بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۷|
      تعداد بازدید: 588
      اظهارات وزیر اقتصاد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران:
      امسال؛ سال جهش تولید است لذا باید به میان مردم و فعالان اقتصادی بیاییم
      اظهارات وزیر اقتصاد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران: امسال؛ سال جهش تولید است لذا باید به میان مردم و فعالان اقتصادی بیاییم و وقتی در جمع فعالان اقتصادی قرار می گیریم، انتظارمان این است که با طرح ها و پروژه های تعریف شده و مشخص از سوی آنها مواجه شویم تا اقدامات به طور موثر، سریع و کارآمد عملیاتی شود/ استان مازندران بهترین جا برای اجرای صد در صدی پروژه اقتصاد هوشمند است و بهترین صنایعی که می تواند در این استان توسعه پیدا کنند، صنایع حوزه اقتصاد هوشمند است.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران با بیان این مطلب افزود: با این هدف، برگزاری جلسات با دست اندکاران فعالیت های بخش خصوصی سراسر کشور در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد و تا کنون جلسات متعددی نیز با فعالان اقتصادی استان ها برگزار شده که منجر به تصمیمات اثربخشی در راستای بهبود محیط کسب و کار شده است.

      وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت اقتصاد در این دوره شکل گیری اقتصاد هوشمند است، تا بتوانیم با شناسایی مسائل و مشکلات و بکارگیری راهکارها در  چرخه سیاستگذاری های اقتصادی با سرعت عمل اقدام کنیم لذا گفتگوی متقابل با فعالان در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

      وی گفت: امسال؛ سال جهش تولید است لذا باید به میان مردم و فعالان اقتصادی بیاییم و وقتی در جمع فعالان اقتصادی قرار می گیریم، انتطارمان این است که با طرح ها و پروژه های تعریف شده و مشخص از سوی آنها مواجه شویم تا اقدامات به طور موثر، سریع و کارآمد عملیاتی شود.

      وزیر اقتصاد با بیان اینکه به منظور بررسی مشکلات و مسایل و بررسی پروژه های تعریف شده و نیاز های مشخص استان مازندران در آینده نزدیک جلسه دیگری را با حضور فعالان و مسئولان استانی برگزار می کنیم، گفت: مازندران با توجه به ظرفیت های بالای آن، گنجی بزرگ برای کشور است و اگر منابع آن خوب مدیریت بشود؛ نفع اش به کل اقتصاد میرسد.

      وی یاد آور شد: برای انجام بهتر این امور لازم است، کارگروه های مختلف در  موضوعات مالیاتی، گمرکی، امور بانکی و بیمه به منظور بررسی بیشتر و بهتر چالشها و همینطور ارائه راهکارها تشکیل گردد.

      وزیر اقتصاد تصریح کرد: استان مازندران بهترین جا برای اجرای صد در صدی پروژه اقتصاد هوشمند است و بهترین صنایعی که می تواند در این استان توسعه پیدا کنند، صنایع حوزه اقتصاد هوشمند است زیرا کمترین آلودگی و فضا را نیاز دارد و نیز اینکه، هوشمند سازی اقتصاد بهترین فرصت را برای جهش اقتصادی در استان و  کشور فراهم می آورد.

      دکتر دژپسند ادامه داد: ما آمادگی کامل برای واگذاری اموال مازاد بانک ها در سراسر کشور بویژه استان مازندران را داریم و منتظریم سرمایه گذاران استانی؛ نسبت به ثبت تقاضای خود از طریق سامانه مربوط برای خرید و مدیریت اموال مازاد و اموال و بنگاه های تملیکی بانک ها اقدام کنند تا این اموال به عنوان مکمل زنجیره تولید مورد بهره برداری قرار گیرد. بدیهی است که این به نفع  خریدار، نظام بانکی و کل اقتصاد کشور است.

       

      وزیر اقتصاد گفت: بهبود فضای کسب و کار از برنامه های اساسی وزارت اقتصاد است و در همین راستا، راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران انجام و مقرر شد همین اتفاق در چهار استان بزرگ دیگر نیز رخ بدهد. با افتتاح این پنجره واحد، طی فرآیند ۷۲.۵ روزه شروع کسب و کار را به ۳ روز تقلیل دادیم.

      وی اظهار داشت: تسهیل در تامین مالی از اجزاء مهم سهولت در فضای کسب و کار است و در اینجاست که استان مازندران باید از قابلیت های نظام بانکی، بازار سرمایه و سایر منابع، به نحو مطلوب استفاده کند.

      دژپسند افزود: انتظار می رود نظام اجرایی استان و فعالان اقتصادی به خوبی در این زمینه نقش آفرین باشند تا از این طریق بسیاری از نیازهای استان و کشور برای جهش تولید مرتفع گردد.

      این گزارش حاکی است، همچنین وزیر اقتصاد در  گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران اظهار داشت: در این نشست، مشکلات فعالان اقتصادی استان، در بخش های مختلف تولید از جمله کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم به اتفاق مسئولان ذیربط  از جمله روسای سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی،  بیمه مرکزی و نیز مدیران عامل بانک های دولتی، این مشکلات را حل کنیم.

      وی گفت: در این جلسه، نمایندگان مردم شریف استان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل مختلف استان بیان کردند، مقرر شد کارگروه هایی با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان مراکز مسئولیت در وزارت اقتصاد تشکیل شود تا مشکلات در زمینه های مختلف بصورت تخصصی و دقیق مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

      گفتنی است، این هم اندیشی با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی،  فعالان اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران، روسای سازمان های تابعه وزارت اقتصاد و  مدیران عامل بانک های دولتی در شهرستان بابلسر برگزار شد.