بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۱۱/۲۱|
      تعداد بازدید: 1892
      تایید توانمندی مالی بانک تجارت در مواجهه با ریسک اعتباری برای سومین سال

      بانک تجارت به عنوان نخستین بانک بزرگ تجاری ایرانی موفق شد برای سومین سال، رتبه "ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات" و "مناسب بودن ساختار مالی" را از یک موسسه معتبر بین المللی کسب کند.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت موسسه Capital Intelligence که یکی از چهار موسسه برتر رتبه بندی در جهان است برای سال 1389، رتبهB را در کوتاه مدت و رتبه B+ را به لحاظ توان مالی با چشم اندازی رو به بهبود به این بانک اعطاء کرده است. رتبه B (در کوتاه مدت) بیانگر آن است که بانک تجارت از ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات مالی خود برخوردار است.

      کسب رتبه B+ در حوزه توان مالی نیز نشانگر ساختار مالی مناسب این بانک برای مواجهه با ریسک است. همچنین در بلندمدت این بانک توانسته با کسب رتبه BB- برای سومین سال به بالاترین جایگاه ممکن با توجه به ریسک کشور (BB-) دست یابد، چرا که موسسات رتبه بندی جز در موارد خاص به بانکها و موسسات، رتبه ای بالاتر از رتبه ریسک کشور موردنظر اعطاء نمی کنند.

      در گزارش منتشره توسط موسسه Capital Intelligence به سهم قابل توجه بانک تجارت از منابع بازار پول کشور، داشتن جایگاه مطلوب داخلی،رشد مناسب در سپرده های مشتریان،بهبود برخی نسبتهای نقدینگی، دسترسی بالا به سپرده های مشتریان با توجه به داشتن شبکه وسیع شعب،ریسک تمرکز پایین در پرتفوی اعتباری بانک، دسترسی به منابع مالی بین المللی علیرغم تحریم های موجود به عنوان نقاط قوت این بانک اشاره شده است.

      از جمله مزایای کسب این رتبه برای بانک تجارت می توان به تسهیل امکان گسترش شبکه شعب خارج از کشور ، تقویت روابط کارگزاری با بانکهای خارجی، امکان اخذ خطوط اعتباری از بانکهای خارجی با نرخ مناسب و انتشار اوراق بهادار خاصه صکوک با نرخ مناسب اشاره کرد. همچنین کسب رتبه B+ که نشان دهنده مناسب بودن وضعیت ریسک اعتباری بانک است که می تواند به افزایش ارزش سهام بانک تجارت و امکان خرید سهام این بانک توسط سرمایه گذاران خارجی منجر شود.

      گفتنی است بانک تجارت در آبان ماه گذشته موفق شد تا به عنوان بانک برتر کشور درحوزه مدیریت مالی برای دومین سال متوالی جایزه ملی مدیریت مالی ایران را کسب نماید .