بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹|
      تعداد بازدید: 394
      بانک تجارت اعتمادسازی قابل توجهی داشته است
      شرکت آلومینای ایران، واقع در استان خراسان شمالی از جمله مجموعه‌های منحصربه‌فرد در تولید پودر آلومینا است که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را مرتفع می‌کند. بانک تجارت از جمله سرمایه‌گذاران ابتدایی تاسیس این شرکت، بوده است. گفت‌وگو با یکی از مدیران شرکت آلومینای ایران با هدف بررسی نوع همکاری‌های این شرکت و بانک تجارت صورت گرفته است.

       

      لطفا ابتدا شرکت آلومینای ایران را معرفی کنید.

       

      به علت خواص منحصر به‌فرد فلز آلومینیوم و استراتژیک بودن این فلز در دنیا، روز به روز استفاده از آن در بسیاری از صنایع و به‌خصوص صنایع با تکنولوژی بالا، گسترده‌تر شده و نیاز بازار جهانی به مصرف این فلز افزایش چشم‌گیری یافته است .

      با توجه به هدف‌گذاری تولید ارقام بالایی از این فلز در برنامه‌های توسعه‌ای کشور و احداث چند کارخانه تولید شمش آلومینیوم، اهمیت تولید این فلز استراتژیک بیشتر مشخص می‌شود. ماده اولیه و اصلی جهت تولید این فلز، اکسید آلومینیوم (Al2O3با درصد خلوص بالا بوده و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور، شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) است.

      مطالعات اکتشافی زمین‌شناسی معادن بوکسیت جاجرم که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق جاجرم در استان خراسان شمالی واقع شده نشان‌دهنده این حقیقت بود که میزان ذخیره و کیفیت بوکسیت جاجرم به اندازه کافی مناسب است تا ایجاد کارخانه تصفیه آلومینا را توجیه ‌کند.

      این مجموعه چه مشخصاتی از لحاظ تولید و کارآفرینی دارد؟

      شرکت آلومینای ایران با تولید 240 تا 250 هزار تن پودر، توانسته یک سوم نیاز کشور را تامین کند. شرکت‌های آلومینیوم المهدی، ایرالکو و کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم از جمله مشتری‌های محصولات ما هستند. در حال حاضر بالغ بر دو هزار نفر به صورت مستقیم در مجموعه، مشغول فعالیت هستند که در صورت توسعه فعالیت‌ها و گسترش شرکت، شاهد افزایش جذب نیرو و طبیعتا افزایش تولید نیز خواهیم بود.

      تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی چه تاثیری بر روند فعالیت شما داشته است؟

      در هر صورت تحریم‌ها بیشترین تاثیر را در بخش صنعت داشته‌اند و ما هم آسیب دیده‌ایم. اما دست روی دست نگذاشتیم و با استفاده از توان داخلی و بر اساس مهندسی معکوس، توانسته‌ایم قطعات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم و متوقف نشویم.

       بانک‌ها و به صورت خاص بانک تجارت چه نقش در مسیر تولید شرکت آلومینای ایران داشته است؟

      خوشبختانه ما تعامل خوبی با بانک تجارت داشته‌ایم. یکی از سرمایه‌گذاران اصلی راه‌انداری شرکت، بانک تجارت بوده است و در همه این سال‌ها تعاملات خوبی بین ما در زمینه دریافت تسهیلات و پرداخت حقوق کارکنان وجود داشته است.

      چه انتظاری از شبکه بانکی کشور دارید؟

      حمایت و پشتیبانی از بخش تولید کشور در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کلید موفقیت کشور در بخش اقتصاد است و در این راستا ضرورت دارد که توجه بیشتری به توان تولید داخلی شودو در این مسیر بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و بانک تجارت توانسته این اعتمادسازی را ایجاد کند که امیدواریم با گسترش همکاری‌ها، شاهد اجرای طرح‌های جدید باشیم.