بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹|
      تعداد بازدید: 412
      بانک تجارت؛ حامی تولید در عرصه نساجی کشور
      شرکت «نساجی کویر سمنان» به‌عنوان مجموعه‌ای پرسابقه و فعال در زمینه تولید انواع نخ ظریف پنبه‌ای و الیاف مصنوعی، جایگاه مهمی در حوزه نساجی کشور دارد. این شرکت از مشتری‌های قدیمی بانک تجارت است و در سال‌های گذشته همکاری سازنده‌ای با این بانک داشته است. در گفت‌وگو با یکی از مدیران شرکت «نساجی کویر سمنان»، از مشکلات بر سر راه تولید نیز سخن به میان آمد.

      لطفا در ابتدا شرکت «نساجی کویر سمنان» را معرفی کنید و بگویید در چه زمینه‌هایی فعال است؟

      شرکت تولیدی نساجی کویر سمنان از جمله شرکت‌های با سابقه و فعال صنعت نساجی کشور بوده و اکنون با داشتن سه سالن در زمینه‌های ریسندگی نخ‌های پنبه‌ای، رنگرزی نخ و بافت و تکمیل پارچه‌های جین، از سال 1380 فعالیت دارد.

       با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، شرکت نساجی کویر سمنان چگونه با این مسائل مواجه شده است؟

      خواسته یا ناخواسته ما نیز مانند بسیاری از دیگر شرکت‌های تولیدکننده کشور با مشکلات عدیده‌ای در زمینه واردات مواد اولیه و سایر اقلام مورد نیاز مواجه هستیم.

      پنبه از جمله مواد اولیه صنعت نساجی است که ما از کشور ازبکستان وارد می‌کنیم. در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌های موجود، روند واردات به کندی صورت می‌گیرد به صورتی که گاهی این پروسه به دلیل مشکلات مرتبط با جا‌به‌جایی پول تا شش ماه طول می‌کشد. در زمینه واردات قطعات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نیز دچار همین نوع از مشکلات هستیم. با این وجود تلاش ما این بوده که تا حد امکان آسیبی به روند تولید محصولات شرکت وارد نشود.

        بانک‌ها و به طور مشخص بانک تجارت چه نقشی در روند فعالیت شرکت نساجی کویر سمنان داشته است؟

      خوشبختانه بانک تجارت از جمله‌ بانک‌هایی است که همکاری و همراهی خوبی با شرکت ما در زمینه‌های مختلف داشته است. ارائه تسهیلات این بانک در زمینه خرید محصولات و حتی پرداخت حقوق به موقع همکاران کمک قابل ملاحظه‌ای به ما کرده است. نکته قابل توجه دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، ارائه خدمات نوین بانکداری از سوی بانک تجارت است تا عملکرد این بانک متمایز از دیگر بانک‌های کشور باشد. همچنین تجربه بانک تجارت در حوزه‌های مختلف اعتباری و بانکداری بین‌الملل برای نساجی کویر سمنان راهگشا بوده است.

      به عنوان یک فعال اقتصادی و تولیدکننده، چه انتظاری از شبکه بانکی کشور دارید؟

      طبیعتاً تولید، نیازمند حمایت است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بانک‌ها نقش خاصی در این زمینه می‌توانند ایفا کنند. خوشبختانه بانک تجارت در این مسیر نقش موثری داشته است و توانسته خود را به‌عنوان الگوی مناسبی برای دیگر بانک‌ها معرفی کند.