بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۹|
      تعداد بازدید: 735
      معاون مالی و اقتصادی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
      بانک تجارت در حصول نتیجه اغلب پروژه‌های بزرگ کشور سهیم است
      مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با ساخت و تحویل موفقیت‌آمیز سه کشتی اقیانوس‌پیما توانایی خود را در زمینه‌ ساخت این کلاس از شناورها به اثبات رسانده است. علی بیات معاون مالی و اقتصادی این مجتمع در گفت‌وگوی زیر به‌تشریح همکاری‌های این شرکت و بانک تجارت پرداخته است.


      • لطفا درباره تاریخچه احداث و آغار به کار شرکت توضیح دهید؟

      مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال 1352 با طراحی شرکت آلمانی «بلو اند فوس» در 37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مرور بخش‌های مختلف آن به‌عنوان طرح توسعه ایجاد شد. این شرکت با ساخت و تحویل موفقیت‌آمیز سه کشتی اقیانوس‌پیما توانست توانایی خود را در زمینه‌ ساخت این کلاس از شناورها به اثبات برساند.

      مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از سال 1396 با راه‌اندازی حوض‌های خشک (درای داک)، ایزوایکو به بالاترین ظرفیت ساخت و تعمیرات شناورها دست ‌یافت.


      • جایگاه این شرکت در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی کشور را شرح دهید.

      این مجتمع سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید و تعمیر شناورهای کوچک، متوسط ، بزرگ و سکوهای نفتی دارد و نقش مهمی در صرفه‌جویی ارزی ایجاد کرده و با تعمیرات انواع شناور توانسته‌است از خروج 30 میلیون دلار ارز جلوگیری کند و با ساخت هر شناور تا 50 درصد و در ساخت سکوهای نفت و گاز تا 55 درصد خودکفایی را به ارمغان آورد.


      • همکاری شما با بانک تجارت به چه صورت است؟

      ارتباط تنگاتنگ و موثری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و بانک تجارت وجود دارد و این بانک شریک اصلی و راهبردی در اجرای پروژه‌های استراتژیک کشور است. بانک تجارت در حصول نتیجه اغلب پروژه‌های بزرگ کشور و از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران سهیم است. همچنین این بانک در زمینه‌های مختلف دریافت ضمانتنامه‌ها و تسهیلات در موفقیت ما نقش موثری دارد که این تعامل در جهت نیل به موفقیت‌ها در ایام تحریم پررنگ‌تر است.