بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۳|
      تعداد بازدید: 594
      بر اساس ارزیابی های عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی از سوی دبیرخانه جشنواره شهید رجایی:
      وزارت اقتصاد از بعد شاخص های اختصاصی دستگاه برگزیده شناخته شد
      بر اساس ارزیابی های عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی از سوی دبیرخانه جشنواره شهید رجایی: وزارت امور اقتصادی و دارایی از بعد "شاخص های اختصاصی" و همچنین معیار های ابلاغی رئیس جمهور محترم به عنوان دستگاه برگزیده شناخته شد.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، همچنین دراین ارزیابی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به عنوان سازمان های وابسته برگزیده از بعد شاخص های اختصاصی برگزیده شدند.

      بر اساس این گزارش، دبیرخانه جشنواره شهید رجایی که در سازمان اداری و استخدامی کشور مستقر است، عملکرد سال ۱۳۹۸، ۳۰ وزارتخانه و دستگاه های وابسته به ریاست جمهوری و ۱۰۰ سازمان وابسته به آنها را در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار داده است.

      این گزارش می افزاید، در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸، دفتر رئیس جمهور نیز بر اساس معیار های رئیس جمهور محترم دستگاه های اجرایی را مورد ارزیابی و انتخاب قرارداده است.

      بنا بر این گزارش، شاخص های مورد ارزیابی در بعد اختصاصی وزارت امور اقتصادی و دارایی، شامل شاخص های اختصاصی گمرک جمهوری اسلامی، بیمه مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان خصوصی سازی و ستاد وزارتخانه بوده است.

      این گزارش حاکی است، برخی وجوه تمایز فرآیند ارزیابی جشنوراه شهید رجایی در ۱۳۹۸ با سال قبل از آن ، عبارتند از "ارزیابی شاخص های عمومی دارای تفاهم نامه بر اساس اهداف تجمیعی دو ساله برنامه اصلاح نظام اداری"، ارزیابی و شاخص های اختصاصی به صورت گروهی با مشارکت ارزیابان سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور" و "نظارت و بررسی اطلاعات و مستندات مورد ارزیابی پیش و پس از ارزیابی توسط امور مدیریت عملکرد" اعلام شده است.

      بنا بر اعلام دبیر خانه جشنواره شهید رجایی، "کاهش یک ماهه زمان ارزیابی علیرغم افزایش مراحل کنترل فرآیند"، "تخصیص یک ماه زمان بیشتر برای تدوین گزارشات خود ارزیابی به دستگاه های اجرایی"، "حذف مراجعات حضوری نمایندگان دستگاه های اجرایی برای حفظ فاصله اجتماعی" و "بازدید میدانی از عملکرد دستگاه های اجرایی توسط ارزیابان" از جمله دیگر وجوه تمایز فرآیند ارزیابی سال ۱۳۹۸ با سال های گذشته بوده است.

      ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور هر ساله بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام و تا پیش از شیوع ویروس کرونا، از دستگاه های برگزیده طی مراسمی با حضور رییس جمهور تقدیر بعمل می آمد.

      گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی با عملکرد خود طی سال های اخیر توانسته است در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی جزو برگزیدگان این جشنواره قرار بگیرد.