بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۳|
      تعداد بازدید: 830
      مدیر مالی پتروشیمی مارون:
      بانک تجارت، بانک اول پتروشیمی مارون است
      شرکت پتروشیمی مارون در بهمن سال 1377 به منظور اجرای الفین هفتم تاسیس و در سال 1385 به بهره‌برداری رسید و در سال 1387 به بخش خصوصی واگذار شد. با اجرای این طرح که با ظرفیت تولید سالانه 1/1 میلیون تن «پلی‌اتیلن» در زمره بزرگترین الفین‌ها در جهان است برای اولین بار در کشور +C2 (اتان) از گاز طبیعی استحصال شده، طی فرآیندهایی به مواد الفینی، فرآورده‌های پلیمری و شیمیایی تبدیل می‌شود.

      مصطفی احمدزاده، مدیر مالی پتروشیمی مارون پس از معرفی این مجموعه، به دیگر مشخصات این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پتروشیمی مارون در زمینی به مساحت 102.5 هکتار و در دو منطقه جغرافیایی احداث شده است. واحد بازیابی اتان در زمینی به مساحت 9.5 هکتار در کلیومتر 30 جاده اهواز به ماهشهر احداث شده و در آن خوراک واحد الفین تولید و با خط لوله به طول 95 کیلومتر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارسال می شود.

      وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، واحد الفین به همراه واحدهای پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن، اتیلن اکساید و اتیلن گلایکول و سرویس‌های جانبی و آفسایت در زمینی به مساحت 93 هکتار در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) احداث شده است.

      احمدزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: شرکت پتروشیمی مارون با دارا بودن کارخانه بازیابی اتان، با بازیافت اتان از گاز طبیعی آن را برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری به کار می‌برد. این شرکت با توانایی تولید سالانه یک میلیون دویست هزار تن اتیلن، 200 هزار تن پروپیلن، 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین، 300 هزار تن پلی‌پروپیلن و بیش از 443 هزار تن انواع گلایکول یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران و جهان است.

      مدیر مالی پتروشیمی مارون به صادرات 30 تا 40 درصدی محصولات این شرکت به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: 30 درصد محصولات ما در بورس عرضه می‌شود و باقی‌مانده نیز از طریق لوله در اختیار دیگر پتروشیمی‌های منطقه قرار می‌گیرد.

      احمدزاده در ادامه از نقش موثر بانک تجارت در توسعه صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: مراودات ارزی و ریالی پتروشیمی مارون همواره با بانک تجارت صورت گرفته است تا این بانک به عنوان بانک اول ما در نظر گرفته شود.

      وی افزود: بانک تجارت همواره و در مقاطعی که اگر مشکلی هم داشتیم در کنار ما بوده است و از خدماتی که در زمینه‌های مختلف دریافت کردیم، رضایت کافی داریم.

      لینک ویدئوی مصاحبه