو شبکه آسان خرید برابر ضوابط تا سقف 2میلیارد ریال می باشد.
مشتریان معرفی شده از سوی سازمان: برابر ضوابط تا سقف 500 میلیون ریال که با درخواست منطقه و تایید مدیریت امور قابل افزایش تا سقف 2 میلیارد ریال می باشد.
5: چگونه سقف اعتبار آسان خرید خود را افزایش دهم ؟
پرسنل: صدور کارت آسان خرید تا سقف پانصد میلیون ریال و در قبال سفته برای کارکنان بانک تجارت (اعم از شاغل و بازنشسته) در شعب امکانپذیر می باشد. لازم به ذکر است اعتبار جدید همکاران برروی کارت خرید آنان شارژ نمی گردد لذا باید نسبت به معرفی شماره تجارت کارت جدیدی اقدام نمایند.
مشتریان به صورت انفرادی: مشتریان می توانند طی مراجعه به شعبه با افزایش میزان وثیقه نسبت به افزایش اعتبار خود تا سقف قانونی اقدام نمایند.
6: اکانت مشتری منقضی شده است، چگونه اکانت خود را فعال نماید؟
به دلیل اتمام مهلت 12 ماهه استفاده از اعتبار مصرفی و یا در صورت تغییر وضعیت از شاغل به بازنشسته و ابطال از طریق شعبه، اکانت مشتریان منقضی می گردد. در این موارد لازم است
ضمن بررسی، بابت تمدید مهلت استفاده 1- مشتریان عادی رابه مراجعه به شعبه ثبت نام کننده 2- پرسنل بانک: ورود خود شخص به پنل کاربری اش و انتخاب گزینه تمدید اعتبار راهنمایی کرد.
در مورد پرسنل بازنشسته بانک این احتمال وجود دارد که حساب کارت آسان خرید ایشان به دلیل راکد بودن حساب مسدود و نک حساب بسته شده باشد. در این حالت لازم است شخص با اداره جبران خدمات بانک به شماره 66415031 تماس حاصل نموده و ضمن بررسی وضعیت حساب آسان خرید، نسبت به احیای حساب یا افتتاح حساب جدید از طریق اداره جبران خدمات اقدام نماید.( درصورت افتتاح حساب جدید، پس از گذشت 48 ساعت اکانت فعال می گردد.)
7: چگونه می توانم مانده اعتبار و وضعیت اقساط خود را مشاهده نمایم؟
از طریق ورود به پنل شخصی آسان خرید و یا با مانده گیری بر روی دستگاه های پوز دارای قابلیت آسان خریدی این امکان وجود دارد.
8: شماره کارت آسان خریدم تغییر کرده است، چه اقدامی انجام دهم؟
با تغییر شماره کارت در سیستم صدور کارت شعبه، در پنل آسان خرید نیز اطلاعات از سامانه صدور کارت فراخوانی و به صورت خودکار تغییر شماره کارت در سامانه آسان خرید رخ می دهد.
در مواردی که این اتفاق صورت نگرفته لازم است 1- پرسنل بانک: وارد پنل شخصی خود شده و گزینه به روز رسانی را انتخاب نمایند. 2- مشتریان عادی به شعبه ثبت نام کننده
جهت انجام بروزسانی در پنل آسان خرید شعبه مراجعه نمایند.
9: چرا مشتری نمی تواند از اعتبار خود استفاده کند؟
در این موارد لازم است وضعیت اکانت(فعال بودن یا منقضی شدن)، مهلت استفاده از اعتبار آسان خرید و رعایت سقف اقساط از سوی کاربر بررسی گردد.
10: چرا در حین پرداخت در دیجی کالا، گزینه کارت آسان خرید را مشاهده نمی کنم؟
درحال حاضر ابتدا لازم است مشتری از طریق اپ/ وبسایت دیجی پی فرآیند اکتیویشن و ثبت نام در دیجی پی را نیز انجام دهد تا در حین پرداخت در دیجی کالا بتواند کارت آسان خرید خود را مشاهده نماید.
مسیر فعالسازی در دیجی پی شامل ورود موبایل( به نام دارنده کارت)> ورود کدتایید> گزینه خرید اقساطی> دریافت اعتبار جدید> انتخاب تامین کننده و طرح> انتخاب آسان خرید تجارت> مشاهده جزئیات طرح و تایید آن>ورود نام و نام خانوادگی > تایید> مشاهده پیغام «ثبت نام با موفقیت صورت پذیرفت» می باشد. لازم به ذکر است مقرر گردیده جهت ساده سازی سفر مشتری به زودی سفر مشتری جدید لایو گردد که در آن اکتیویشن در دیجی پی حذف گردیده (هم چنان مشاهده میزان بدهی و اقساط در دیجی پی صورت می پذیرد)و تنها با مراجعه به اپ/ وب سایت دیجی کالا مشتری میتواند از اعتبار خود استفاده نماید. به محض لایو شدن مراتب به حضورتان اعلام خواهد شد. درمسیر جدید، مشتری پس از انتخاب کالا، زمان و مکان تحویل در دیجی کالا در مرحله پرداخت اعتباری (در صورتی که برای اولین بار از آسان خرید دیجی کالا) استفاده می کند در همان دیجی کالا شرایط دریافت اعتبار را مشاهده نموده و پس از تایید
می تواند خرید خود را نهایی نماید. (به پیوست مسیر طی شده توسط مشتری در حالت فعلی و آتی ارسال می گردد)
11: روش استفاده از اعتبار آسان خرید در دیجی پی چیست؟ (سفر مشتری)
1- فعال سازی و دریافت اعتبار در دیجی پی 2- مراجعه به اپ/ وب سایت دیجی کالا 3-انتخاب کالا، زمان و مکان تحویل 4- انتخاب گزینه خرید اعتباری در زیر سیستم شیوه پرداخت 5- گزینه پرداخت 6-انتخاب گزینه تجارت آسان خرید7-مشاهده سهم پرداخت نقدی و اعتباری (امکان ویرایش مبلغ اعتباری وجود دارد) 8- پرداخت 5 درصد مبلغ کالا به صورت نقد از هر کارت شتابی 9- انتقال به درگاه اعتباری ایران کیش پس از 15 ثانیه به منظور پرداخت بخش اعتبار آسان خریدی 10- ورود اطلاعات کارت آسان خرید (داشتن رمز پویا الزامی است) 11- پرداخت موفق و کسر اعتبار آسان خرید و شروع اقساط
12: خرید موفق بوده اما کالا از سمت دیجی کالا تامین نشده و یا انصراف از خرید زدم، چه اقدامی انجام دهم؟
در این حالت مبلغ معادل قیمت کالا در کیف پول مشتری شارژ می گرددکه مشتری می تواند مجدد از کیف پول دیجی پی خود در بستر دیجی کالا خرید نماید. لازم است در دیجی کالا ابتدا در قسمت دیجی کالای من> مدیریت کیف پول، کیف پول خود را فعال نماید و به میزان موجودی شارژ شده در کیف پول مجدد خرید نماید. نکته: در زمان پرداخت گزینه کیف پول انتخاب گردد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره تماس 61930400 پشتیبانی دیجی پی تماس حاصل گردد.
13: با وجود خرید ناموفق برایم اقساط ایجاد و از اعتبارم کسر شده، چه اقدامی بکنم؟
در این حالت بایستی مشتری درخواست مکتوب خود را (ترجیحا مستندات شامل عکس از صفحه خرید ناموفق و یا پیام خرید ناموفق به همراه مشخصات فردی( نام نام خانوادگی، کدملی، موبایل، شماره حساب آسان خرید) و مبلغ خرید و تاریخ تراکنش ) از طریق شعبه یا منطقه ( در خصوص همکاران به صورت نامه از اداره شاغل در آن به صورت اتوماسیونی ) به اداره بانکداری شخصی ارسال نمایند تا پس از مراحل اداری اقساط و اسناد بازگشت داده شود.
14: چرا کارت آسان خرید من کار نمی کنه؟
معمولا با مراجعه به شعبه ثبت نام کننده و انجام به روز رسانی، غیرفعال سازی و فعال سازی مجدد در پنل آسان خرید مشکل مرتفع می گردد. در غیر این صورت اطلاعات به ایران کیش اعلام شود.
15: چرا با وجود تامین وجه اقساط از حسابم کسر نمی شود؟
اطلاعات مشتری (نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره حساب آسان خرید ) اخذ و به ایران کیش جهت بررسی و اقدام اعلام گردد.
16: چگونه شماره همراه و شماره کارت خود را در دیجی پی تغییر دهم؟
لازم است اطلاعات فرد( نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره موبایل قدیمی که باآن اکانت قبلی خود را ایجاد نموده) به دیجی پی از طریق ایمیل به ادرس ma.aref@mydigipay.com (خانم عارف) ارسال گردد، اکانت قبلی وی توسط دیجی پی تسویه و ابطال گردد و مشتری مجدد اقدام به دریافت اعتبار جدید نماید.(شماره تماس 61930400 داخلی 6530)
مشتری در صورت تسویه اکانت دیجی پی خود ، پیامکی مبنی بر تسویه حساب کاربری خود دریافت می کند که به محض دریافت آن میتواند مجدد اقدام به دریافت اعتبار جدید نماید و کیف پول خود را در دیجی پی بسازد.
نکته: تسویه اکانت به معنی صفر شدن بدهی مشتری نمی باشد و بدهی وی به اکانت جدید منتقل می شود.
17: آیا شماره تلفن همراه باید متعلق به همان کدملی باشد؟
بله، در صورتیکه شماره تلفن همراه متعلق به کد ملی صاحب کارت آسان خرید نباشد، فعالسازی از طریق آن شماره همراه امکان پذیرنخواهد بود.
18: در هنگام فعالسازی، پیام مغایرت کدملی با شماره همراه نمایش داده می شود، چه کاری باید انجام دهم؟
باید با شماره ای در اپ دیجی پی وارد شوید که با کد ملی صاحب کارت آسان خرید یکسان باشد.
19: در هنگام فعالسازی، پیام “مشخصات شما در سامانه نیست” نمایش داده می شود، چه کاری باید انجام دهم؟
این پیام به این معنی است که اطلاعات شما در سامانه بانک تجارت وجود ندارد یا کارت شما مسدود یا منقضی شده است، شما باید با بانک تجارت تماس گرفته و از وضعیت کارت خود اطلاع حاصل کنید.
20: خریدهای انجام شده از دیجی کالا در چند قسط کسر میشود؟
بازپرداخت تمام خریدها 11 قسط بوده و قابل تغییر نیست.
21: آیا نحوه ی استفاده از کارت آسان خرید همانند سایر کارتهای بانکی است ؟
خرید با اعتبار آسان خرید فقط در دستگاههای کارتخوان آسان خرید و درگاههای اینترنتی خاص خود قابل انجام است.
22: در هنگام خرید، علاوه بر کارت آسان خرید، آیا میتوان از کارتهای بانکی دیگر استفاده کرد؟
بله، شما این امکان را خواهید داشت که بخشی از مبلغ سبد خرید خود را از کارت آسان خرید و بخشی دیگر را به صورت نقدی از سایر کارت ها پرداخت نمایید.
23: کارمزد دیجی پی چه زمانی باید پرداخت شود؟
در مرحله ی پرداخت، لازم است کارمزد دیجی پی را از سایر کارتهای بانکی خود بصورت نقدی پرداخت کنید. پس از آن، در صورت موفق بودن پرداخت کارمزد، به درگاه پرداخت مخصوص کارتهای اعتباری تجارت هدایت میشوید و .مبلغ اعتباری را پرداخت خواهید کرد.
24: آیا برای استفاده از اعتبار کارت آسان خرید، محدودیت مبلغ وجود دارد؟
بله، حداقل مبلغ قابل پرداخت از طریق اعتبار کارت آسان خرید 250 هزار تومان و حداکثر 300 میلیون تومان است.
25: آیا برای استفاده از اعتبار کارت آسان خرید، محدودیت کالایی وجود دارد؟
بله، در حال حاضر امکان خرید کالاهای سوپرمارکتی و کارت هدیه وجود نداشته ولی خرید مابقی کالاها امکانپذیر است.
26: پیغام “کارت مسدود یا منقضی است” که هنگام خرید در سایت نمایش داده میشود، به چه معناست و چه اقدامی باید انجام شود؟
به این معنی است که کارت آسان خرید شما از سمت بانک تجارت مسدود شده یا تاریخ استفاده از آن به اتمام رسیده است، شما باید جهت بررسی، با بانک (شعبه ثبت نام کننده) تماس حاصل کنید.
27: پس از پرداخت مبلغ نقدی، پرداخت اعتباری با مشکل مواجه شده است، چه کاری باید انجام دهم؟
در این حالت، مبلغ کسر شده از کارت های شتابی، ظرف 72 ساعت به حساب بازگشت داده خواهد شد، شما میتوانید مجدد اقدام به خرید کنید.
28: اقساط به چه صورت پرداخت می شود؟
اقساط از طریق واریز به حساب تعریف شده در بانک تجارت در تاریخ های مشخص شده در سررسید خرید شما کسر می شود. در صورتیکه از طریق سازمان خود اقدام به دریافت کارت آسان خرید کرده اید، مبلغ اقساط از حساب حقوقی معرفی شده کسر می شود.
29: امکان استفاده از طرح آسان خرید برای کاربرانی که سیستم عامل تلفن همراه آنها iOS است، به چه صورت است می باشد؟
کاربرانی که سیستم عامل گوشی موبایل آنها iOS است میتوانند از طریق نسخه وب اپلیکیشن دیجیپی به آدرس app.mydigipay.com از آسان خرید تجارت استفاده کنند.
30: آیاتغییر در موجودی کارتهای آسان خرید در اپلیکیشن دیجی پی قابل مشاهده است؟
بله، تغییر در مبالغ اعتباری کارتهای آسان خرید (افزایش یا کاهش موجودی) پس از 10 دقیقه در اپلیکیشن دیجی پی قابل مشاهده خواهد بود.
31: تفاوت فاکتور دیجی کالا و دیجی پی چیست ؟
دیجی پی به عنوان پلتفرم استفاده از اعتبار از سایت دیجی کالا بوده و مبالغ دقیق خرید قسطی در اپلیکیشن دیجی پی قابل مشاهده خواهد بود.
32: چگونه می توانم کارت آسان خرید تهیه کنم؟
متقاضیان دریافت کارت آسان خرید میتوانند از طریق افتتاح حساب بلندمدت (سپرده گذاری) یا قرار دادن وثیقه هایی چون سند ملکی، اوراق مشارکت، سهام پذیرفته شده در تالار اصلی بورس، سفته یا ترکیبی از وثیقه ها، نسبت به عضویت در شبکه آسان خرید بانک تجارت و دریافت کارت خرید اقدام کنند. مشتریانی که از طریق سپرده گذاری اقدام به عضویت در شبکه آسان خرید میکنند، سود بانکی به سپرده شان تعلق میگیرد. افتتاح حساب در بانک تجارت برای افرادی که ازطریق وثیقه متقاضی دریافت کارت آسان خرید هستند، الزامی است. سازمانها، ادارات، مؤسسات و شرکتها نیز میتوانند از طریق امضای تفاهمنامه و انعقاد قرارداد با بانک تجارت، کارکنان خود را برای عضویت در شبکه آسان خرید و استفاده از این طرح معرفی کنند.
33: شرایط فعالسازی کارت آسان خرید برای پرسنل بانک به چه صورت است؟
فعالسازی اعتبار آسان خرید پس از یکسال خدمت برای تمامی پرسنل بانک قابل استفاده می باشد.
34: چگونه به سامانه آسان خرید وارد شوم؟
جهت ورود به سامانه آسان خرید از قسمت ورود کاربر وارد شده به جای نام کاربری شماره حساب کارت خرید و در قسمت پسورد کد ملی خود را وارد نمایید.
35: لیست پذیرندگان آسان خرید را از کجا پیدا کنم؟
لیست پذیرندگان در صفحه ی مربوط به سامانه آسان خرید در دسترس می باشد.