بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹|
      تعداد بازدید: 1369
      برهانی‌زاد، مدیر گروه صنایع غذایی شیرین عسل:
      بانک تجارت از شرکای تجاری شیرین عسل است
      گروه صنایع غذایی شیرین عسل، فعالیت خود را از سال 1370 آغاز می‌کند و به زودی تبدیل به یک مجموعه گسترده می‌شود تا جایگاه بسیار مهمی در زمینه تولید انواع مواد غذایی داشته باشد. گفت‌وگو با محمدعلی برهانی‌زاد، مدیر گروه صنایع غذایی شیرین عسل فرصتی را فراهم آورد تا با این مجموعه بیشتر آشنا شویم.

      لطفا در ابتدا گروه صنایع غذایی شیرین عسل را معرفی کنید و بگویید چه مسیری را طی کرد تا به اینجا رسید؟

      این مجموعه با همت و تلاش آقای یونس ژائله راه‌اندازی شد. آقای ژائله متولد سال ۱۳۴۱ در تبریز است. دبیرستان را در تبریز گذرانده و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سال ۱۳۶۲ برای تحصیل وارد دانشگاه تبریز شد و تا ۱۲۷ واحد در رشته بیهوشی گذراند. وی فعالیت تولیدی خود را از سال ۱۳۷۱ با تاسیس واحد تولیدی کوچکی در شهرک صنعتی تبریز که آن موقع جدیدا تاسیس شده بود و هنوز بیابانی بیش نبود شروع کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت بیسکویت و شکلات را هدایت می‌کند.

      این مجموعه چه مشخصاتی از لحاظ گستردگی و نیروی انسانی دارد؟

      گروه صنایع غذایی شیرین عسل با توجه به گسترشی که در این سال‌ها داشت تا بتواند مواد اولیه خود را نیز تامین کند دارای 17 کارخانه و شرکت بازرگانی و تولیدی است در زمینه‌های مختلف لبنیات، مرغداری مرغ تخم‌گذار، کارتن‌سازی و... است. در حال حاضر 20 هزار نفر نیز به صورت مستقیم، نیروهای این مجموعه هستند تا 840 نوع محصول مختلف تولید شود.

      شرایط تحریم چه تاثیری در روند فعالیت شما داشته است؟

      خوش‌بختانه تحریم نه تنها بر فعالیت ما آسیب وارد نکرده است بلکه مجموعه ما با توجه به صادراتی که به 62 کشور دارد در ارزآوری به کشور نقش موثری ایفا کرده است به صورتی که ما سلیانه، بالغ بر 100 میلیون دلار صادرات داریم. همین توانمندی باعث شده تا هفت سال به عنوان صادرکننده برتر و ممتاز کشور شناخته شویم.

      از نقش و جایگاه بانک‌ها در این مقطع بگویید.

      طبیعتا مقطع مهم و حساسی را پشت سر می‌گذرانیم. بانک‌ها به عنوان اهرم‌ها و مولفه‌های تامین‌کننده نقدینگی در کشور و سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی، نقش حائز اهمیتی دارند که این انتظار وجود دارد در این شرایط، بانک‌ها سهم بیشتری در توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی داشته باشند.

      از نوع همکاری وتعامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل با بانک تجارت بفرمایید.

      ما با اغلب بانک‌های کشور کار می‌کنیم و بانک‌ها را به عنوان شرکای تجار و همکار خود می‌شناسیم. بانک تجارت نیز از جمله بانک‌هایی است که ما از سال‌های دور از خدماتش در زمینه‌های مختلف تسهیلات، ثبت سفارشات و ضمانت‌نامه‌ها بهره برده‌ایم. البته با توجه به قدمت این بانک و گستردگی حضورش در کشور این انتظار وجود دارد تا نقش و تاثیر بیشتری در عرصه‌های مختلف اقتصادی داشته باشد.

      لینک ویدئوی مصاحبه