بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۱۳|
      تعداد بازدید: 696
      اعطای ۶۰میلیارد تسهیلات برای تولید آجر نسوز توسط بانک تجارت
      بانک تجارت طی همکاری طولانی خود و در راستای حمایت از تولید ملی به یک شرکت تولید آجر نسوز که صادرات گسترده‌ای به خارج از کشور هم دارد تا کنون ۶۰میلیارد تسهیلات پرداخت کرده است.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، گروه بین‌المللی آذرخش که از کارخانجات تولیدی متعددی تشکیل شده است در زمینه تولید انواع آجرهای نسوز نمای ساختمان فعالیت می‌کند.

      محسن سیفی مدیرعامل این شرکت که از ۲۵سال پیش شروع به تولید کرده گفت: ما ۴کارخانه تولیدی داریم که برای بیش از ۸۰۰نفر به طور مستقیم و ۵هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردیم.

      وی افزود: برای اولین بار در خاورمیانه ساخت آجرهای نسوز در نمای ساختمان در آذرخش رخ داد که اتفاق‌های خوبی را در معماری رقم زد و توانستیم فرهنگ معماری اسلامی ایرانی را احیا کنیم.خوشبختانه با توجه به شرایط و تقاضای بالایی که این نوع محصول در ایران، منطقه و کشورهای دیگر دارد به اکثر کشورهای دنیا مثل انگلستان، هلند، آلمان، کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشته باشیم. وی ادامه داد، اما به دلیل تحریم‌ها صادرات ما کاهش پیدا کرده و در حمل و نقل و عملیات بانکی دچار برخی مشکلات شده ایم.

      مدیر عامل گروه بین‌المللی آذرخش با اشاره به پروژه‌هایی که این شرکت تاکنون در اجرای آن سهم داشته است، گفت: از جمله این پروژه‌ها اماکن مذهبی مثل مصلای تهران، توسعه حرم معصومه، طرح‌های توسعه حرم امام‌رضا(ع) و بیش از ۵۰۰مسجد و مکان مذهبی، پارک‌ها، پروژ‌های ملی و بیمارستانی طی دو دهه گذشته در کشور است.

      سیفی با بیان این مطلب که هیچ وابستگی به واردات مواد اولیه نداریم، گفت: ایران از حیث مواد معدنی بسیار غنی و پربرکت است و صددرصد مواد اولیه ما از داخل کشور تامین می‌شود. مجموعه آذرخش به یاری تیم اکتشاف تا به امروز  ۷معدن‌ را اکتشاف و به بهره برداری رسانده که ما را نسبت به واردات مواد اولیه بی نیاز ساخته است.

      وی در رابطه با تنوع محصولات این شرکت گفت: ما بیش از هزار مدل محصول در رنگ‌ها و سایزهای مختلف داریم که به معمارها تنوع کار می‌دهد و آجرهای سنتی قدیمی هم که با محدودیت سایز و رنگ همراه بود، هم اکنون با انواع اندازه و رنگ تولید می شود.

      مدیرعامل شرکت آذرخش با توجه به آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا یادآور شد: بیشترین آسیب را ویروس کرونا به بخش خدماتی‌ وارد کرده و بخش صنعت ساختمان از این آسیب کمی در امان بوده، اما صنعت ما بیشترین زیان را در واقع از بخش تحریم‌ها دیده است.

      وی افزود: ما از قدیمی‌ترین مشتریان بانک تجارت هستیم و حساب‌های ما در این بانک است چه در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی برای انتقال ارز و چه تسهیلات بانکی و مخصوصا برای ایجاد فاز ۴ و فاز ۵ به بانک تجارت شدت پیگیر بود و همکاری خوبی داشتیم که حمایت بانک در این پروژه ها بالغ بر 60 میلیارد بوده است.