بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۳۰|
      تعداد بازدید: 707
      گفت‌وگو با محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس
      بانک تجارت یکی از معتبرترین شریک‌های تجاری ما محسوب می‌شود
      شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال 1385 با هدف طراحی، مدیریت، تامین منابع مالی، احداث، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری از پالایشگاه میعانات گازی به ثبت رسید. این پالایشگاه مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه است که با مساحتی حدود 730 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است. با توجه به اهمیت این پالایشگاه و تعامل بین این مجموعه و بانک تجارت، گفت‌وگویی با محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس انجام شد که حاصل آن در زیر می‌آید.

      لطفا از اهمیت و جایگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس در کشور بگویید.

      ستاره خلیج فارس به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم‌اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده این محصول استراتژیک تبدیل کند.


      چه بخشی از نیاز کشور توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس تامین می‌شود؟

      در سال رونق تولید، پس از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید 41 میلیون لیتر بنزین در روز، فرآیند افزایش ظرفیت آغاز شد و توان تولید بنزین این پالایشگاه به 47 میلیون لیتر در روز با استاندارد یورو 5 افزایش یافت که سهم این پالایشگاه در تامین بنزین کشور را به حدود 50 درصد رساند. با تصویب فاز چهارم ستاره خلیج فارس به نام «طرح بهینه‌سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود» ، شاهد افزایش 180 هزار بشکه ای تزریق خوراک از 360 به 540 هزار بشکه میعانات گازی خواهیم بود و این مساله نقشی اساسی در تامین خوراک پتروشیمی‌های کشور دارد.


      شرکت نفت ستاره خلیج فارس علاوه بر بنزین چه تولیدات دیگری دارد؟

      تامین خوراک ستاره خلیج فارس توسط خط لوله ای به طول 388 کیلومتر و به قطر 36 اینچ با ظرفیت دریافت 840 هزار بشکه در روز صورت می‌پذیرد که این خط لوله با پیمایش استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از مسیری صعب‌العبور می‌گذرد. ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تضمین خودکفایی کشور در تامین فرآورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فراوارده هایی همچون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال ها را تولید می‌کند.


      لطفا از چگونگی تعامل و همکاری بانک تجارت و شرکت نفت ستاره خلیج فارس بگویید. عملکرد بانک تجارت را در ایام تحریم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

      به اعتقاد بنده، بانک تجارت یکی از معتبرترین و امین‌ترین شریک‌های تجاری محسوب می‌شود. بنابراین رابطه و تعامل خوبی با این بانک داریم. بانک تجارت از جمله‌ بانک‌هایی است که به صورت خاص در این ایام توانست با قدرت عمل کند و تبدیل به تکیه‌گاه خوب و ارزشمندی برای حوزه تولید کشور باشد.

      با شناختی که از بانک تجارت دارم و همکاری‌هایی که صورت گرفته است می‌توانم بگویم این بانک در آینده‌ای نه چندان دور در رقابت با دیگر بانک‌ها می‌تواند جایگاه نخست را کسب کند.


      حرف پایانی؟

      ما در مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس از وجود یک شعبه بانک تجارت بهره‌مند هستیم. لازم می‌دانم از خانواده دوستانم در این شعبه تشکر کنم که با مجموعه همراه هستند چرا که این عزیزان به واسطه تراکم عملکرد و فعالیت، اغلب مجبورند تا دیروقت و حتی روزهای تعطیل نیز در شعبه باشند.