بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۸|
      تعداد بازدید: 559
      با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛
      بررسی سیاست های نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۹
      با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و نهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

       به گزارش شبکه اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در این جلسه، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ ازجمله محدودیت های واردات در مقابل صادرات و همچنین  مشکلات تعیین نرخ پایه های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه های صادراتی بررسی شد و با عنایت به حضور وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی، تعامل و تبادل نظر با صادر کنندگان بهتر و بیشتر انجام شد.
      دکتر دژپسند گفت: در شرایط امروز کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه، صادرکنندگان به عنوان فعالان اصلی در عرصه تجارت جهانی نقش مهمی در این دوره گذار بر عهده دارند و ما تلاش داریم با کمک و همفکری یکدیگر  سازماندهی قوی تری  داشته باشیم تا هم صادرات غیر نفتی مان در نیمه دوم سال ۹۹ با روند جهشی روبرو شود و هم برگشت ارز با سهولت و مقدار بیشتری صورت گیرد.
      وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با توجه به دغدغه مشترک دولت و بخش خصوصی در مورد توسعه صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور،  در این جلسه پیشنهادات مختلفی از سوی فعالان اقتصادی  مطرح گردید که در نتیجه مقرر شد جلسه فوق العاده "کمیته ۵ نفره سیاست گذاری ارزی" با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران تشکیل شود تا همه پیشنهادات بررسی شود.
      گفتنی است در نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹، از جمله محدودیت های واردات در مقابل صادرات و همچنین مشکلات تعیین نرخ پایه های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه های صادراتی مورد بررسی قرار گرفت.