بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵|
      تعداد بازدید: 655
      مدیرعامل کابل البرز:
      بانک تجارت پشتیبان قدیمی کابل البرز است
      آغاز به کار شرکت کابل البرز به اوایل دهه پنجاه شمسی بازمی‌گردد تا این مجموعه تاثیرگذار در صنعت برق کشور برای فعالان این عرصه کاملاً نام‌آشنا باشد. مسعود پاکدل، مدیرعامل کابل البرز نیز چهره شناخته شده‌ای در این حوزه است که در گفت‌وگوی زیر به بیان ابعاد فعالیت‌های کابل البرز و همکاری‌های این شرکت با بانک تجارت پرداخته است.
      - سابقه فعالیت کابل البرز به چه سالی بازمی‌گردد و در چه زمینه‌هایی فعالیت دارید؟
      فعالیت ما از سال 1353 با هدف پاسخ‌گویی به نیاز صنعت برق کشور آغاز شد که به مرور زمان و با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی، ما نیز محصولات متنوع و متعددی را تولید کردیم.
      - در حال حاضر چه تولیداتی دارید و مخاطبان شما چه مجموعه‌هایی هستند؟
      ما در شرکت کابل البرز انواع کابل‌های مخابراتی، فشار قوی، ابزار دقیق و به صورت کلی همه نوع سیم و کابل مورد نیاز صنایع را تولید می‌کنیم. بخش جدی مشتری‌های ما نیز در حوزه‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پست‌های فشار قوی، مترو، سیمان و ساختمان‌سازی است.

      - آیا در عرصه صادرات هم وارد شده‌اید؟
      در سال‌های گذشته و در مقاطعی صادرات داشتیم. در حال حاضر تمرکز بیشتری برای جوابگویی به نیاز داخل داریم. هرچند که اگر نیاز و تمایلی از مصرف‌کنندگان خارجی مطرح شود آمادگی صادرات خواهیم داشت.

      - آیا برای تولیدات خود واردات مواد اولیه هم دارید؟
      خوشبختانه 95 درصد مواد اولیه تولید سیم ‌و کابل از داخل کشور تامین می‌شود و صرفا تامین پنج درصد از طریق کانال واردات است. برای تولید کابل‌های ولتاژ بالا عایق از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم. در واقع به دلیل تولید محدود این نوع کابل‌ها، واردات عایق به عنوان مواد اولیه، به‌صرفه‌تر از تولید آن است.

      - چه تعداد نیروی مشغول به کار دارید؟
      در حال حاضر دارای 150 نیروی کار هستیم که به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند. اما با توجه به گستردگی فعالیت ما و ارتباطی که با تامین‌کنندگان مواد اولیه داریم و همچنین مجموعه‌هایی که خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند، بیش از دو هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما ارتباط کاری دارند.

      - لطفا از طرح توسعه شرکت بفرمایید.
      واقعیت این است که در هر صنعتی، برای حضور در بازار و رقابت با دیگر تولیدکنندگان داخلی و خارجی باید به روز باشیم، بنابراین ما نیز ماشین‌آلات جدیدی خریداری کرده‌ایم و برای تولید محصولات متنوع، برنامه‌های مختلفی داریم.

      - در حوزه مسائل مالی و نقدینگی چه مشکلاتی دارید؟
      نبود نقدینگی مشکل امروز صنعت کشور است. یکی از معضلاتی که ما برای فروش محصولات تولیدی مجموعه داریم این است که صاحبان پروژه‌ها قراردادهایی را با ما داشته‌اند و ما نیز با دریافت پیش‌پرداخت طبق قرارداد سیم و کابل سفارشی را تولید کرده‌ایم اما این مشتریان نتوانسته‌اند باقی مبلغ توافقی را پرداخت کنند در نتیجه محصولات سفارشی آن‌ها در انبارهای ما باقی می‌ماند.

      - ارتباط با بانک‌ها تا چه اندازه برطرف‌کننده این مشکل بوده است؟
      بی‌تردید بخشی از مشکلات مالی صنعتگران و تولیدکنندکان کشور توسط بانک‌ها و موسسات مالی برطرف می‌شود و ما نیز سراغ بانک‌ها رفتیم که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بانک تجارت بوده است.

      - از چه خدمات و امکانات بانک تجارت استفاده کرده‌اید؟
      ابتدا به این نکته اشاره کنم که سابقه تعامل و ارتباط ما با بانک تجارت به سال‌های دوری بازمی‌گردد و در این سال‌ها بانک تجارت توانسته مشکلات ما را در مسائل مالی برطرف کند. خرید دین، گشایش اعتبار و استفاده از ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی بانک تجارت از جمله زمینه‌های ارتباطی با این بانک بوده است.
      - پیشنهاد و نقطه نظر؟
      شاید با توجه به شناختی که از توانمندی بانک تجارت داریم این انتظار وجود دارد شاهد سرعت عمل بالاتری در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌ها و گشایش اعتبار باشیم.