بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۱۴|
      تعداد بازدید: 1925
      رویکردهای نوین بانک تجارت در همکاری با مشتریان اعتباری
      همکاری مستمر با شرکت های بزرگ و اعتباری همواره یکی از برنامه های استراتژیک بانک تجارت بوده است. ارائه خدمات متنوعی همچون اعطای تسهیلات، صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی، ارائه خدمات بانکداری بین المللی و سرویس های نوین بانکی به این دسته از مشتریان در همین راستا انجام میشود. عباس اشرف نژاد، عضو هیأت مدیره و معاون اعتباری مدیرعامل بانک تجارت به جزئیات رویکرد این بانک تجارت در تعامل با شرکت های بزرگ و اعتباری پرداخته است.

      بانک تجارت نسبت به مشتریان کارآفرین همواره رویکرد حمایتی داشته است. در این خصوص توضیح دهید.

      همانگونه که میدانیم، ساختار اقتصادی کشور به عنوان یک ساختار بانک محور شناخته میشود و سهلترین راه تأمین مالی برای بنگاه های اقتصادی نظام بانکی است. بانک تجارت نیز در همین راستا حمایت از تولید و کارآفرینی و رفع نیازهای کارآفرینان را با پاسخگویی صحیح و به موقع به درخواست های اعتباری آنها، در برنامه ها و اولویت های خود قرار داده است. در سال ‌های اخیر این مهم متناسب با سیاست های ابلاغی دولت و بانک مرکزی همواره مدنظر بوده تا با شرایط فعلی، با تأمین منابع موردنیاز بنگاه ها، به خصوص در مورد سرمایه در گردش واحدهای فعال و نیمه‌فعال، تمام تلاش خود را در راستای اقتصاد مقاومتی به کار گیریم. بانک تجارت به همین منظور تفاهم نامه های متعددی را با مجموعه‌ های بزرگ اقتصادی منعقد کرده و در قالب تسهیلات و تعهدات از شرکتها و فعالان عرصه تولید و اشتغال کشور حمایت میکند.

      توصیه شما برای هرچه بهتر شدن ارتباط شعب و مناطق با مشتریان ارزنده و اعتباری چیست؟

       نحوه مدیریت ارتباط با مشتریان مهم ترین عامل موفقیت یک سازمان به شمار میرود. بانک تجارت این دیدگاه را دارد که به کل فرآیند ارتباط با مشتری توجه ویژه داشته باشد؛ فرآیندی که با شناسایی، جذب، گسترش ارتباط تا رضایت و وفاداری ادامه داشته باشد. مهم ترین موضوع، شناسایی دقیق نیاز مشتری و اقدام به موقع است. در همین راستا توجه به مسائل از دید مشتری، با تفکر بُرد بُرد و نهادینه ساختن این تفکر به عنوان یک فرهنگ سازمانی از دیگر سیاست‌های بانک تجارت به شمار می‌رود.

      بهداشت اعتباری یکی از مهمترین عوامل کاهش مطالبات معوق است. در این باره توضیح دهید.

       همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین اصل، رعایت بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات درواقع همان پیشگیری از افزایش مطالبات بوده و مهمترین نکته در این ارتباط، توجه ویژه به شخصیت و ظرفیت مشتریان در تصمیم گیری های اعتباری است.

      تکریم مشتریان و به ویژه مشتریان ارزنده، نقطه قوت بانک تجارت به شمار می‎رود. رویکرد شما در این زمینه به چه صورت است؟

       باتوجه به شرایط اقتصادی و افزایش رقابت در شبکه بانکی، لازم است به روابط خود با مشتری توجـه ویژه داشته باشیم. اگرچـه تبلیغات و کانال ‌های بازاریابی برای جـذب مشتری مؤثر است، اما برای حضور موفق در بازارهای پویای امروزی با هدف نفوذ بیشتر بر مشتری و پاسخ گویی به انتظارات آنها، استراتژی اصلی، خود مشتری است. لازمه آن هم شناسایی نیازهای مشتریان، ارائه طرحها و محصولاتی متناسب با آن نیازها و ایجاد تنوع در ارائه خدمات کامل (سوپرمارکت مالی) است که نتیجه آن مطمئناً افزایش سهم از بازار خواهد بود.

      برنامه آتی بانک تجارت برای مشتریان بزرگ و اعتباری چیست؟

       در برنامه های آینده سعی داریم به تمامی فرآیند اعتباری توجه داشته باشیم. براین اساس، تهیه نرم افزارهای جدید برای سیستم شعب، بررسی چگونگی کاهش زمان تصمیم گیری ها، استفاده از پتانسیل تبصره های قانونی ابلاغی و منابع صندوق توسعه ملی، اعطای تسهیلات ارزی و بررسی روش های جدید برای پاسخگویی به نیاز اعتباری مشتریان بزرگ و شرکتی با استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی ازجمله مهم ترین برنامه های ما است.