بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۱۱/۲۴|
      تعداد بازدید: 2111
      سرمایه گذاری بانک تجارت در بزرگترین نیروگاه استان فارس

      مسئولیت مدیریت و بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی فارس رسما به بانک تجارت تحویل شد.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، آئین رسمی واگذاری نیروگاه فارس به بانک تجارت روز سه شنبه با حضور تنی چند از مقامات ارشد وزارت نیرو در شیراز برگزار شد. اکبر کلامی معاون مدیرعامل بانک تجارت در خاتمه این مراسم به خبرنگاران گفت : واگذاری نیروگاه‌های دولتی کشور به بخش خصوصی در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی صورت می گیرد و بانک تجارت نیز به عنوان یکی از بنگاه‌های خصوصی کشور که قریب به 80 درصد از سهام خود را به بخش غیر دولتی واگذار کرده و براساس تفاهمنامه با سازمان خصوصی سازی، مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی فارس را در ازای تهاتر بدهی دولت به بانک عهده دار شده است .

      معاون مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان ساخت : بانک تجارت نگاهی ویژه به حضور موثر در حوزه انرژی و تولید و توزیع نیرو دارد و قطعا برنامه ما این است که نیروگاه فارس از این پس با توان بیشتر و به عنوان یک واحداقتصادی سودآور بهتر از گذشته نقش کلیدی خود را در تامین برق مورد نیاز صنایع ،  واحدهای مسکونی و طرح های کشاورزی این استان ایفاء کند .

      کلامی با اشاره به اینکه توسعه فعالیتهای بانک تجارت در حوزه سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهمترین محورهای برنامه راهبردی این بانک تبیین شده است افزود : بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای خصوصی کشور می کوشد تا نقشی موثرتر در تامین منابع لازم برای صنایع پایه و توسعه پایدار کشور ایفاء نماید و سرمایه گذاری مستقیم بانکها در اینگونه پروژه ها شرایط بهتری برای مدیریت و نظارت بر منابع بانک و سودآور نمودن واحد اقتصادی ایجاد می کند. وی افزود : در این مسیر شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت وظیفه تسریع و تسهیل فعالیتهای بانک در سرمایه گذاری های آتی را عهده دار خواهد بود.

      وی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیریت و بهره برداری از نیروگاه فارس از تاریخ 24 بهمن ماه به عهده شرکت سرمایه‌گذاری و ساختمانی بانک تجارت خواهد بود اظهار داشت : این نیروگاه در قالب توافقنامه سازمان خصوصی سازی و بانک تجارت و در اجرای مصوبه هیات وزیران به بانک تجارت واگذار شده است .

      شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی فارس با ظرفیت 1000 مگاوات بزرگترین نیروگاه این استان بوده و متشکل از 9 نیروگاه بخاری و گازی است. این نیروگاه از سال 1374 به بهره برداری رسیده و تحت مدیریت شرکت توانیر بوده و دارای راندمان بالا می باشد.