بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴|
      تعداد بازدید: 500
      مسعود تجریشی، مدیرعامل شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی
      «پتکو» مشتری ممتاز بانک تجارت است
      شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی (پتکو) با هدف طراحی و ساخت سفارشی انواع پمپ‌های سانتریفیوژ مورد نیازصنایع مختلف ازجمله نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین های آبی کوچک و متوسط در سال 1371 تاسیس شد و در سال 1378 به بهره‌برداری رسید. از آن‌جایی که بانک تجارت از اولین سال‌های فعالیت پتکو در کنار این مجموعه تخصصی حضور داشت، با مسعود تجریشی، مدیرعامل تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی گفت‌وگویی داشتیم.


      • لطفا در ابتدا درباره جایگاه پتکو در عرصه صنعت کشور بگویید.

      پتکو با بهره‌گیری از متخصصان مجرب، پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای فنی و صنعتی داخلی در حوزه تولید پمپ‌های بزرگ و توربین‌های آبی بوده است به صورتی که بارها و بارها تقدیر نامه‌هایی از مسئولان وزارت نفت دریافت کرده و موفق به اخذ گواهینامه های معتبر داخلی نیز شده است. اگرچه پتکو با هدف طراحی و ساخت سفارشی انواع پمپ‌های سانتریفیوژ مورد نیازصنایع مختلف ازجمله نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین‌های آبی کوچک و متوسط بنا شده است اما در عین حال تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه‌اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی نیز در حیطه کاری این شرکت است.

      تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه‌اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی نیز در حیطه کاری این شرکت است.


      • شرکت پتکو در چه سالی تاسیس شد و دارای چه امکاناتی است؟

      شرکت در سال 1371 با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(IDRO) تاسیس و در سال 1378 به بهره‌برداری رسید. پتکو در سال 1387 در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی، به بخش خصوصی(گروه صنعتی سدید) واگذار شد. کارخانه شرکت پمپ وتوربین(پتکو) در منطقه صنعتی قراملک در شهرستان تبریز در فضایی به وسعت 80 هزار مترمربع واقع شده که مجهز به ماشین‌آلات وتجهیزات سبک، نیمه سنگین، سنگین و آزمایشگاه توربوماشین بوده که این آزمایشگاه نیز بزرگترین آزمایشگاه تست پمپ در خاورمیانه است. در مجموعه ما بالغ بر 300 نیرو به صورت مستقیم فعالیت دارند و با توجه به ارتباط با مجموعه‌های تولیدکننده، بیش از 500 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با مجموعه ما در ارتباط هستند. همچنین این شرکت با وجود 30 نخبه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کشور، جزء مجموعه‌های دانش بنیان نیز محسوب می‌شود.


      • چه اتفاقاتی افتاد تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید؟

      هر مجموعه‌ای برای موفقیت و پیشرفت، نیازمند حمایت‌هایی در بخش تولید و فروش است. خوشبختانه در این مسیر بسیاری از مجمموعه‌ها به ما اعتماد کردند تا بتوانیم جایگاه خوبی در عرصه صنعت کشور پیدا کنیم. از جمله این مجموعه‌ها که از اولین روزهای فعالیت در کنار ما قرار گرفت و به نوعی تبدیل به شریک تجاری ما شد، بانک تجارت بود.


      • از نوع تعامل پتکو با بانک تجارت بگویید.

      ما در دو زمینه با بانک تجارت تعامل گسترده و بیشتری داشتیم. بخش اول موضوع اعتبارات است و بخش دوم نیز دریافت انواع ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، حسن انجام کار و پیش‌پرداخت است.


      • به نظر می‌رسد در همه این سال‌ها ارتباط با بانک تجارت تداوم داشته است؟

      دقیقا همین‌طور است. وقتی بانک تجارت خدمات خوبی می‌دهد و حمایت‌های خوبی از ما داشته است دلیلی ندارد ارتباط خودمان را با این مجموعه قطع کنیم. مسئولان بانک تجارت شناخت خوبی از ما دارند و طبعا اعتماد هم. البته که این شناخت و اعتماد دوطرفه است و همین موضوع باعث شده است تا حد اعتباری بالایی کسب کنیم.

      در بخش حوالجات ارزی نیز خدمات خیلی خوب و به موقعی دریافت کرده‌ایم. همه این اتفاقات ارزنده ماحصل ارتباط نزدیک بین ما و بانک تجارت بوده است به صورتی که ما به عنوان مشتری ممتاز بانک تجارت شناخته شده‌ایم.


      • مهمترین چالشهای موجود در مسیر فرآیند تولید شرکت چیست؟

      عدم ثبات بازار ارز، تورم و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و همچنین رویکرد نامناسب و غیراصولی برخی از کارفرمایان در ارزیابی توانمندی‌های شرکت‌های تولیدی، وجود قوانین دست‌ و پا گیر و سختگیرانه مربوط به آیین‌نامه‌های مناقصات و مشکلات ناشی از تضامین بانکی از جمله چالش‌های پیش روی تولید در صنعت پمپ و توربین است.

      لینک ویدئوی مصاحبه