بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • معاملات بر خط بورس سهام

      معاملات بر خط بورس سهام

      سامانه ثبت ‌نام غیرحضوری کارگزاری بانک تجارت

      تعریف معاملات بر خط
      مراحل انجام معاملات بر خط
      فرآیند معاملات بر خط
      مزایای استفاده از سرویس خرید و فروش برخط سهام

      تعریف معاملات برخط

      منظور از معاملات بر خط یا online trading امکان دسترسی سریع، آسان و مطمئن سرمایه گذاران به سیستم های معاملات بازارهای اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در هر نقطه از جهان با استفاده از رایانه متصل به اینترنت است.
      به عبارت دیگر «معاملات آنلاین» به فعالیت هایی اطلاق می شود که در آن سرمایه گذاران بطور مستقیم سفارش های مبادله اوراق بهادار خود را از طریق کانال های ارتباطات الکترونیکی شامل اینترنت وارد می کنند. این فرایند کاملاً خودکار بوده و سفارش ها بعد از کنترل های لازم در شرکت های کارگزاری به صورت خودکار به سیستم معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال می شود. در معالات بر خط، کلیه عملیات اعم از خرید و فروش و عملیات بانکی (ارسال سفارش های خرید و فروش، دریافت صورت حساب، ارتباط با بانک و ارتباط کارگزار با بورس) با استفاده از رایانه متصل به اینترنت به صورت لحظه ای انجام می پذیرد. بطور مثال با ارسال سفارش مشتری از طریق رایانه به سیستم کارگزاری به صورت لحظه ای با بانک مشتری ارتباط برقرار شده و معادل وجه خرید، درحساب مشتری مسدود می شود و به محض خرید، وجه مسدود شده به حساب کارگزار واریز می شود. پس از اتمام مراحل فوق الذکر (که در کسری از ثانیه انجام می شود)، سفارش به سیستم معاملات بورس تهران یا فرابورس ایران وارد می شود و نتیجه با همان سرعت به اطلاع مشتری می رسد.


      ثبت نام غیر حضوری:
      با مراجعه به آدرس اینترنتی https://tejaratbankbrk.ir و انتخاب گزینه ثبت نام غیر حضوری می توانید بدون مراجعه به شعب کارگزاری، کد معاملاتی خود را دریافت کنید.
      در صورت ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام با وارد کردن شماره موبایل ثبت شده در این سامانه، اطلاعات شما از سامانه سجام دریافت خواهد شد.

      مراحل انجام معاملات برخط

      دریافت سفارش های خرید و فروش الکترونیکی سهام شرکت ها و سایر اوراق بهاداری که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است، منوط به امضای توافق نامه ای است که متن آن از سوی سازمان بورس تهران تهیه شده و برای امضاء و مبادله بین کارگزار و مشتری ابلاغ می شود.

      فرآیند معاملات برخط

      سرمایه گذاران با مراجعه به شعب شرکت های کارگزاری بورس پس از احراز هویت و پرکردن فرم مشتریان به عنوان مشتری کارگزاری شناخته می شوند.
      دریافت قرارداد معاملات از کارگزار و امضاء آن توسط سرمایه گذار
      ارائه کد و رمز ورود به مشتری پس از احراز صلاحیت مشتری توسط شرکت کارگزاری
      مشتری با در دست داشتن معرفی نامه از کارگزار به شعب بانک مراجعه و نسبت به افتتاح حساب جاری فراگیر یا حساب کارت اقدام می کند.
      پس از تایید شماره حساب مشتری از طرف بانک و اعلام به کارگزاری، امکان سفارش، خرید و فروش سهام به صورت لحظه ای و بر خط از طریق کارگزاری برای سرمایه گذار فراهم می شود.

      مزایای استفاده از سرویس خرید و فروش بر خط سهام

      حذف مراجعات حضوری به شرکت های کارگزاری برای سفارش و خرید و فروش سهام
      دسترسی سریع، آسان و مطمئن به سیستم های معاملات بازارهای اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در هر نقطه از جهان

      فراهم شدن شرایط مساوی و برابر برای سرمایه گذاران و فعالان بورس
      اطمینان شرکتهای کارگزاری از وصول لحظه ای و آنلاین وجه سهام خریداری شده توسط سرمایه گذاران
      دریافت صورتحساب لحظه ای برای اطلاع از تراکنش های انجام شده بر روی حساب با استفاده از انواع خدمات بانکداری الکترونیک

      آخرین تاریخ به روزرسانی: بهمن ماه 1400