بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۰۵|
      تعداد بازدید: 470
      با چهل سال تجربه در انتظار افق‌های روشن
      بیوک میرزایی: چهل‌سالگی و خاطره‌های بازی در فیلم‌های کماندویی
      بیوک میرزایی، بازیگر محبوب و گوینده توانمند رادیو، سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. از 15سالگی آموختن هنر را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۲ با هنرنمایی در مجموعه تلویزیونی «آینه خیال» به خانواده سیما پیوست. فیلم‌های سینمایی «اخراجی‌ها»، «پسران آجری» و سریال‌های «کلاه پهلوی»، «مرد دوهزار چهره» و «مدار صفر درجه»، ماندگارترین نقش‌‌آفرینی‌های او را در تاریخ هنر تصویری ایران ثبت کرد. میرزایی یکی از وفادارترین مشتری‌های تجارت است که نزدیک به چهار دهه از افتتاح حسابش در بانک می‌گذرد.

      ماجرای آشنایی‌اش با بانک را این‌طور تعریف می‌کند: «بیست ساله بودم و به هنرکده آناهیتا می‌رفتم. استاد مصطفی اسکویی،  کسی که آموزش علمی تئاتر را وارد ایران کرد،   بنیان‌گذار این هنرکنده بود. او در بانک تجارت حساب داشت و  من هم که نه چکی داشتم، نه پولی و نه حسابی. اما همیشه در معیت استاد  به بانک می‌رفتم. یک‌بار از استاد  ‌پرسیدم که این همه بانک، چرا تجارت؟ و ایشان  ‌گفت که این بانک سابقه خوبی دارد.»

      وفاداری  چهل‌ساله

      این رفت‌وآمدها و همراهی با استاد، سبب شد  خودِ او هم به جمع مشتری‌های وفادار تجارت بپیوندد: «بعدها   من هم در این بانک حساب باز کردم. دلیل انتخابم این بود که آدم با یک باوری به سوی بانک‌ها می‌رود و من هم به بانک تجارت باور داشتم. این روزها  بانک‌های جدیدی راه افتاده‌اند، اما قدمت تجارت به من اطمینان می‌دهد. همین ساختمان بانک در میدان ارگ هم قدمتی دارد که آدم نمی‌تواند از آن بگذرد.»

      میرزایی  حالا به سن‌وسال تجارت، با آن کار کرده است. او که چهل سال پیش  افتتاح حساب کرده، هنوز برای کارهای مالی‌اش از همان حساب استفاده می‌کند: «خاطرات خوبی از بانک تجارت دارم. آدم در این بانک  احساس امنیت می‌کند. چهل سال است مشتری این بانک هستم.   یک دوره‌ای صداوسیما هم فیش‌های حقوقی و برآوردهای بازیگری را در همین بانک به ما پرداخت می‌کرد.»

      چهل سالگی، اوج توانمندی

      به باور میرزایی، چهل‌سالگی یعنی اوج توانمندی و توانایی:  «در چهل‌سالگی‌  فعالیت‌های زیادی داشتم و خاطره‌های زیادی از آن روزها دارم؛ هم در رادیو و تلویزیون کار می‌کردم،  هم در فیلم‌های سینمایی، و  در  دوبله و تئاتر هم فعالیت داشتم. بیشتر در فیلم‌های کماندویی بازی می‌کردم و این و آن را می‌زدم! الان هم سعی می‌کنم با ورزش فیزیک بدنی و سلامتی‌ام را حفظ کنم.»

      او با بیان این‌که در چهل‌سالگی  تجربه‌های آموخته شده  افق روشنی پیشِ چشم‌تان ترسیم خواهد  کرد، می‌گوید: «این سن، اوج توانایی و توانمندی است. آدم احساس می‌کند بارش را بسته و منتظر افق‌های روشنی است که با اندوخته و تجربیاتش به‌دست خواهد آورد. درواقع، سن معقولی است. یعنی دیگر باید راه درست را تشحیص بدهی و انتخاب کنی.»

      تجارت، تبلور چهل سال تجربه

      میرزایی  با تبریک چهل‌سالگی بانک  می‌گوید: «اکنون بانک‌های زیادی در حال فعالیت هستند، اما نسبت به آن‌ها شناخت زیادی وجود ندارد. مردم نمی‌دانند رزومه و سابقه این بانک‌ها چیست. اما بانکی که چهل سال کار کرده،  خودش  را ثابت کرده است. مردم همیشه با اعتماد و باور به سراغ تشکیلاتی می‌روند که این همه سال سابقه دارد و ترجیح می‌دهند با آن کار کنند و بده‌بستان داشته باشند.»

      او چهل سال تجربه اندوخته بانک را به قامت درختی تنومند تشبیه کرده و می‌گوید: « سال‌ها تجربه  در 40سالگی متبلور می‌شود... تو قامت بلند تمنایی ای درخت، تو والایی ای درخت. بله، درخت تنومندی که چهل سال زندگی کرده و تشکیلات عظیمی  دارد، قدرتمند است و  ارزش کسب تجربه را دارد.  وقتی بقیه در حال کسب تجربه هستند، بانک تجارت این دوران را پشت سر گذاشته است.»