بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹|
      تعداد بازدید: 532
      ذوب آهن اصفهان و بانک تجارت اهداف بلندی را دنبال می‌کنند
      ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. اخیرا تفاهمنامه‌ای بین این کارخانه و بانک تجارت در راستای حمایت از تولید و طبعا دستیابی به اهداف مورد نظر طرفین منعقد شد. این تفاهمنامه همزمان با حضور رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت در اصفهان و بازدیدی که وی از ذوب آهن داشت شکل گرفت. به همین بهانه با منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت‌وگویی انجام دادیم تا او از جزییات و اهداف مرتبط با این تفاهنامه بگوید.


      • لطفا در ابتدا اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه ذوب‌آهن اصفهان داشته باشید.

      کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال 1350 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه که در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد، نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا کرد و به همین دلیل، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد. ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.


      • ذوب آهن اصفهان چه محصولاتی را تولید می‌کند و آیا محصولات خود را صادر هم می‌کنید؟

      فرآورده های فولادی مانند تیرآهن بال نیم پهن موازی(IPE) و بال پهن موازی (H)، میلگردهای آجدار و ساده، نبشی و ناودانی بال مساوی، ریل و شمش و فرآورده های صنعتی شامل انواع کلاف های صنعتی با فولادهای بنا بر سفارش مشتری از جمله محصولات ذوب آهن اصفهان است. فرآورده های فرعی مانند چدن جامد، قطران، گسیلن، تولوئن، بنزن، سولفات‌آمونیوم، کک، سرباره فولادسازی و کوره بلند، غبار مرطوب فولادسازی (لجن صنعتی)، آهک، اکسیژن گاز و مایع، ازت مایع و ... نیز از دیگر محصولات این شرکت است.

      محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود که البته در ایام تحریم مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.


      • چندی پیش، ذوب آهن و بانک تجارت تفاهمنامه‌ای منعقد کردند. لطفا از مشخصات و دلایل انعقاد این تفاهمنامه بگویید.

      بله همین‌طور است. مدتی پیش و همزمان با ایام تولد 56 سالگی ذوب آهن اصفهان، میزبان جناب دولت آبادی، مدیرعامل محترم بانک تجارت و هیات همراه بودیم که این دیدار نتایج ارزشمندی را به همراه داشت و مهم‌ترین آن‌ها انعقاد تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های ارزی و ریالی بود.


      • چه دلیلی باعث شد تا چنین تفاهمنامه‌ای را با بانک تجارت منعقد کنید؟

      ما از دیرباز با بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های موفق و حامی صنعت، همکاری داشتیم اما طی بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم مدیریت جدید، اراده‌ای قوی در جهت توسعه روابط بین بخش تولید و بانک را دنبال می‌کند که همین موضوع انگیزه‌ای شد برای گسترش تعاملات ما و بانک تجارت.


      • این تفاهمنامه چه نتایجی را برای ذوب آهن به همراه خواهد داشت؟

      کاهش هزینه‌های مرتبط با مسائل مالی و پولی در ارتباط با بانک‌ها مهمترین هدف ما از انعقاد این تفاهمنامه بود که مطمئن هستیم با مشاوره‌هایی که بانک تجارت به ما خواهد داد در این زمینه به نتایج خوبی برسیم. البته که این اتفاق برای بانک تجارت نیز با توجه به گردش پولی ذوب آهن می‌تواند مفید باشد.


      • به جز موضوع مشاوره که به آن اشاره کردید بانک تجارت چه نقش دیگری در این تفاهمنامه خواهد داشت؟

      یکی از مهم‌ترین نیازهای بخش تولید موضوع سرمایه در گردش است که در این خصوص، بانک‌ها نقش و جایگاه مهمی دارند. ذوب آهن نیز مانند دیگر تولیدکنندگان نیازمند پشتوانه مالی قوی است و امیدواریم با طرح این تفاهمنامه بانک تجارت را به عنوان یک متحد قوی در کنار خودمان داشته باشیم.

      خوشبختانه بانک تجارت نیز اعلام آمادگی کرد تا ما را در جهت رسیدن به اهداف عالی خودمان حمایت کند. طبعاً این موضوع بانک تجارت را به یک شریک ارزشمند و راهبردی در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات شرکت تبدیل می‌کند.

      لینک فیلم مصاحبه