بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴|
      تعداد بازدید: 532
      مدیرعامل گروه بین‌المللی کارخانجات فرآورده‌های نسوز آذرخش
      همکاری با بانک تجارت از جنس دوستی متقابل است
      ارائه خدمات مطلوب در کوتاه‌ترین زمان بارزترین ویژگی بانک تجارت؛ این سخنی است که محمد سیفی نایب رئیس گروه بین‌المللی کارخانجـات فرآورده‌های نسـوز آذرخش در گفت‌وگوی زیر عنوان کرد. آذرخش مجموعه‌ای است که در سـال 1376 واحد شـماره یک خـود را بـا ظرفیـت تولید سـالانه 15 هزار تـن انـواع مـواد نسـوز و آجـر نمـای نسـوز در شـهرک صنعتـی شـکوهیه قـم تحـت نام «شـرکت تولیدی صنعتی آذرخش آجر نسـوز قم» تاسیس کرد و قرار است به‌زودی تبدیل یه یکی از مهم‌ترین واحدهای تولید کشور در حوزه عمران و ساختمان و معماری شد.


      - لطفا در ابتدا از شروع فعالیت آذرخش بگویید.

      ما در حال حاضر دارای چهار واحد تولیدی هستیم که اولین واحد در سال 1376 راه‌اندازی شد. واحد شـماره دو این شرکت در سـال 1382 با نام «شـرکت آذرخش فرآورده‌های نسـوز قـم» بـا پیشرفته‌ترین ماشـین‌آلات روز دنیـا بـا ظرفیـت سـالانه 18 هزار تـن تولید انـواع آجرهـای نسـوز نما سـاختمان در شـهرک صنعتـی محمودآبـاد قـم تاسیس شد. پـس از بازاریابی‌های گوناگـون در سـطح بیـن‌الملـل، آذرخش واحـد شـماره سه خـود را در سـال 1387 تحـت نـام «شـرکت بیـن‌المللـی سرامیک‌های نسـوز آذرخـش» بـا ظرفیـت سـالانه 60 هزار تـن انـواع آجرهای نسـوز نمـا و کـف سـاختمان بـه بهـره‌بـرداری رسـاند. در نهایت واحد شـماره چهار نیز در شـهرک صنعتی محمود آباد قم تاسیس شد. این واحد با مسـاحت 60هزار مترمربع دارای ظرفیت تولید سـالانه 360هزارتُن انواع محصولات نسوز است.


      - چه تفاوت ویژه‌ای بین این واحدها وجود دارد؟

      علاوه بر تفاوت تولیدات در هر واحد و توان آن‌ها نکته حایز اهمیت تفاوت خطوط تولید است. ماشین‌آلات سه واحد اولی نتیجه کار مهندسان و نخبگان داخل است. خط تولید واحد چهارم را با هدف کاهش انرژی مصرفی و توجه به تکنولوژی روز دنیا از ایتالیا وارد کردیم. توجه به استانداردهای روز دنیا و تلاش برای مهندسی معکوس کردن و امکان تولید ماشین‌آلات جدید کشورهای پیشرفته در این حوزه چشم‌اندازی بود که با این اقدام دست یافتنی شد.


      - آیا واحد جدیدی به مجموعه اضافه خواهد شد؟

      بله. راه‌اندازی خط تولید جدیدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. واحد پنجم نیز با ماشین‌آلات کشور ایتالیا تاسیس خواهد شد. زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شده است و امیدواریم سال آینده با خرید و وارد کردن خط تولید، شاهد افتتاح این واحد جدید باشیم.


      - مجموعه شما چه جایگاه مشخصی در زمینه تولید آجرهای نسوز دارد؟

      آجر، همیشه به‌عنوان یکی از مواد اصلی مورد نیاز ساختمان‌سازی بوده است که در کشور ما سابقه دیرینه‌ای دارد. با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی در گذر زمان، ضرورت داشت تا تولید آجر نیز با تغییراتی همراه شود؛ چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ تنوع.

      25 سال قبل که ما شروع به کار کردیم هیچ مجموعه دیگری در رقابت با محصولات ما وجود نداشت. خوشبختانه طی 10 سال گذشته بیش از 100 تولیدکننده جدید وارد بازار شد که باتوجه به نیاز موجود، باعث افتخار و خوشحالی است.


      - لطفا از صادرات محصولات آذرخش بگویید. محصولات شما در داخل کشور از لحاظ نگاه مشتری چه جایگاهی دارد؟

      خوشبختانه ما توانسته‌ایم با توجه به رعایت استانداردهای بین‌المللی، محصولات خود را به بیش از 25 کشور دنیا در هر چهار قاره و کشورهایی چون کانادا، استرالیا، انگلستان، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر کنیم. با توجه به اینکه ما از هفت معدن، بهره‌بردار هستیم تا محصول خود را به قیمت مناسبی برسانیم و از سوی دیگر، تنوع بالای محصولات را از لحاظ رنگ و ابعاد داریم توانسته‌ایم جایگاه مطلوبی را کسب کنیم به صورتی که محصولات شرکت آذرخش را علاوه بر ساختمان‌های متعددی در سطح کشور، در بسیاری از پروژه‌های ملی مانند مصلای امام خمینی تهران، طرح توسعه حرم رضوی، بیش از 500 مسجد و پارک و... می‌توانید ببینید.


      - در حال حاضر با چه تعداد نیرو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستید و وجود بانک‌ها در مسیر موفقیت آذرخش تا چه اندازه موثر بوده است ؟

      ما در واحدهای خود دارای 700 نیروی شاغل هستیم و با توجه به گستردگی نوع کارمان شاید با بیش از شش هزار نفر به صورت غیر مستقیم در ارتباط بوده و فرصت شغلی ایجاد کرده باشیم. در هر صورت همه واحدهای تولیدی نیازمند ارتباط و تعامل با بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها هستند. آذرخش نیز به عنوان مجموعه‌ای با گردش مالی بالا از حدود سال 76 با بانک تجارت در ارتباط بوده و این تعامل همچنان ادامه دارد و هر دو طرف تلاش کرده‌اند این همکاری متوقف نشود.


      - چه شد که ارتباط با بانک تجارت ادامه پیدا کرد و از چه خدماتی از سوی بانک تجارت بهره مند شده اید ؟

      مدیران این مجموعه از همان اولین روزهای فعالیت خود تصمیم گرفتند تا بانک تجارت را به عنوان بانک اصلی خود انتخاب کنند و حالا بعد از گذشت بیش از 20 سال، این همکاری تعریف دیگری از جنس دوستی پیدا کرده است.

      از بارز ترین ویژگی بانک تجارت می توان به بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان برای بانک تجارت ویژگی های متعددی اشاره کرد. همکاری پرسنل بانک تجارت و همراهی مدیران این مجموعه با آذرخش همواره در سطحی حرفه‌ای و همراه با صمیمیت بوده است. تقریباً در همه این سال‌ها هر خواسته‌ای داشتیم به آن پاسخ داده شده است و دلیلی نداشت بخواهیم بانک خودمان را تغییر دهیم. طبعا از خدمات مختلفی استفاده کرده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها موضوع خدمات بخش ارزی برای انتقال نقدینگی جهت خرید ماشین‌آلات از کشور ایتالیا بود که بانک تجارت در این زمینه و به صورت خاص در دوره تحریم، بسیار موفق و حرفه‌ای عمل کرد. اما دریافت تسهیلات نیز موضوع دیگری است که برای خرید ماشین‌آلات سراغ بانک تجارت رفتیم. برای ماشین‌آلات فاز چهار 10 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم و برای فاز پنج نیز درخواست 50 میلیارد کرده‌ایم که البته هدف اصلی، بودن بانک تجارت در کنار آذرخش و تداوم این رابطه است .

      لینک ویدئوی مصاحبه