بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۰۳|
      تعداد بازدید: 604
      وزارت اقتصاد هفته ملی آمار را به فعالان این عرصه تبریک گفت
      وزارت امور اقتصادی و دارایی طی پیامی هفته ملی آمار را به فعالان این عرصه راهبردی تبریک گفت.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، پیام این وزارتخانه به مناسبت هفته آمار بدین شرح است:
       اهمیت آمار و اطلاعات به عنوان ابزاری برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی موثر و کارامد در عرصه‌ی نظام اقتصادی و مالی کشور بر کسی پوشیده نیست. وزارت امور اقتصادی و دارایی با داشتن سهم عظیمی از آمار و اطلاعات در این نظام، یکی از مهمترین و اثرگذارترین اعضای اکوسیستم آماری کشور بوده و با تولید آمارهای تخصصی بازارهای مختلف اقتصادی و مالی همچون بازار سرمایه، بازار بیمه، تجارت خارجی، مالی دولت، خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاری خارجی، شرکت‌های دولتی و ... نقش‌آفرینی می‌کند.
      آمار و اطلاعات این وزارتخانه با بهره‌گیری از چارچوب بین‌المللی ارزیابی کیفیت داده‌ها (DQAF) در معرض ارزیابی‌های دوره‌ایی و مستمر قرار گرفته و با تلاش در جهت ارتقاء، با استفاده از فناوری و رویکردهای هوشمندسازی، مسیر انتقال به سمت "اقتصاد هوشمند" را هموارتر می‌نماید.
      هر ساله، روز جهانی آمار با موضوع "ایجاد ارتباط جهان با داده‌های قابل اعتماد" جشن گرفته می‌شود و این موضوع، اهمیت اعتماد به داده‌های معتبر را در نظام آماری نشان می‌دهد. در ایران نیز روز اول آبان به عنوان "روز آمار و برنامه‌ریزی" نامگذاری شده است.
      به مناسبت هفته آمار و با توجه به اهمیت آمار در نظام اقتصادی و مالی، مهمترین اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی (کمیته آمارهای مالی) با همکاری فعال اعضای زیرکمیته در معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه عملکرد وزارتخانه در وب‌گاه‌های هر یک به تصویر کشیده شده و به قرار ذیل می‌باشد:
      - ارزیابی کیفیت اقلام آمارهای تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس DQAF در سال 1399-1398
      - تدوین چارچوب ارزیابی کیفیت اقلام آمارهای وزارت امور اقتصادی و دارایی مبتنی بر چارچوب‌های ملی و بین‌المللی "چارچوب ارزیابی کیفیت آمارهای رسمی نظام آماری ایران" و "چارچوب ارزیابی کیفیت داده‌ها (DQAF)"
      - تکمیل و بروزرسانی شناسنامه اقلام آمارهای تخصصی برای سال 1399
      - انجام اقدامات اولیه برای استانداردسازی مفاهیم و تعاریف اقلام شناسنامه‌دار احصا شده در نظام آماری کشور
      - انتشار سالنامه‌های آماری هر یک از حوزه‌های تخصصی وزارتخانه
      - تهیه‌ی بسته‌های سیاست‌‌گذاری مبتنی بر آمار و اطلاعات
      - تهیه گزارش‌های دوره‌ایی آماری-تخصصی
      - تهیه و ارائه‌ی آمارهای تخصصی به ذینفعان