بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۳۰|
      تعداد بازدید: 705
      مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس:
      بانک تجارت یکی از پشتیبان‌های مهم تولید است
      پالایشگاه نفت بندرعباس به‌عنوان یکی از شرکت‌های پالایشی کشور، در زمینی به وسعت تقریبی 700 هکتار در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس و در مجاورت شهر بندرعباس احداث شده است که در سال 1376 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با توجه به اهمیت جایگاه این پالایشگاه و تعاملی که با بانک تجارت دارد گفت‌وگویی با هاشم نامور، مدیرعامل این مجموعه داشتیم.

      لطفا در ابتدا از جایگاه شرکت پالایش نفت بندرعباس در کشور بگویید.

      این مجموعه به منظور تأمین بخشی از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور از نفت خام و میعانات و امکان صدور فرآورده‌های مازاد با ظرفیت پالایش 232 هزار بشکه در روز در سال 1376 راه‌اندازی شد.


      شرایط از لحاظ تولید با چه تغییراتی مواجه شد؟

      با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص داخلی ظرفیت اسمی تولید خود را در مرداد ماه سال 1387 به 320 هزار بشکه در روز افزایش داد که در سال 1391 توانست با اجرای موفقیت‌آمیز طرح مبتکرانه بدون انجام هزینه و سرمایه‌گذاری با 30 هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به 350 هزار بشکه در روز رسانیده و با همین ظرفیت تولید مشغول به فعالیت باشد.


      هم‌اکنون در چه شرایطی هستید؟

      در حال حاضر این پالایشگاه توان پالایشی 20هزار بشکه نفت خام سبک جزیره هنگام و 300هزار بشکه نفت خام سنگین و 30 هزار بشکه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه را دارد.


      چه آینده‌ای را برای شرکت پالایش نفت بندرعباس متصور هستید؟

      فن‌آوری پیشرفته‌ای که در طراحی پالایشگاه بندرعباس به‌کار رفته، استعداد توسعه صنعتی و ارتقاء کمی وکیفی فرآورده‌های این پالایشگاه را موجب شده است. در طراحی این پالایشگاه که با پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های روز جهان ساخته شده، رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف‌پذیری عملیاتی و تولید، مهمترین اصولی است که مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


      آیا مجموعه پالایش نفت بندرعباس فعالیت‌هایی دیگری غیر از حوزه اقتصادی هم دارد؟

      بله. پالایشگاه نفت بندرعباس همسو با اجرای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی فعالیت‌های متنوعی داشته و دارد که از جمله آن‌ها تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند، احداث سالن‌های ورزشی، کمک ۵۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان به‌منظور مقابله با بیماری کرونا و... بوده است.


      چه عواملی را در روند موفقیت پالایش نفت بندرعباس موثر می‌دانید؟

      در هر صورت برای اتفاق تولید در چنین ابعاد و گستره‌ای عوامل فراوانی دخیل هستند. برخی به صورت مستقیم مانند نیروهای مجموعه و برخی دیگر به صورت غیرمستقیم. در این مسیر بانک‌ها به‌عنوان عوامل غیرمستقیم، نقش بی‌بدیلی در زمینه‌های مختلف مانند ارائه تسهیلات و خدمات مختلف بانکی دارند.


      لطفا از نوع تعامل و همکاری بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس بگویید.

      بانک تجارت از جمله بانک‌هایی است که از سال‌های دور با ما همکاری نزدیک و قابل‌توجهی داشته است تا تبدیل به یکی از نیروهای مهم پشتیبان تولید باشد. ارتباط ما با بانک تجارت در سطوح مختلف قابل ملاحظه است. گاه این ارتباط به ضرورت و بر اساس نیاز در سطوح مدیریتی نیز شکل گرفته است.


      بانک تجارت پاسخ‌گوی چه نیازی در مجموعه شما بوده است؟

      به صورت کلی در دو زمینه برطرف کردن نیاز خود مجموعه و پاسخ‌گویی به نیاز پرسنل که شامل دریافت تسهیلات و خدمات معمول بانکی است با بانک تجارت همکاری داریم.

      بانک تجارت دارای پرسنل و خدمات ارزشمندی است که به صورت خاص با توجه به معضلات مرتبط با ایام تحریم توانسته مورد توجه قرار گیرد.