بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۳|
      تعداد بازدید: 877
      عنایت‌اله دبیریان، مدیرعامل شرکت سیمکو:
      سیمکو از چهل سال قبل بانک تجارت را انتخاب کرد
      شرکت سیمکو به‌عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور در عرصه تولید انواع سیم و کابل، فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ در تهران آغاز کرد. اما پس از چند سال، سیمکو با تغییرات قابل‌توجهی مواجه می‌شود تا سهم قابل ملاحظه‌ای را از بازار محصولات تولیدی خود به‌دست آورد. نکته قابل توجه در خصوص موفقیت‌های حاصل شده توسط سیمکو، قرار داشتن بانک تجارت در کنار این مجموعه طی 40 سال گذشته بوده است که عنایت‌اله دبیریان، مدیرعامل شرکت سیمکو در گفت‌وگوی زیر به آن اشاره کرد.

      دبیریان در این گفت‌وگو به وجود ضرورت توسعه سیمکو در همان اولین سال‌های شروع فعالیت این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۵۴ به‌منظور توسعه و استفاده از تکنولوژی مدرن، کارخانه به رشت منتقل شد.

      وی درباره تاریخچه فعالیت اقتصادی تولیدی خود گفت: زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع برای احداث سالن‌های تولید، اداری و آزمایشگاهی با مساحت تقریبی ۴۰ هزار مترمربع برای ظرفیت اسمی تولید اولیه ۱۵ در اختیار گرفتیم. از اواخر سال ۱۳۷۲ به دلیل گسترش سازندگی و توسعه شهرها و روستاها و نیز ایجاد زیرساخت‌های بزرگ شامل راه‌ها، راه‌آهن و نیز گسترش صنایع مادر هم‌چون صنایع فولاد، سیمان، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی و در مجموع گستردگی توسعه شبکه توزیع برق کشور، نیازهای روزافزون به صنعت سیم و کابل‌سازی افزایش یافت. در این زمان شرکت سیمکو به توسعه محصولات و تولید کالاهای مورد نیاز کشور و این صنایع توجه کرد. پس از انجام مقدمات لازم و خرید ماشین‌آلات مربوطه در اواخر سال ۱۳۷۶ خط مذکور برای اولین بار در ایران راه اندازی و با استفاده از تکنولوژی گاز ازت(Gas Curing) تولید کابل ۲۰ کیلوولت راه‌اندازی شد.

      این فعال عرصه صنعت برق کشور به ضرورت وجود بنگاه‌های اقتصادی در کنار مجموعه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجموعه سیمکو در همه این سال‌ها از یک همراه ارزشمند چون بانک تجارت بهره‌مند بوده و با توجه به اینکه در این صنعت، عمده مواد مصرفی مس، به عنوان فلزی گران‌بهاست با وجود ظرفیت‌های بانک تجارت با مشکل مواجه نشدیم.

      وی افزود: در سال‌های دور، ما با بانک‌های مختلف کار کردیم اما از چهل سال گذشته تا کنون، بانک اصلی سیمکو بانک تجارت بوده چراکه همواره خدمات مطلوب و مورد نظر ما توسط این بانک، ارائه شده است.

      دبیریان از بانک تجارت به‌عنوان بازوی اجرایی و همچنین شریک تجاری سیمکو یاد کرد و گفت: اگر حمایت بانک تجارت و تسهیلاتی که دریافت کردیم نبود، به چنین توسعه و جایگاهی نمی‌رسیدیم. وجود انواع خدمات بانک تجارت در زمینه ال‌سی و اعتبارات اسنادی باعث شده تا در ایام تحریم نیز بتوانیم از توقف تولید جلوگیری کنیم.

      مدیرعامل شرکت سیمکو به وجود 300 نیرو در این مجموعه اشاره کرد و گفت: البته بیش از هزار نیرو نیز به صورت غیرمستقیم با ما در ارتباط هستند تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخل، محصولات خود را به کشورهایی چون عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر کنیم.

      دبیریان در خاتمه به بخش دیگری از موفقیت‌های حاصل شده توسط شرکت سیمکو اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۷۷ برای نخستین بار در کشور، سیمکو با تولید کابل 63 کیلو ولت و اخذ گواهینامه Type test از آزمایشگاه بین المللی KEMA در کشور هلند، مفتخر به دریافت لوح تقدیر رتبه اول به عنوان اولین تولید کننده کابل ۶۳ کیلوولت در کشور شد. در راستای نو آوری و خودکفایی صنعتی، این شرکت از سال ۱۳۷۹ پروژه طراحی و تولید آزمایشی کابل فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت را در دستور کار خود قرار داد. نهایتا در سال ۱۳۸۱ باز هم به عنوان اولین تولیدکننده، موفق شد کابل ۱۳۲ کیلوولت را تولید کند. سیمکو در سال ۱۳۸۲ با اخذ گواهینامه Type test از آزمایشگاه بین المللیKEMA در کشور هلند، گامی دیگر در اثبات کیفیت برتر محصولات خود برداشت و با تامین نیاز صنعت برق کشور، باعث قطع وابستگی به خارج و بی‌نیازی از واردات این نوع کابل شده است . با گستردگی روزافزون شهرها و نیاز وزارت نیرو به کابل‌های با سطوح ولتاژ بالاتر، تولید کابل‌های تا ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت در دست اقدام قرار گرفت. سیمکو در سال ۱۳۸۷ اقدام به احداث خط کامل تولید کابل‌های فوق فشار قوی ۴۰۰ کیلوولت با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و ساخت آزمایشگاه کنترل کیفی و نیز خرید تجهیزات کرد و در سال ۸۹ موفق به تولید کابل ۲۳۰ کیلوولت با هادی میلیکن ۱۶۰۰ میلیمترمربع شد و Type test آن را نیز از شرکت CESI اخذ کرد.

      لینک ویدیوی مصاحبه